VELİ ALTINKAYA


İKİ BAKANA AÇIK MEKTUP

Gündem - Veli Altınkaya


Milli Savunma Bakanı Sayın Hulusi Akar;

 Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet?Cahit?Turhan;

Kıymetli bakanlarım; bugün şehrimize teşrif edecekmişsiniz; hoş geldiniz...

Milli Savunma Bakanımız, Akar Paşa´mız, bu memleketin evladı. Paşamız şüphesiz bir asker olarak ordumuza, ülkemize çok büyük hizmetler verdi. Bugün ?emekli asker´ bile olsa, adeta üniforması üzerindeymiş gibi, kahraman ordumuzun başında ülkemizin savunması adına başarılı işlere imza atıyor değerli Bakanımız.

Coğrafyamız üzerine oynanan hesaplar nedeniyle, yoğun bir gündemi olan Değerli Milli Savunma Bakanımızın ?doğduğu topraklarla ödeşme´ düsturuyla şehrimizin yıllardır çözüm bekleyen sorunlarına daha fazla eğilmesini arzu etmekteyiz. Muhterem?Paşa´ mızın hem?Sayın Cumhurbaşkanı hem de hükümet üzerindeki etkisi ve ağırlığını bilmekteyiz. Bu nüfuzun Kayseri´ye hizmete tahvil edilmesini arzu etmekteyiz.   

Kıymetli Bakanım, savunma sanayi yatırımları konusunda hakkaniyet ölçüsünde Kayseri´nin hakkını yedirmeyeceğinize olan inancımız tamdır.

Değerli Bakanlarım;

Sayın Cumhurbaşkanımızın önümüzdeki haftalarda şehrimize yapacağı ziyaret öncesi teşrifleriniz, şüphesiz ki bazı projelerin son durumu hakkında Beyefendi´ye bilgi arzını da ihtiva etse gerek. Bunun için birkaç gün önce teşriflerinizle ilgili olarak, tarihimizden mülhem ?Akıncı Bakanlar´ benzetmesi yapmıştım.

Kıymetli Bakanlarım; özellikle de Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Turhan;

Bu şehir halkı 17 yıllık iktidarı döneminde AK?Parti´ye yerel ve genel seçimlerde yüzde 54 ile yüzde 71 arasında oy verdi. Değerli Bakanım, bunu şunun için söylüyorum, eğer??marifet iltifata tabi´ ise Kayseri, Kayserili bu iltifatı hak etmiş şehirlerden biri...

Aziz Bakanlarım;

Bugün üniversitelerimiz içindeki binalar, okullar, sağlık ocaklarının (camileri söylemiyorum) neredeyse % 80´i Kayserili hayırseverlerin adını taşıyor. Ne zaman Ankara´da bir bakanın, bürokratın kapısını çalsak, ? Siz de mi, Kayseri de mi para istiyorsunuz´ bakışlarına maruz kalıyoruz. Hatta çoğu zaman bu sözlü olarak da ifade ediliyor.

Sayın?Bakanım;

?Yüksek hızlı tren hattını, raylı sistemleri, otobanları, sıcak asfaltları, havaalanı genişleme işini de hayırseverler yapsın´ diyorsanız; bu mektubumun bundan sonraki bölümünü lütfen okuyarak değerli zamanınızı kaybetmeyin.

Değerli Ulaştırma Bakanım, dilerseniz önce hava yolundan başlayalım. Yanınızda bulunan DHMİ bürokratlarına sorun, Kayseri Havaalanı´nın doluluk oranını size aktarsınlar. Eminim siz hava yoluyla geleceksiniz şehrimize... VIP´den çıkarken veya girerken halkımızın uçtuğu salonları gidin bakın bakalım oturacak yer var mı? Bir de bilet fiyatlarını sorun değerli Bakanım. Özellikle çoğu zaman veya belli saatlerde İstanbul Havaalanı´na Kayserililerin gidiş-geliş bin 500 liraya uçtuğunu biliyor musunuz? Bunun nedenlerini de lütfen bürokratlarınız size anlatsın...

