EĞİTİM-BİR SEN ŞUBE BAŞKANI KALKAN,

EĞİTİM-BİR SEN ŞUBE BAŞKANI KALKAN,

?İSTİŞARE EDİLMEYEN SINAV SİSTEMİ SIKINTI YARATIYOR ?

?İSTİŞARE EDİLMEYEN SINAV SİTEMİ SIKINTI YARATIYOR?

Eğitim- Bir Sen Şube Başkanı Aydın Kalkan, Şube binasında gerçekleştirdiği basın açıklamasında Milli Eğitim Bakanlığı´nca hayata geçirilen yeni sınav sistemlerinin aceleye getirildiğini vurgulayarak  ?Sistemli, planlı ve istişareye dayanmayan hiçbir proje, başarılı olmamıştır, olmaz da? Kaldırılacak sistemin eksikliklerinin ne olduğunu paylaşmadan, yerine getirilecek olanı kararlaştırıp olgunlaştırmadan, tüm bunları yaparken de paydaşlarla tartışıp istişare etmeden kurulan sınav sistemlerinin birçok sıkıntıyı da beraber getirdiği tecrübelerle bilinmektedir. Eğitim alanıyla ilgili çalışma yapılırken, bütün bu unsurlar göz önünde bulundurulmalı, örnek modellerden yararlanılmalı, çağın gerekleri dikkate alınmalı, mutlaka istişare edilerek farklı görüş ve önerilerden istifade edilmelidir. Aksi hâlde bu kısır döngü sürüp gidecektir? değerlendirmesinde bulundu?

Eğitim- Bir Sen Şube Başkanı Aydın Kalkan Şube binasında gerçekleştirdiği basın açıklamasında Milli Eğitim Bakanlığı´nca hayata geçirilen yeni sınav sistemlerinin aceleye getirildiğini iddia ederek şunları kaydetti: ?Eğitim, ülkelerin geleceklerinin şekillenmesinde önemli bir fonksiyona sahiptir. Bilimde, teknolojide, sanatta, edebiyatta gelişen, öncü olan ülkeler incelendiğinde, nitelikli bir eğitim sistemine sahip oldukları görülecektir. İyi bir eğitim, gelişmenin, gelişmiş ülke olmanın, medeniyet kurmanın anahtarıdır. Bunun farkında olan ülkelerin önceliği eğitim olmakta, başarılı insanların yetiştirilmesi için en büyük değer her zaman bu alana verilmektedir. Sistemli, planlı ve istişareye dayanmayan hiçbir proje, başarılı olmamıştır, olmaz da. Ülke olarak, yıllardır sancısını, sıkıntısını, stresini yaşadığımız nokta burasıdır. Yerel değerlere dayanan evrensel bir eğitim sistemini kuramayışımızın temel sebebi bundan kaynaklanmaktadır. Öğrencileri sürekli başka yönlere kanalize eden, velileri tedirgin eden ve sık sık değiştirilmek zorunda kalınan sınav sistemleri de böyle bir anlayışın ürünüdür. Geçmişte LGS, OKS, SBS, ÖSS, ÖYS, LYS gibi, nice harfleri değişen ama kaderleri değişmeyen sistemler aynı mantığın kısır tezahürüdür.   Kaldırılacak sistemin eksikliklerinin ne olduğunu paylaşmadan, yerine getirilecek olanı kararlaştırıp olgunlaştırmadan, tüm bunları yaparken de paydaşlarla tartışıp istişare etmeden kurulan sınav sistemlerinin birçok sıkıntıyı da beraber getirdiği tecrübelerle bilinmektedir. Bir süre sonra tartışmaya açılan, önce öğrencilerimiz, sonra veliler üzerinde olumsuz etkileri görülen sistemler kaldırılmak zorunda kalmaktadır. Yanlışı terk ederken gösterdiğimiz acelecilik, yapım aşamasında bir hıza dönüşmemekte; yetkililer, konuya katkıda bulunacak kişi ve kurumlarla bir araya gelmekten imtina etmekte, durum böyle olunca da, ya ortaya kabul gören bir model çıkmamakta ya da enine boyuna tartmadan, tartışmadan yöneldiğimiz modeller de geriye yönelik tadilat görmektedir.  Sendika olarak, eğitimin diğer alanlarıyla olduğu gibi, bu konularda da defalarca açıklamalar yaptık, araştırmalar gerçekleştirdik, raporlar hazırlayıp kamuoyu ve yetkililerle paylaştık. Ortaöğretime geçiş ve yükseköğrenime giriş konusunu da, Eğitime Bakış 2016 ve Yükseköğretime Bakış 2017 raporlarımızda ele aldık, eksikliklerin altını çizdik, bugün yaşananlara o günden dikkat çektik.  TEOG konusunda en büyük sıkıntının sınav boyutunda değil, aksine sınav puanına dayalı merkezi yerleştirme olduğunu, bu konuda bir düzenlemeye ihtiyaç duyulduğunu ifade etmiştik. Yükseköğretime girişte ise ortaöğretim öğrencilerinin standart testlerde düşük başarı düzeyleri, öğrenci başarısını etkileyecek düzeyde sınav kaygısı, boş kalan kontenjanlar, sınavların lise eğitiminin bütününü kapsamaması gibi sorun alanlarının varlığını gözler önüne sermiştik.  Eğitim alanıyla ilgili çalışma yapılırken, bütün bu unsurlar göz önünde bulundurulmalı, örnek modellerden yararlanılmalı, çağın gerekleri dikkate alınmalı, mutlaka istişare edilerek farklı görüş ve önerilerden istifade edilmelidir. Aksi hâlde bu kısır döngü sürüp gidecektir.?



Yıldırım Beyazıt Mahallesi'nde 2 okulu birden hizmete açacak

Kayseri'de eğitimde büyük başarı

Talas Mehmet Karamercan Kütüphanesi’nde büyük gün

Erasmus Sport Projesi’nin ilk ayağı Erciyes’te

Yarıyıl tatilini fırsat bilen öğrencilerin akınına uğradı

Melikgazi’den ikinci bir akıl küpü kütüphanesi

Kayseri’de 323 bin öğrenci karne aldı

iki ayri protokol imzalandi

Büyükşehir’in Ödev Merkezi’ni minikler çok sevdi

Osman Ulubaş İlkokulu ve Ortaokulu'nun temeli atıldı

KAYMEK, İngilizce A1 seviyesi 2. Grup kurs kayıtlarını başlattı

Kocasinan’daki tüm öğretmenlere özel hediye

Öğretmenler Günü'nde en anlamlı hediye

İl Milli Eğitim Müdürü Karaköse: “Gençlerimiz oldukça Cumhuriyet yüzyıllarca yaşayacak”

Her eve ders çalışma masası geliyor

İbrahim Kendiroğlu İlkokulu açıldı