Emak Asansör

 

KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

 Uğur ALTUNER
 editor@kayserihaber.com.tr

   

KAYSERİSPOR’DA KRAVETS BİLMECESİ

TECRÜBELİ FORVET, ‘OYNARSAM GELİRİM’ DEDİ

MELİKGAZİ’NİN YABANCI OYUNCUSU GELDİ

ALİ SHAHBAZİ TAKIMLA BİRLİKTE ÇALIŞMALARA BAŞLADI

ATLETLER BALKAN ŞAMPİYONASI’NDAN DÖNDÜ

SPORCULAR, 2 ALTIN 3 BRONZ MADALYA KAZANDI

GSİM MÜDÜRÜ İZMİR’E ATANDI

MURAT ESKİCİ, 7 YILDIR KAYSERİ’DE GÖREV YAPIYORDU

HES KABLO KAYSERİSPOR’DA MOLA

ERZURUM HAZIRLIKLARI HAFTA BAŞINDA

BAYRAM KADİR BEKTAŞ, ‘HATA’ DEDİ

BEKTAŞ, MAÇ SONRASI AÇIKLAMASINDA “FUTBOLDA CEZAYI KESERLER”

ERCİYES CUP’TA TURNUVA PROGRAMI

TEMSİLCİMİZ İLK MAÇTA NESİBE AYDIN’LA KARŞILAŞACAK

VOLEYBOLUN VİRÜS TEDBİRLERİ

HAKEMLER ALINAN TEDBİRLERİ ÖĞRENDİ

KAYSERİSPOR YAPAMADI

A.ALANYASPOR 2-0 HES KABLO KAYSERİSPOR

KAYSERİSPOR, ALANYA’YA GİTTİ

ALANYA-KAYSERİ MAÇI, CUMARTESİ GÜNÜ SAAT 19:00’DA

KAYSERİSPOR’U KORKUTAN İSTATİSTİK

SARI-KIRMIZILI EKİP, ALANYA KARŞISINDA 5 MAÇTIR KAZANAMIYOR

İSMAİL YILDIRIM’A TVF’DEN ÜÇÜNCÜ GÖREV

YILDIRIM, TOKAT-FENERBAHÇE MAÇINI YÖNETECEK

GSİM PANDEMİYİ FIRSATA ÇEVİRDİ

TESİSLERDE YENİLEME ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

BÜYÜKŞEHİR 'BİSİKLET KÜLTÜRÜNÜ' ZİRVEDE YAŞATIYOR

15 DAĞ BİSİKLETİ MÜSABAKASI İLE ERCİYES’TE KIYASIYA REKABET DEVAM EDECEK

KAYSERİSPOR’DA YOLCULUK CUMA GÜNÜ

ALANYA-KAYSERİ MAÇI, CUMARTESİ SAAT 19:00’DA

BELLONA KAYSERİ’DE TAKIM KADROSU BELLİ OLDU

A TAKIMDA ALT YAPIDAN 9 OYUNCU TAKVİYE EDİLDİ

Anahtar Kelimeler: SAĞLIĞINIZ
Gürkan Ofis Mobilyaları

SAĞLIĞINIZ İÇİN

EVDE YAPABİLECEĞİNİZ KOLAY HAREKETLER

Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Mezunu ve Wellness Antrenörü Bahar Güleç, Corona’lı yaşamda sağlığımız için evde yapabileceğimiz basit egzersizler ile ilgili bir açıklama yaptı.

Wellness Antrenörü Bahar Güleç yaptığı açıklamasında, ”Ülkemizde Mart ayından bu yana yaşadığımız pandemi sonucu, evlerimiz de karantina da kalmaktayız. Karantina günlerinde hareketsiz kaldığımız bu dönem de fizyolojik ve psikolojik çöküşler yaşayabiliyoruz. Bunları korumak, bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, yağ oranında ki değer artışlarını engellemek için spor ve egzersiz yapmak önemli. Bu olumsuzlukların en aza indirilmesi için evde yapacağımız spor ile vücut direncimizi artırabilir, bağışıklık sistemimizi güçlendirebilir, hatta psikolojik olarak rahatlayabiliriz. Tabi ki bunları yaparken bilinçsiz bir şekilde yapmalı ve sağlığımızı riske atmamalıyız.

Evde bulunan materyaller ile birçok egzersiz yapabiliriz. Dambıl, plates bandı, plates topu vs. olmadan evde ki malzemeler ile spor yapabiliriz. Örneğin; Su şişesi, havlu, oklava, vilada çubuğu olabilir.

Peki evde neler yapabiliriz?

Sabah uyandığınızda günü daha dinç ve huzurlu geçirmeniz için ev için de odalar arasında tempolu yürüyüş yapabilir ip atlama, dans etme gibi aktiviteler ile iyi bir aerobik egzersiz yapabilirsiniz.

Sırt & kanat kaslarını doğrudan çalıştıran sırttaki ağrıları gerilmeleri azaltmaya yardımcı olan testere (saw) egzersizi yapılabilir. İki bacağınızı birbirine paralel olarak yere oturun. Vücudunuz (postür) dik, eller yanlara doğru açık. Derin bir nefes aldıktan sonra sağ elinizin dışı sol ayağınızın dış kısmına doğru uzatarak nefes verin. Bu esnada sol kolunuz diğer kolunuzun tersi istikametinde geriye doğru gerilmelidir. Bu hareket sırasıyla diğer kol içinde uygulayın ve sırt kaslarının çapraz bir şekilde geren bu egzersizi en az 6 defa daha tekrar edin.

Bacak ve kalça kaslarını güçlendirmek için squat egzersizi yapılabilir. Bir sandalye yardımı ile ya da hayali bir sandalye var gibi bu hareketi yapılabilir. Bacaklar kalça genişliğinde açık, vücut (postür) dik, kalçalar geriye doğru olacak şekilde oturuyoruz. Bu hareketi en az 8 defa daha tekrar edin.

Tabi ki en çok sorulan karın bölgesi için crunches (yarım mekik) egzersizi yapılabilir. Ayak topukları yere sıkı basarak ve dizleri bükerek mekik pozisyonu alın. Kollar çapraz omuz başlıklarından tutulur. Burundan nefes alarak yavaş ve yarım kalkın. Kalkarken karın kasınızı kasın. Kalkık pozisyon da 2-3 saniye bekleyin ve tekrar sırt üstü pozisyona dönün. Bu hareketi yaparken başınızı öne doğru itmeyin. Bu hareketi 8-10 kez tekrarlamanız bir set anlamına gelir. Günde 2 set olarak yapabilirsiniz.

Şimdilik bu hareketleri yapmaya çalışalım. Lütfen, “Ev de Kalın, Fakat Hareketsiz Kalmayın” sağlıklı günler dilerim.

HABER: MURAT TURP


Haber Kaynak : KAYSERİ HABER SPOR SERVİSİ