EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

   Süleyman ERDOĞAN
   editor@kayserihaber.com.tr                      

   

AVRUPA GENÇLİK PARLAMENTOSU TED KAYSERİ KOLEJİNDE TOPLANDI

Avrupa Gençlik Parlamentosu 24. Ulusal Seçim Konferansı TED Kayseri Kolejinde gerçekleştirildi.

AGÜ REKTÖRÜ SABUNCUOĞLU, 'BAŞARILI BİLİM İNSANLARI’ ARASINDA YER ALDI

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, 1895 atıf sayısı ve 26 h-indeksi ile 'Başarılı Bilim İnsanları’ arasında yer aldı.

NNYÜ’DE “İŞKUR KAMPÜSTE KARİYER GÜNLERİ” ETKİNLİĞİ

İş ve Kariyer Kulübü ile Ekonomi Kulübü tarafından İŞKUR Kampüste Kariyer Günlerietkinliği düzenlendi

PROF.DR.FUAT SEZGİN YILI ETKİNLİKLERİ DEVAM EDİYOR

KAYÜ’de 'Türk-İslam Medeniyetinin Dünya Medeniyetlerine Katkıları' Konulu Panel Düzenlendi

AGÜ ÖĞRETİM ÜYESİ PROF. DR. GÜNGÖR’E ARAŞTIRMA TEŞVİK ÖDÜLÜ

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Vehbi Çağrı Güngör, ODTÜ Prof. Dr. Mustafa Parlar Vakfı 2019 Yılı Ödülleri kapsamında, ‘Araştırma Teşvik Ödülü’nü almaya hak kazandı.

ERÜ-RUSYA AKADEMİK İŞ BİRLİĞİ

ERÜ-RUSYA ARASINDA ‘AKADEMİK İŞ BİRLİĞİ’ PROTOKOLÜ İMZALANDI

İNCESU’YA MESLEK YÜKSEK OKULU YAPTIRDI

REKTÖR KARAMUSTAFA’DAN SAFFET ARSLAN’A TEŞEKKÜR

ESKİ VEKİL HAVVA ATALAY ÇALIŞ ERÜ’DE ‘KADIN VE SİYASET’İ ANLATTI

Dünya Kadın Hakları Günü ve Türk Kadınına Seçme ve Seçilme Hakkının verilişinin 85. yıldönümü münasebetiyle “Siyaset ve Kadın” konulu söyleşi düzenlendi.

FİKİR FABRİKASI ÇOK ULUSLU GİRİŞİMCİLİK PROGRAMINA BAŞVURULAR BAŞLADI

Kılıç: “Program girişimciliği ve iş geliştirme ortamını geliştirmeyi hedefledik.”

KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ FEYİZ, KAYSERİLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNE İLHAM VERDİ

“YENİ EĞİTİM MODELİ İLE DÜNYA İNSANLARI YETİŞTİRİYORUZ”

AGÜ’DE “ÜNİVERSİTE TANITIM VE TERCİH GÜNLERİ” FUARI

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Unilook Türkiye tarafından ortaklaşa düzenlenen “Üniversite Tanıtım ve Tercih Günleri Fuarına” ev sahipliği yaptı.

DEVELİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ MURAT TOPRAK:

“MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ÖNCELİĞİMİZDİR”

ERÜ VE ENDONEZYA İŞBİRLİĞİ İMZALADI

Erciyes Üniversite ile Endonezya-Muhammadiyah Teşkilatı Yükseköğretim Konseyi Arasında İşbirliği Protokolü İmzaladı

NNYÜ’DE KONFERANS

Nuh Naci Yazgan Üniversitesi (NNYÜ) Tarih Kulübü tarafından “Cumhuriyetin Kuruluşunda Türk Milliyetçiliğinin Tesiri” konulu bir konferans düzenlendi.

BALDÖKTÜ’DE 3. TÜBİTAK 4006 SERGİSİ AÇILDI

MELİKGAZİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ HACI KAYA: “GENÇLERİMİZDEN ÇIKACAK FİKİRLER İLERİDE ÜLKEMİZE BÜYÜK KATKILARI OLACAK”

BAŞKANDAN, KOCASİNAN AKADEMİ’YE ZİYARET

ÇOLAKBAYRAKDAR: “KURSLARIMIZLA, AİLE EKONOMİSİNE VE İSTİHDAMA KATKI SAĞLIYORUZ”

BAŞARI İÇİN TEŞVİK Mİ, ÖVGÜ MÜ OLMALI?

