VELİ ALTINKAYA


HULUSİ PAŞA, REİS’E DEMİŞ Kİ...

GÜNDEM - Veli ALTINKAYA


YHT konusunu yazmaya devam...

Hafta sonu Belsin (Anafartalar) Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı’nın temel atma töreni vardı. Tören mahalline gittiğimde, ‘Anafartalar Şehir Hastanesi - YHT Garı Tramvay Hattı’ tabelası ile karşılaştım. Cumhurbaşkanı da 24 Ekim’de bu hattın ihale edildiğini ve yakında temelinin atılacağını söylerken güzergâhla ilgili aynı cümleleri kullanmıştı.

Bu iş ilk defa projelendirilirken YHT garı Kuzey Çevreyolu üzerinde, yeni açılan Kumsmall AVM’ye yakın bir noktadaydı. 2018 seçimlerinden sonra AK Parti’nin ne kadar büyüğü varsa Ankara’da toplandı; dönemin Ulaştırma Bakanı da o toplantıya katıldı ve Elitaş’ın önerisi ile YHT garının yerinin değiştiği açıklandı.

Denildi ki,”Evet biz YHT garı olarak çevreyolu üzerindeki mekânı düşünmüştük; ama YHT’nin mutlaka şehrin içerisine girmesi lazım. Bunun için mevcut tren garının 100 metre ilerisine, adliye binasının karşısına, eski DDY açık hava sinemasının olduğu yere yeni YHT garı yapılacak...”

Hep birlikte ‘iyi düşünülmüş’ dedik. Hatta Bakanlık yetkilileri bu karara göre projeyi revize edeceklerini söyledi. Yerköy’den gelirken Boğazköprü İstasyonu’nda duracak olan YHT’nin son durağı böylece şehir içi olacaktı. Buna göre de Ambar’dan başlayarak şehrin içine girecek olan YHT için Orta Sanayi ve Şeker Üstgeçidi, Gaziosman Altgeçidi’nin filan yeniden yapılması gerekiyordu.

Temel atmada tabelayı görünce kafam karıştı. Kendi kendime ‘ Yoksa YHT ’nin istasyonu eski yerinde kalmış olmasın’ dedim. O esnada kürsüye Bakanlık Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün çıktı. Takip ettim, konuşmasını yaptı ve MHP İl Başkanı Serkan Tok’ un yanına oturdu. Serkan Başkan ile selamlaştık ve yerine oturan genel müdüre, kendimi tanıttıktan sonra, ‘Sayın Genel Müdürüm YHT’nin istasyonu burada mı, eski garın olduğu yerde mi?’ dedim.

Eyigün’den tek cümlelik, iki kelimelik bir cevap aldım: “İkisi de aktif...”

Demek ki YHT Boğazköprü İstasyonu’ndan sonra eski yerinde, yani Kumsmall’a yakın istasyonda yolcularını indirecek, sonra da eski gar binasının olduğu nihai durağına gelecek.

Böyleyse güzel... Ancak bu durumda güzergâh nasıl olacak? Boğazköprü’den sonra mevcut demiryolu hattına paralel seyrederek şehir merkezine ulaşmasını beklediğimiz hızlı tren, Mobilyakent içine gelip, buradan tekrar Şeker istikametinde yön mü değiştirecek? Yeni bir güzergâh mülkiyet ve istimlak problemi yaratmaz mı?

Bu konuda bilgisi-belgesi olan bir büyüğümüz kafamdaki ‘YHT Garı’ karışıklığını giderirse sevinirim.

Gelelim YHT’ye...

Hızlı tren gelmeden garının derdine düştük.

Trenin kredisi tamam gibi. Doğuş (Şahenk) Holding yapacak gibi bizim YHT’yi. Kredi görüşmesi olumlu sonuçlanmış. Mustafa Elitaş’a kürsüden inince sordum, “Veli, kredi sözleşmesinin hazine tarafından onaylanması gerekiyor” dedi. Yani kredi veren doğal olarak ‘Hazine garantisi’ istiyormuş.

Raylı sistem temel atma töreninde konuşan Memduh Başkan havalimanı temel atma töreninde kamuoyunu tatmin eden bir cevap alınmadığını görünce, Bakan’dan,‘YHT konusunda net, berrak, spekülasyonlara yorumlara neden olmayacak bir cevap vermesini’ istedi.

