VELİ ALTINKAYA


BİR MEKTUBUN TEKRARI

GÜNDEM - Veli ALTINKAYA


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na hitaben 7 Mayıs 2020’de ‘Cevapsız ve Umutsuz Bir Mektup Daha’ başlıklı bir ‘Açık Mektup’ yazmıştım. Sayın Bakan bugün Kayseri’ye geliyor. Sadece Karaismailoğlu değil, kıymetli hemşehrimiz, değerli paşamız, Milli Savunma Bakanımız Hulusi Akar ile Kabine’nin başarılı isimlerinden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da Kayseri’de olacak. Üç bakanla birlikte Genelkurmay Başkanımız, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanımız ile TOBB Başkanı kıymetli hemşehrimiz Rıfat Hisarcıklıoğlu şehrimize geliyor.

7 Mayıs 2020 tarihli yazımı biraz sonra aynen buraya alacağım. O ‘açık mektup’u yazdığım gün Vali, AK Partili Vekiller, Büyükşehir Belediye Başkanı ve İl Başkanı, Bakan Bey’le bir telekonferans da yapmıştı. Bugünkü ziyarette muhtemel ki çok şey konuşulacak. Kayseri’nin Ulaştırma Bakanlığı ile ilgili 10’dan fazla büyük proje beklentisi var. Havaalanı genişleme işi bugün muhtemelen çözülür. Belsin-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı yapımının ihale tarihi de muhtemelen belli olur. YHT konusunda umutsuzum, otoban bağlantısı konusunda da… Mevcut demiryolları ile ilgili bazı iyileştirme taleplerimiz var. Lojistik köy, sanayicinin öncelikli beklentileri arasında. Kayseri-Maraş yolunu yaklaşık 70 km daha kısaltacak proje konusunda da bir adım atılacağını sanmam. Uzatmayım, ilk defa benim 14 yıl önce gündeme getirdiğim Kayseri-Ankara YHT projesi bu yıl olmaz da, dilerim önümüzdeki yıl ihale edilir. Yoksa AK Partili dostlarımızın bu şehirde siyaset yapması zorlaşır.

Uzattım, belki bazı cümleler de tekrar olacak, 7 Mayıs 2020 tarihli ‘açık mektup’u tekrar Sayın Bakan’a ve kamuoyuna takdim ediyorum:

 

“Sayın Bakanım;

Dünyanın ve dahi ülkemizin koronavirüs salgını ile uğraştığı şu günlerde böyle bir mektubu anlamsız bulabilirsiniz; eyvallah. Bu mektubun zat-ı âlinize ulaşacağına da ihtimal vermiyorum. Ama mektupta adınız geçtiği için mutlaka danışmanlarınıza mesajım ulaşacaktır.

Kıymetli Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaiismailoğlu;

Bakanlığa atanmanızdan dolayı geç de olsa sizi bu vesile ile tebrik etmek isterim. Kamuoyu gibi ben de sizi pek tanımıyorum. Henüz yeni bir bakansınız. İnşallah bu önemli Bakanlıkta ülkemize güzel hizmetler vereceksiniz. İşgal ve ifa ettiğiniz Bakanlık ve vazifeniz ülkemizin altyapı, ulaştırma ve haberleşme yatırımları açısından çok önemli...

Değerli Bakanım;

Danışmanlarınız küçük bir araştırma ile benim hakkımda ayrıntılı bilgi edinebilirler. Bendeniz Kayseri-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattı konusunu, tam 13 yıl önce Kayseri’nin gündemine taşıyan yerel bir gazeteciyim. O gün bu gündür bu konuyu da ısrarla takip ediyorum. Hatta gazete sütunlarında-TV ekranlarında ‘Kayseri-Ankara arasında yüksek hızlı trene binmeden ölürsem gözüm açık gider’ diye defalarca yorum yapmış biriyim. Bu noktada AK Parti iktidarının şehrimizdeki iki değerli ismi, Mehmet Özhaseki ve Mustafa Elitaş’a mesaj olsun diye de her iki siyasi büyüğümüzün adını zikrederek mealen, ‘Özhaseki ve Elitaş beni sever; Rabbım cümlemize imanlı ve hayırlı ömürler versin; onlar da YHT’ye binmeden ölüp de halk tabiriyle gözümüzün açık gitmesini istemezler’ diye defalarca çağrı ve yorumlarım oldu.