Eğitim camiasının bir eğitim yılını tamamlama telaşı içinde olduğu şu günlerde tüm veliler merakla çocuklarının getireceği karneyi beklerken; bizde hem velilere, hem de eğitimcilere uyarı olsun amacıyla başarıda teşvik mi övgü mü önemli eğitim uzmanların

Bir öğretmenin öğrencileriyle iletişiminde teşvikin önemi nedir? Anne-baba çocuklarını teşvik mi etmeli, yoksa övmeli mi?  Bu çok kolay bir eğitim tekniği değildir. Aslında teşvik bir tutumdur ve davranıştır. Çünkü teşvik içinde inanç ve umudu barındırırken, yarış ve akıl ötesi yüksek beklentileri de ortadan kaldırır. Teşvikte öğrenciyi kendi konumunda kabul etmek vardır diyen eğitim uzmanları  ?´ Bir öğretmen, Tam beni anlatıyor. Ben öğrencilerimi teşvik ederken başarıları var ise onları övüyorum. Onları teşvik edecek notlar paylaşıyor, puanlar veriyorum." diyebilir. Övgü, bir başka kişiyi memnun etme davranışının artmasına sebep olabilir. Teşvik ise memnun etmeden öte kendi sorumluluğunda olan bir şeyi yapmanın farkındalığına erişmektir? değerlendirmesinde bulunuyorlar?

Çevremizde var olan başarılı öğrenciler sürekli övülürler. Bu da aynı seviyede başarı gösteremeyen heterojen sınıflarda sorun oluşturur. ´LGS´ sınavına giren öğrencileri örnek olarak inceleyelim: Ali, 160 soruluk ´LGS´ denemesinde 80 net yapmış olsun. Bir önceki denemede ise 65 net yapmıştı. Ali´nin durumu çok iyi değildir; ancak Ali bir önceki denemeye göre yüzde 12,4 bir başarı göstermiştir. Ali, 160 soruda yaklaşık 140 net ve üzeri soru cevaplayabilirse ancak övgü alacağını biliyorsa bu yükselişine devam etmeyebilir. Ve istikrarsız bir grafik ortaya koyabilir. Bu durum öğrencide ümitsizliğe sebep olabileceği gibi eğitim sistemine ve eğitimcilere olan güvenin azalmasına da sebep olabilir. Peki, şimdi ne yapacağız? Ali sizden teşvike yönelik bir yaklaşım görürse sonuçlarından hep beraber memnun oluruz. Ali teşvik edildiği zaman gelişmeyi ve ilerlemeyi fark eder. Siz de yarışma yerine ortaya konulan çabayı vurgulamış olursunuz. Bu da öğrencinin kendini bir önceki durumuna göre daha iyi hissetmesini sağlayacaktır. O zaman şu ifadelere dikkat etmeliyiz: Çok iyi bir iş ortaya koydun!" ifadesi, hatasız olmanın gerektiği ve biz söylediğimiz zaman yapılan işin "iyi" olduğu sonucunu çıkarmaktadır. Seninle gurur duyuyorum." ifadesi, yapıp ettikleri bizi memnun etmezse öğrencinin suçlu bir duruma geleceği hissini oluşturur. Her zaman ´iyi´ olması gerektiği öğrenciye dayatılmış olur. "Sen iyi bir öğrencisin." ifadesi de öğrenciye her zaman ´iyi´ olması gerektiği sorumluluğunu yükler. "Sınıfta en yüksek neti sen yapıyorsun." ifadesi gereksiz bir yarışmaya sokabilir. Övgü, içinde ilerlemeyi barındırmaz ve eskiye odaklanmayı salık verir. İleriyi görebilmeyi sağlamaz. Öğretmenin iyi düşüncesi, öğrencinin o anki durumu, önceden belirlenmiş değerler gibi görünen dışa dönük unsurlar öne çıkarır. Teşvik içten yanmalı bir motordur. İçten bir motivasyon sağlar. Bireysel başarıyı ve etken davranışı onaylar ve destekler. Övgüde bir bitmişlik vardır. Ödül sonuca verilir. Teşvik ise çabayı öne çıkarmaktır? değerlendirmesinde bulunarak çocukları teşvik etmek gerektiğinin altını kalın çizgilerle çiziyorlar?

Haber Kaynak : KAYSERİ HABER HABER MERKEZİ