KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

   Süleyman ERDOĞAN
   editor@kayserihaber.com.tr                      

   

ANADOLU ERCİYES AMPUTE TAKIMI SÜPER LİG’DE

Anadolu Erciyes Engelliler Spor Kulübü, 2019-2020 sezonda şampiyon olarak tamamladı ve Süper Lig'e yükseldi.

19 MAYIS 1919 KOŞUSU

19 Mayıs Bayrak Koşusuna Kayseri’deki milli atletler de destek verdi

KAYSERİSPOR, TAM GAZ

SARI-KIRMIZILI EKİP, GÜÇ DEPOLUYOR

KAYSERİSPOR'DAN ERZURUMSPOR VE GİRESUNSPOR'A

GEÇMİŞ OLSUN MESAJI

ERCİYES YAZ SEZONUNDA 25 ÜLKEDEN 40 FARKLI BİSİKLET TAKIMINI AĞIRLAYACAK

Koronavirüse rağmen kamp yapmak için yerli ve yabancı takımlar ilgi gösteriyor

KAYSERİSPOR, HAZIRLIKLARINI SÜRDÜRDÜ

Hes Kablo Kayserispor, 3 ayrı grup halinde yaptığı antrenmanlarla lig hazırlıklarına devam etti.

KAYSERİSPOR COVİD-19 TEST SONUCU ÇIKTI

Hes Kablo Kayserispor'da CoronaVirüs test sonuçları belli oldu.

BELLONA KAYSERİ LİGLERİN TESCİL EDİLMESİNİ İSTİYOR

BOZBEY: "LİG TESCİL EDİLİRSE HER KULÜP BÜYÜK TASARRUF EDECEK"

KAYSERİSPOR TOPBAŞI TARİHİ BELLİ OLDU

TEKNİK HEYET İDMAN TARİHİNİ BELİRLEDİ

SAĞLIĞINIZ İÇİN

EVDE YAPABİLECEĞİNİZ KOLAY HAREKETLER

KAYSERİLİ OKÇULAR EVDE ÇALIŞIYOR

ANTRENÖR SİNEM ŞAHİN OKÇULARINI ÇALIŞTIRIYOR

ERCİYES'E 7 FUTBOL SAHASI YAPILACAK

Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Cahit Cıngı: "Bu yaz 10 takım kamp yapabilir"

2019 YILINDA HEDEFLEDİKLERİ BİR ÇOK NOKTAYA ULAŞTIK

MURAT ESKİCİ: "HEP DAHA İYİSİNİ YAPMAYA ÇALIŞAN BİR EKİP VAR"

LİGLERİN OYNANMASI DÜŞÜNÜLÜYOR

Kayserispor Kulüp Başkanı Berna Gözbaşı: “Kayserispor düşecek diye bırakıp gidecek değiliz”

LİGİN OYNANMASI BÜYÜK TEHLİKE

Kayserispor Sportif Direktörü Bölükbaşı: “Liglerin oynanmaması gerekir"

GÜNDE 500 SİPERLİK İMAL EDİP DAĞITIYORUZ

Gençlik Spor İl Müdürü Murat Eskici: “Ülke olarak spor camiası olarak en iyi şekilde atlatacağız”

Anahtar Kelimeler: SAĞLIĞINIZ

SAĞLIĞINIZ İÇİN

EVDE YAPABİLECEĞİNİZ KOLAY HAREKETLER

Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Mezunu ve Wellness Antrenörü Bahar Güleç, Corona’lı yaşamda sağlığımız için evde yapabileceğimiz basit egzersizler ile ilgili bir açıklama yaptı.

Wellness Antrenörü Bahar Güleç yaptığı açıklamasında, ”Ülkemizde Mart ayından bu yana yaşadığımız pandemi sonucu, evlerimiz de karantina da kalmaktayız. Karantina günlerinde hareketsiz kaldığımız bu dönem de fizyolojik ve psikolojik çöküşler yaşayabiliyoruz. Bunları korumak, bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, yağ oranında ki değer artışlarını engellemek için spor ve egzersiz yapmak önemli. Bu olumsuzlukların en aza indirilmesi için evde yapacağımız spor ile vücut direncimizi artırabilir, bağışıklık sistemimizi güçlendirebilir, hatta psikolojik olarak rahatlayabiliriz. Tabi ki bunları yaparken bilinçsiz bir şekilde yapmalı ve sağlığımızı riske atmamalıyız.

Evde bulunan materyaller ile birçok egzersiz yapabiliriz. Dambıl, plates bandı, plates topu vs. olmadan evde ki malzemeler ile spor yapabiliriz. Örneğin; Su şişesi, havlu, oklava, vilada çubuğu olabilir.

Peki evde neler yapabiliriz?

Sabah uyandığınızda günü daha dinç ve huzurlu geçirmeniz için ev için de odalar arasında tempolu yürüyüş yapabilir ip atlama, dans etme gibi aktiviteler ile iyi bir aerobik egzersiz yapabilirsiniz.

Sırt & kanat kaslarını doğrudan çalıştıran sırttaki ağrıları gerilmeleri azaltmaya yardımcı olan testere (saw) egzersizi yapılabilir. İki bacağınızı birbirine paralel olarak yere oturun. Vücudunuz (postür) dik, eller yanlara doğru açık. Derin bir nefes aldıktan sonra sağ elinizin dışı sol ayağınızın dış kısmına doğru uzatarak nefes verin. Bu esnada sol kolunuz diğer kolunuzun tersi istikametinde geriye doğru gerilmelidir. Bu hareket sırasıyla diğer kol içinde uygulayın ve sırt kaslarının çapraz bir şekilde geren bu egzersizi en az 6 defa daha tekrar edin.

Bacak ve kalça kaslarını güçlendirmek için squat egzersizi yapılabilir. Bir sandalye yardımı ile ya da hayali bir sandalye var gibi bu hareketi yapılabilir. Bacaklar kalça genişliğinde açık, vücut (postür) dik, kalçalar geriye doğru olacak şekilde oturuyoruz. Bu hareketi en az 8 defa daha tekrar edin.

Tabi ki en çok sorulan karın bölgesi için crunches (yarım mekik) egzersizi yapılabilir. Ayak topukları yere sıkı basarak ve dizleri bükerek mekik pozisyonu alın. Kollar çapraz omuz başlıklarından tutulur. Burundan nefes alarak yavaş ve yarım kalkın. Kalkarken karın kasınızı kasın. Kalkık pozisyon da 2-3 saniye bekleyin ve tekrar sırt üstü pozisyona dönün. Bu hareketi yaparken başınızı öne doğru itmeyin. Bu hareketi 8-10 kez tekrarlamanız bir set anlamına gelir. Günde 2 set olarak yapabilirsiniz.

Şimdilik bu hareketleri yapmaya çalışalım. Lütfen, “Ev de Kalın, Fakat Hareketsiz Kalmayın” sağlıklı günler dilerim.

HABER: MURAT TURP

Haber Kaynak : KAYSERİ HABER SPOR SERVİSİ