KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

   Süleyman ERDOĞAN
   editor@kayserihaber.com.tr                      

   

ERÜ İLE GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDA ‘İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ’ İMZALANDI

ORTAK PROJE ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜLECEK

ERÜ’DEN İNTÖRNLERE TEŞEKKÜR BELGESİ

PANDEMİ SÜRECİNDE GÖNÜLLÜ ÇALIŞTILAR

AGÜ’DEN ULUSLARARASI KİTAP

GÜNCEL KONULARI ELE ALINDI

PANDEMİ DÖNÜŞÜNDE ÖĞRENCİLER OKULLARINI RENGARENK BULACAK

OKULUN DEMİR PARMAKLIKLARINI BOYADILAR

ALAN YETERLİLİK TESTİ SONA ERDİ

ÖĞRENCİLER, ÜNİVERSİTELİ OLABİLMEK İÇİN TER DÖKTÜ

KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ’NE HAYIRSEVER DESTEĞİ

Hayırsever iş adamı Mustafa Çıkrıkçıoğlu, Kayseri Üniversitesi’ne Gıda Teknolojisi Pilot Uygulama Merkezi yaptırıyor.

KAYSERİ'DE 'YKS' SESSİZLİĞİ

POLİSLER DENETİM YAPTI

ERÜ, İLK 300'DE

ERÜ, THE GENÇ ÜNİVERSİTELER DÜNYA SIRALAMASINDA İLK 300 ÜNİVERSİTE ARASINDA

EKİNCİ: LGS’DE ALINAN ÖNLEMLERE HARFİYEN UYULDU

“OKULLARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZİ ÇOK ÖZLEDİ”

KAYÜ ‘ESNEK NOT SİSTEMİNİ’ UYGULAMAYI PLANLIYOR

Rektör Karamustafa, “Esnek not sistemini uygulayan üniversiteler var. Buradaki amaç öğrencinin negatif durumlardan etkilenmesinin önüne geçmek.

NNYÜ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ’NE BU YIL ÖĞRENCİ ALINACAK

Nuh Naci Yazgan Üniversitesi (NNYÜ) Diş Hekimliği Fakültesi 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlayacak.

31 BİN 500 ÖĞRENCİ İYİ BİR LİSEYE GİREBİLMEK İÇİN TER DÖKTÜ

COVİD 19 TEHLİKESİNE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER SINAVLARA DAMGA VURDU

LGS'YE

HASTANEDE GİRDİLER

AGÜ, 2020 WURI DÜNYA YENİLİKÇİ ÜNİVERSİTELERİ, SIRALAMASINDA İLK 50'DE

SIRALAMAYA TÜRKİYE’DEN GİREN TEK ÜNİVERSİTE

KAYÜ REKTÖRÜ, ONLİNE SÖYLEŞİ PROGRAMINA KATILDI

‘UZAKTAN ÖĞRETİM’ VE ‘TURİZM’ KONULARINDA DEĞERLENDİRMELERDE BULUNDU

TALAS’TA OKULLAR SINAVLARA HAZIR

BAŞKAN YALÇIN’DAN BAŞARI DİLEKLERİ

BAŞARI İÇİN TEŞVİK Mİ, ÖVGÜ MÜ OLMALI?

Eğitim camiasının bir eğitim yılını tamamlama telaşı içinde olduğu şu günlerde tüm veliler merakla çocuklarının getireceği karneyi beklerken; bizde hem velilere, hem de eğitimcilere uyarı olsun amacıyla başarıda teşvik mi övgü mü önemli eğitim uzmanların

Bir öğretmenin öğrencileriyle iletişiminde teşvikin önemi nedir? Anne-baba çocuklarını teşvik mi etmeli, yoksa övmeli mi?  Bu çok kolay bir eğitim tekniği değildir. Aslında teşvik bir tutumdur ve davranıştır. Çünkü teşvik içinde inanç ve umudu barındırırken, yarış ve akıl ötesi yüksek beklentileri de ortadan kaldırır. Teşvikte öğrenciyi kendi konumunda kabul etmek vardır diyen eğitim uzmanları  ?´ Bir öğretmen, Tam beni anlatıyor. Ben öğrencilerimi teşvik ederken başarıları var ise onları övüyorum. Onları teşvik edecek notlar paylaşıyor, puanlar veriyorum." diyebilir. Övgü, bir başka kişiyi memnun etme davranışının artmasına sebep olabilir. Teşvik ise memnun etmeden öte kendi sorumluluğunda olan bir şeyi yapmanın farkındalığına erişmektir? değerlendirmesinde bulunuyorlar?

Çevremizde var olan başarılı öğrenciler sürekli övülürler. Bu da aynı seviyede başarı gösteremeyen heterojen sınıflarda sorun oluşturur. ´LGS´ sınavına giren öğrencileri örnek olarak inceleyelim: Ali, 160 soruluk ´LGS´ denemesinde 80 net yapmış olsun. Bir önceki denemede ise 65 net yapmıştı. Ali´nin durumu çok iyi değildir; ancak Ali bir önceki denemeye göre yüzde 12,4 bir başarı göstermiştir. Ali, 160 soruda yaklaşık 140 net ve üzeri soru cevaplayabilirse ancak övgü alacağını biliyorsa bu yükselişine devam etmeyebilir. Ve istikrarsız bir grafik ortaya koyabilir. Bu durum öğrencide ümitsizliğe sebep olabileceği gibi eğitim sistemine ve eğitimcilere olan güvenin azalmasına da sebep olabilir. Peki, şimdi ne yapacağız? Ali sizden teşvike yönelik bir yaklaşım görürse sonuçlarından hep beraber memnun oluruz. Ali teşvik edildiği zaman gelişmeyi ve ilerlemeyi fark eder. Siz de yarışma yerine ortaya konulan çabayı vurgulamış olursunuz. Bu da öğrencinin kendini bir önceki durumuna göre daha iyi hissetmesini sağlayacaktır. O zaman şu ifadelere dikkat etmeliyiz: Çok iyi bir iş ortaya koydun!" ifadesi, hatasız olmanın gerektiği ve biz söylediğimiz zaman yapılan işin "iyi" olduğu sonucunu çıkarmaktadır. Seninle gurur duyuyorum." ifadesi, yapıp ettikleri bizi memnun etmezse öğrencinin suçlu bir duruma geleceği hissini oluşturur. Her zaman ´iyi´ olması gerektiği öğrenciye dayatılmış olur. "Sen iyi bir öğrencisin." ifadesi de öğrenciye her zaman ´iyi´ olması gerektiği sorumluluğunu yükler. "Sınıfta en yüksek neti sen yapıyorsun." ifadesi gereksiz bir yarışmaya sokabilir. Övgü, içinde ilerlemeyi barındırmaz ve eskiye odaklanmayı salık verir. İleriyi görebilmeyi sağlamaz. Öğretmenin iyi düşüncesi, öğrencinin o anki durumu, önceden belirlenmiş değerler gibi görünen dışa dönük unsurlar öne çıkarır. Teşvik içten yanmalı bir motordur. İçten bir motivasyon sağlar. Bireysel başarıyı ve etken davranışı onaylar ve destekler. Övgüde bir bitmişlik vardır. Ödül sonuca verilir. Teşvik ise çabayı öne çıkarmaktır? değerlendirmesinde bulunarak çocukları teşvik etmek gerektiğinin altını kalın çizgilerle çiziyorlar?


Haber Kaynak : KAYSERİ HABER HABER MERKEZİ