Sayın?Bakanım 2014´de askeriyeden 250 dönüm arsanın DHMİ´ye devrine ?tamam´ denildi. Anlıyorum ki bürokrasi epeyce uzun sürmüş, bizim siyasi büyüklerimiz süreci el ucuyla takip etmiş; o devrin bir bölümü ancak 2016´da tamamlanmış. Hatta geçtiğimiz aylarda öğrendim bu 250 dönümlük arsanın 30 dönüm kadar kısmında DSİ´nin kanal şerhi de varmış.

Kayseri, Kayserili bu havaalanını hak etmiyor. Bu devlet ki denizlerin üzerine dolgu ile havaalanı yaptı. Duyumlarıma göre havaalanının genişlemesi için gereken 300 milyon liralık kaynak hazırmış. Sadece Sayın Cumhurbaşkanımıza sizin arzınızın ve ihale iradesinin ortaya konulması kalmış. Lütfen bu genişleme işini uzatmadan bitirin ve mümkünse bu yıl ihaleyi yapıp, temeli atalım.

Sayın Bakanım izninizle demiryoluna gelelim...

Devlet?Demir Yolları bürokratları bizi bir türlü sevmedi. 15 yıl önce adeta zorla ?mevcut demiryolu hattı dışarı çıksın´ diye bastırdık. Bunu dayatma olarak gördü bürokratlarınız? O gün bugündür de Kayseri´ye demiryolu hizmeti noktasında maalesef sürekli mazeret üretiyorlar. Bu arada eski hat da yine duruyor. Bir de yeni hat yaptık. O da garip ya...

Sayın Bakanım,

Kayseri-Ankara YHT hattını?şehrimizin gündemine ilk defa 2007 yılının mayıs ayında bendeniz getirdim. Aradan geçen 12 yılda yüzlerce, hatta TV yorumlarımı da sayarsanız binlerce yazı ve yorum yaptım bu konuda...

Yüksek malumlarınız ki, geçen yılın 28 Mart´ında Sayın Cumhurbaşkanımız, Sayın Başbakan ve bakanlarımızın verdiği sözler üzerine, ihale yapılmıştı. İhaleye 15 firma katıldı ve bir süre sonra 6 firmaya yeterlik verilecek ve yapım ihalesine çıkılacaktı. Sonra ağustos kriziyle karşılaştık ve bizim ihale süreci tamamen durduruldu. Anlamakta zorlanıyorum Sayın?Bakanım, o gün ihale yapılırken bütçede karşılığı yok muydu, sonra ne oldu da bizim proje tamamen rafa kalktı...

Sayın?Bakanım, bu YHT ile ilgili AK?Parti büyüklerinin verdiği sözleri buraya yazmaktan ben utanıyorum. Helali hoş olsun Sivas ve Yozgat seneye YHT´ye binecek. Siyasiler Kayseri´ye de aynı dönemde YHT´nin geleceğini söylemişti...

Allah rızası için Çin´den veya bir başka ülkeden kaynak bulun ve bu ihale sürecini bir an önce başlatın.

Değerli Bakanım;

Bu mektubumda başka şehirlere Bakanlığınızın neler yaptığını yazacak değilim; ama bizim Belsin-Şehir?Hastanesi ve NNYÜ?hattının (6.8 km ) yapımının Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından da imzalandığını biliyoruz. Lütfen en kısa sürede, mümkünse bu ay ihaleye çıkıp müteahhide yıl bitmeden yer teslimi yapalım. Şehir Hastanesi´ne her gün on binlerce insan gidiyor. Belediyemiz bu noktada bir çaba içinde, ama yeterli değil.

Değerli Bakanım; önceki belediye başkanımız raylı sistem hattının Kartal?Şehitliği´nde yeraltına inip, Adliye binasının orada yer üstüne çıkacağını söylemişti. Bunu zaten yapmazsınız da, ama tarihe not düşme adına yazmış olmak için yazdım. Hangi illere metro yaptığınızı siz çok iyi biliyorsunuz. Ben yazmayacağım.