Sayın Bakanım;

Özellikle 2011 Seçimleri’nden sonra selefleriniz olan değerli bakanlarımız Binali Yıldırım, Lütfi Elvan, Feridun Bilgin, Ahmet Arslan ve Mehmet Cahit Turan, dönemin Başbakanları Recep Tayyip Erdoğan, Ahmet Davutoğlu ve Binali Yıldırım, Cumhurbaşkanları Abdullah Gül ve nihayet kıymetli Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan şehrimizde gerek kameralar karşısında, gerekse meydan mitinglerinde defalarca Kayserililere YHT hattımızın en kısa sürede bitirileceğini vaad ettiler.

Hatta kıymetli Bakanım; şehrin ısrarları üzerine 2018 Seçimleri’nden yaklaşık 2,5 ay önce (28 Mart 2018’de) DDY Kayseri-Yerköy Hattı’nı (142 km) ihaleye çıkarttı. İhaleye 16 firma katıldı. Şartnamede bu firmaların 6’ya indirileceği ve nihai teklifleri verecekleri ilan edildi. Sonra dışarının müdahalesi ile ülkemiz maalesef Ağustos 2018’de bir krizle karşı karşıya kaldı ve bizim YHT’nin ihale süreci de suya düştü...

Bürokratlarınız ve bizim siyasilerimiz süreci iyi biliyorlar. Biz de maalesef bu sürede kendi aramızda YHT’nin istasyonu vs. konusunda bir ağız birliği edemedik. Önce YHT istasyonu olarak Yeni Çevreyolu üzerinde bir mekanın olmasını istedik. Bakanlığınız proje çalışmalarını buna göre şekillendirdi. Sonra ve doğru bir kararla YHT istasyonunun mevcut Gar binasının hemen yanına, yani şehir içerisine yapılmasını istedik ve buna göre de yeni proje çalışması gerekti. Zira YHT şehir içine girince 4-5 hatta alt ve üst geçit yapılması gerekiyordu.

Yeni istasyon binasına göre proje çalışmasının bittiğini de selefiniz Sayın Turan Kayseri’de ve TBMM kürsüsünden defalarca ilan etti...

Değerli Bakanım, önceki gün Ankara-Sivas YHT ile ilgili bir açıklama yapmışsınız. Bakanlığınızın hazırladığı Ankara-Sivas YHT hattı ile ilgili fotoğrafı buraya ben de koyuyorum ki okuyucularımız görsün.

 

Bu hattın yapımı Sivas Kongresi’nin 100. yılında Cumhurbaşkanımızın selefinize hitaben kürsüden, ‘Bak Cahit!’ diye başlayan cümle ve talimatı ile hızlandı. Eğer bu virüs denen lanet olmasaydı, bir-iki ay içerisinde Sivas ve Yozgatlı kardeşlerimiz YHT’ye binecekti... Geç olsun da güç olmasın. Şimdi de zat-ı âlinizin açıklamalarından anlıyoruz ki yılsonuna kadar komşumuz bu iki ildeki değerli hemşerilerimiz YHT’yi kullanmaya başlayacaklar.

Yozgatlı ve Sivaslı hemşerilerimi kıskanmıyorum dersem yalan olur. Bu iki ilimizin yiğit ve güzel insanları bu hizmete layıklar... Güle güle kullansınlar inşallah.

Sayın Bakanım zat-ı âlinizin önceki gün Ankara-Sivas YHT hattı ile ilgili yapılan telekonferanslı toplantıda söylediğiniz şu cümleleri de buraya almak istedim:

" 461 kilometrelik Ankara-Sivas YHT hattında tünelin sonunda ışığı gördük. İnşallah en kısa zamanda ışığa ulaşmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İki hattın sinyalizasyon ve elektrik işleri tamamlanma aşamasında. Hat serimi bitti, kaynak işleri devam ediyor. Bu yıl içinde Sivas ile Ankara’yı hızlı trenle birbirine bağlayıp, iki il arasındaki mesafeyi 12 saatten 2 saate düşüreceğiz. Hat bitmeye yakın, ince işlere bile başladık. En kısa zamanda hizmete açmayı planlıyoruz. Yaz bitmeden hattımızı bitirmeyi hedefliyoruz...”

Değerli Bakanım, Bakanlığınız kayıtlarında bulunan bir haritayı daha buradan yayınlamak istiyorum.

 

Sayın Bakanım;

Bu haritada yeşil kısımların bitmiş ve çalışan, kırmızı olanların ise inşaatı devam eden veya projeleri tamamlanmış YHT hatları olduğunu biliyoruz.