Milli Savunma Bakanımız Hulusi Akar Paşa da aynı şekilde yine kürsüden “Öyle anlaşılıyor ki YHT gelmedikçe Kayseri tatmin olmayacak” demişti.

Aslında hem Memduh Başkan, hem de Hulusi Paşa Ulaştırma Bakanı’na gol atması için güzel pas verdiler. Ama Bakan Adil Karaismailoğlu, benim gibi futbol bilgisi sıfır oldu için, golü rakip kaleye değil de kendi kalesine attı.

Yazının başlığına gelelim. Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Sayın Cumhurbaşkanı’na, “Efendim Kayseri’ ye ne yaparsanız yapın YHT yapmadan şehir tatmin olmayacak” demiş. Bunun tüyosunu da Akar Paşa konuşmasında vermişti.

Helal olsun Hulusi Paşa’ya. Siyasetçi gibi değil de, tam bir asker gibi söz söylemiş Reis’e...

Haseki Başkan’ın karantinada olup biteni yakından takip ettiğini biliyorum. Özhaseki’nin karantina sonrasında YHT konusuyla bire bir ilgileneceğine inanıyorum. Önümüzdeki yılın ilk yarısında bizim YHT’nin ihalesi yapılır, yıl çıkmadan da temel atılır...

Bu arada Bakanlık, temeli atılan raylı sistem hattı için 10 adet araç verecekti. O tramvay aracının sayısı 5’e düşmüş.

Ulaştırma Bakanlığı bürokratları nedendir bilmiyorum, diğer iller gibi Kayseri’ye cömert davranmıyor.

 

KULİS BULVARI

AVM’LER VICIK VICIK

Hafta sonu kısıtlama kapsamında işyerleri 10:00-20:00 saatleri arasında açılıyor. Sokağa çıkan insanlar (niye evlerinde oturmazlarsa) havaların soğuması ile birlikte kendilerini AVM’lere atıyor. Kayseri’nin en meşhur AVM’sine pazar günü 10 saatte 23 bin kişi girmiş. Aynı anda 7 bin kişi AVM içinde dolaşıyor, hatta yiyip içiyormuş. Şimdi 7 bin kişinin aynı anda bir arada buluştuğu kapalı bir mekânda siz virüsle mücadele edebilir misiniz? 7 bin kişi az değil, 7 bin kişi Sarız, Akkışla, Felahiye, Sarıoğlan, Özvatan ilçelerinin merkez nüfusundan fazla. Adeta ‘inat’ edercesine AVM’ leri doldurursak kimse virüsle mücadele edemez. Sağımızda-solumuzla virüse yakalanmış ve hayatını kaybeden bunca insan varken AVM’leri doldurursak, kurallara uymazsak, hem kendimize-sevdiklerimize kötülük eder, hem de hiç tanımadığımız insanların hakkını yemiş oluruz.

 

Mış… Miş… Muş…

00- Valilik ve Sağlık Müdürlüğü virüsle mücadele için çırpınırken hafta sonu AVM’ler vıcık vıcık doluymuş.

00-Kayseri’nin en meşhur AVM’si aynı anda 7 bin kişiyi ağırlarken 10 saatte de 23 bin kişi bu AVM’ ye girip çıkmış.

00- Havaların soğuması ile birlikte özelikle hafta sonu tıklım tıklım olan AVM’lerin daha sıkı denetlenmesi bekleniyormuş.

00-ERÜ’nün ‘Yerli ve Milli’ aşısında FAZ-1  çalışmasının yan etki olmadan tamamlanması alkış almış.

00-Öğrencileri evde olan öğretmenler günlerini buruk kutlamış.

00-Memduh Başkan Büyükşehir’in temel atma ve açılışlarında ilgili ilçe belediye başkanının da konuşma yapması talimatını vermiş.

00-İYİ Parti’nin ‘Milliyetçi-muhafazakâr’ çizgisinden koptuğu gerekçesi ile yapılan istifaların arkası gelecekmiş.

00-MHP Melikgazi 300 tablet dağıtarak alkış almış.