TÜKETİCİLER BİRLİĞİ GENEL BAŞKANI ŞAHİN:

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ GENEL BAŞKANI ŞAHİN:

11 YIL ÖNCE SORDUĞUMUZ SORULARA HALA CEVAP ALAMADIK

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, Kayseri Su ve Kanalizasyon İdaresi ? KASKİ yönetimine 11 yıl önce Suudi Arabistan´a yaptığı gezinin ardından sordukları soruların cevaplarını mahkeme kararına rağmen halen alamadıklarını iddia ederek "Biz bu sorularımızın cevaplarını 11 yıl sonrada olsa bekliyoruz" ifadesini kullandı.

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin gerçekleştirdiği basın açıklamasında 11 yıl önce Kayseri Su ve Kanalizasyon İdaresi - KASKİ tarafından Suudi Arabistan´a düzenlenen ziyaretin ardından kuruma verdiği dilekçe ile ?Bu geziye kimler katıldı, hangi sıfatlarla katıldı? Bu gezi nereye yapıldı? Kayseri´ye su kazanımı olarak ne getirildi ve ne kadar masraf edildi´ şeklinde sorular yöneltildiğini, kurumun cevap vermemesi üzerine Bilgi Edindirme Değerlendirme Üst Kurulu´na şikayette bulunduklarını, mahkeme kararı olmasına rağmen 11 yıldır taleplerinin karşılıksız bırakıldığını iddia edip, yetkililerden soruların cevabını beklediklerini belirterek şunları kaydetti? "Milattan önce diyebileceğimiz kadar uzun bir hukuk süreci yaşadık. 2009 yılında Kayseri Su ve Kanalizasyon İdaresi´nin su çalışması ve araştırması yapmak üzere yurtdışı gezisi düzenlediğini öğrendik. Bu geziye belediyelerden ve su idaresinden çeşitli yetkililerinde katıldığını, bu gezinin Arabistan´a yapıldığını öğrendik. Su çalışması ve araştırması olduğu için tüketicileri yakından ilgilendirdiğinden dolayı 2009 yılının başında Bilgi Edinme Kanunu´na istinaden ´Bu geziye kimler katıldı, hangi sıfatlarla katıldı? Bu gezi nereye yapıldı? Kayseri´ye su kazanımı olarak ne getirildi ve ne kadar masraf edildi´ gibi sorular sorduk. Bu sorunun cevabının bizi ilgilendirmediği ya da çok detaylı çalışma gerektireceğinden dolayı cevap vermeyeceğini ilettiler. Bizde Bilgi Edindirme Değerlendirme Üst Kurulu´na şikayet ettik ve ´Kanuna istinaden bir dilekçe verdik, bize cevap verilmiyor, karar verin´ dedik. Kurulda bizi haklı buldu ve KASKİ´ye cevap vermesini istedi. KASKİ burada bizi devreden çıkarmak için bu kararı mahkemeye verdi. Biz devreden çıkmış olduk ve 2 taraf mahkemelik oldu. Ondan sonraki süreci de biz takip edemedik. Daha sonra dışarıdan edindiğimiz bilgiyle mahkemenin de bizi haklı bulduğunu öğrendik. Ardından bir üst mahkemeye gidilmiş, o mahkemede bizi haklı bulunca en son Danıştay´a gidilmiş. Bunun ardından kararın ne olduğunu öğrenmek için KASKİ´ye sorduğumuzda oradan ´Arşivde, bulamadık´ gibi ilginç cevaplar aldık. Bizde gidip Danıştay´dan kararı aldık. Bu kararda ´Tüketiciler Birliği´nin sormuş olduğu sorulara cevap verin´ diye bir karar çıkmış. Sene 2019 oldu, tam 11 yıl sonra biz hala görevdeyiz. Bu zaman zarfında görev değişikliği olabilirdi, birileri vefat edebilirdi. Bu olay kapanıp gidecekti. Biz bu soruların cevaplarını KASKİ´den 11 yıl sonrada olsa bekliyoruz. Eğer cevap verilmezse, yargı kararını yerine getirmemekten dolayı avukatımız aracılığı ile savcılığa kamu davasının açılması ve yetkililerin cezalandırılması noktasında suç duyurusunda bulunacağız. Eğer bir gezi tüketiciler adına yapılmışsa, bu tüketicileri temsil eden bir kurumdan neden saklanır. Hatta dilekçe bile vermenize gerek yok, sitenizden yayınlayabilirsiniz."



yol yenileme çalışmaları ile ulaşım ağı genişliyor

Kabakcı'dan halk oyunları ekibine tebrik

Bilgi yarışmasını 'Melikgazi Merkez Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi' kazandı

“Kentsel dönüşümün can damarı olan ana yolu tamamlıyoruz”

Vali Çiçek, öğrencileri ilmek ilmek işliyor

Türkiye’nin gözde turizm mekanı olacak

Talas Sporcu Fabrikası göğüs kabartıyor

Bilim Merkezi'nden Kız Çocukları Günü'ne özel söyleşi

Brüksel’de Avrupalılara hitap edecek

Avrupa Spor Şehri Kayseri'ye "Spor Köyü" Projesi

Bir daireyi farklı kişilere sattığı iddia edilen müteahhidin yargılanmasına başlandı

Öğrenciler Mareşal Fevzi Çakmak’ı andı

2 bin 543 adet hobi bahçesi için 22 bini aşkın kişi başvurdu

Kayseri OSB Sağlık Merkezi yapımı için çalışmalar başladı

Hürmetçi Sazlığı'na ziyaretçi merkezi

“Çözüm merkezi, Kayseri’nin en torpilli numarasıdır”