Yerköy’den Kayseri’ye ayrılacak 142 km hat haritaya işlenmiş. Sivas’tan sonra da hat ikiye ayrılıyor. Biri Malatya, Elazığ’dan Diyarbakır’a, diğeri ise seleflerinizin de seçim bölgesi olan Erzincan ve Kars’a kadar uzanıyor. Ne güzel(Bu vesile ile selefleriniz Binali Yıldırım ve Ahmet Arslan’ ı seçim bölgelerine sahip çıkmalarından dolayı tebrik ediyorum). Bu arada Kayseri’yi ilgilendiren Antalya, Konya, Aksaray, Nevşehir hattı ile ilgili demek ki henüz etüd veya proje çalışmaları bitmedi. Bitmiş olsaydı o da bu haritada gözükürdü.

Muhterem Bakanım;

Yerel bir gazeteciyim, ama bu işi yaklaşık 39 yıldır yapıyorum. Ankara’nın şu andaki mali durumunu az-çok biliyorum. Böyle bir dönemde yaklaşık 500 milyon Avro’ya mal olacak bu hat için, genel bütçeden veya Bakanlığınız bütçesinden pay ayrılmasının imkansız olduğunun farkındayım. Ama lütfen Kayserili siyasilerle ve bürokratlarınızla konuşunuz; selefiniz  M. Cahit Turan Kayseri hattı için bazı kredi görüşmeleri yapıyordu; bu süreçte sizin bu görüşmeleri sürdürme imkanınız var mı bilmiyorum. Sürdürürseniz bizi mutlu edersiniz.

Bakanım, Kayseri-Ankara hattı ile ilgili yaptığım yorumların sayısını hatırlamıyorum. Ama emin olun YHT Yozgat ve Sivas’a geldikten sonra, Kayseri’de AK Parti yöneticilerinin-büyüklerinin siyaset yapma işi çok daha zor olacak. Hele hele süresinde veya bana göre 2022’nin sonbaharında yapılacak bir seçimden önce, eğer bizim YHT hattının temeli atılmazsa emin olun sizi o göreve getiren değerli Cumhurbaşkanımızın partisi Kayseri’ de çok zorluklarla karşılaşacaktır...

Onun için ne yapıp edin ve hiç olmazsa önümüzdeki yıl bu hattın ihalesi için kaynak bulun değerli Bakanım...

Sayın Bakanım, uzunca bir mektup oldu; kusura bakmayın. Ankara Sivas YHT ile ilgili açıklamanızı görünce ve bakanlık görevine yeni gelmeniz sebebiyle size de seleflerinize yaptığım gibi böyle bir açık mektup yazmak istedim.

Kayseri halkı son yerel seçimde Cumhuriyet Meydanı’nda Sayın Cumhurbaşkanımız konuşurken yüksek sesle ve kayıtlara geçecek şekilde, ‘Yüksek Hızlı Tren istiyoruz’ nidasında bulundu. Yaklaşık 10 yıldır bu ‘nida’ Erciyes’in şahikalarında yankılanıyor.

Bu mektubumdan bir şey çıkar mı, çok ümitvar değilim... Ama en azından bu şehrin evladı olarak ben omuzlarımda hissettiğim bir vazifeyi bir kez daha ifa etmek istedim. Gerisi sizin takdirinizde ve vebal artık sizin omuzlarınızda...

Size görevinizde başarılar diliyorum değerli Bakanım.”

Mış… Miş… Muş…

00-Kayseri’de Covid-19’ dan hayatını kaybedenlerin sayısı 43’e ulaşmış.

00-Kayseri bugün, 3 bakan, Genelkurmay Başkanı, 3 kuvvet komutanı ve TOBB Başkanı’ nı ağırlayacakmış.

00-Bugün Kayseri’nin Ulaştırma Bakanlığı ile ilgili projeleri masaya yatırılacakmış.

00-MSB Hulusi Akar, Gazeteciler Cemiyeti’nin geleneksel ödül töreninde önemli açıklamalar yapacakmış.

00-Bir vekilimiz ‘uluorta’ müdür değiştirmeye çalışıyormuş.

00-AK Parti İl Başkanı Çopuroğlu, MHP’li 4 ilçe başkanının sorun ve beklentilerini de Çevre ve Şehircilik Bakanı’na iletmiş.

00-AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Özhaseki, partili belediyelerin 82 milyon maske dağıttığı söylemiş.

00-ERÜ Hastaneleri Başhekimliği’ne Prof. Dr. Kutay Daşdemir getirilmiş.

00-Türkiye İtibar Akademisi’nin, Yıldız Teknik Üniversitesi ile 9 yıldır ortaklaşa yaptığı ‘Türkiye’nin En İtibarlı Markaları’ araştırmasında Kayseri’den de Bellona, İstikbal ve Turkuaz Seramik yer almış.