Değerli Bakanım;

İncesu Organize Sanayi Bölgesi çok küçük bir yatırım istiyor. Mevcut demiryolu hattı OSB´nin sınırından geçiyor. Burada bir yükleme istasyonu ve rampası isteniyor. Bir bölümünü OSB?yaptı. Küçük bir nazarınız yeter Sayın Bakanım. OSB?demişken, Bogazköprü´ye ?lojistik?köy´ kurulacaktı. Hatta ihaleye bile çıktı. Tıpkı YHT gibi ihale sonuçlanmadı. Bizim talihsizliğimiz veya sahipsizliğimiz olsa gerek.

Yine Boğazköprü´den Kayseri OSB?içine bir hat istiyoruz. OSB de bu noktada her türlü katkıyı vermeye hazır. Bizim sanayicilerimiz ?Kayseri´den Mersin?Limanı´na konteynırı, Mersin´den Çin´e daha pahalıya götürüyoruz´ diyor. Garip değil mi Sayın?Bakanım Kayseri-Mersin nere, Mersin-Çin nere... Böyle bir ortamda ihracatımızı nasıl artıracağız, Kayserili sanayici nasıl rekabet edecek. Lütfen bu noktada sanayicilerimizi dinleyiniz.

Mevcut demiryolu hattı ile ilgili üst ve alt geçitler ya da hemzemin geçitlerin durumunu hiç arz etmiyorum. Çok kötü zira.

Mektup uzadı, izninizle biraz da karayollarından bahsetmek istiyorum.

Sayın?Bakanım; siz eski Karayolları Genel?Müdürüsünüz... Elinize sağlık Kayseri bağlantılı Ankara, Niğde, Malatya, K.Maraş ve Sivas yollarımız duble yol oldu. Keşke gelirken havayolu ile değil de karayolu ile gelseydiniz, Ankara-Kayseri arasında üç ayrı yerde hala 50 km kadar tek şeritten gelip-gittiğimizi görseydiniz. Bir türlü bu yolun sıcak asfaltları bitmedi. Diğer şehirlerarası yollarda da çalışmalar çok ağır gidiyor... Yahyalı, Felahiye gibi ilçe yollarımızda da muhtemel ki ödenek yetersizliğinden olsa gerek müteahhitler çok ağır çalışıyor. Biliyor musunuz değerli Bakanım şehrimizin girişi olan?Boğazköprü ve yolu neredeyse 8 aydır kapalı. Bereket ki güney çevreyolunun bir bölümü olan Derevenk Viyadüğü ve bağlantılarının bir bölümü ay sonunda açılacakmış.

Kıymetli Bakanım, bendeniz?Sarızlıyım; anacığımın elini öpmek için gidip gelirken bakıyorum Pınarbaşı Viyadüğü´nde çalışan kimse yok... Haa unutuyordum, eski müsteşar yardımcınız, bizim eski vekilimiz?Yaşar?Karayel iyi bilir?Tomarza - Adana Tufanbeyli arası bir yol çalışması vardı. Kayseri ile Maraş´ı, yani güneyi yakınlaştıracak bir yol. Sanıyorum ciddi hiçbir çalışma yok.

Otoban talebimizi karşılık bulmayacağını bile bile arz etmek isterim değerli Bakanım;

Hükümetimiz Ankara-Niğde arasında otobanın temelini attı. Ama Kayseri bağlantısı yok. Allah izin verirse cumartesi bir hayırlı iş için Hatay´a gideceğim Sayın?Bakanım. Buradan Niğde´ye kadar inşaatı devam eden, yer yer yamalıklı bölünmüş yoldan gidecek, Niğde´de otobana çıkıp Hatay´a kadar o muhteşem yoldan seyredeceğim inşallah...

Kayseri otobana layık değil mi muhterem Bakanım... Ankara-Niğde otobanına Acıgöl´den 100 km tutan bir sapakla bizi bağlayamaz mısınız? Kayseri, Kayserili bunu hak etmiyor mu?

Değerli Bakanım, bizimkisi ?asker mektubuna´ döndü. ?Daha daha ne var, ne yok´ derseniz, emin olun bir bu kadar daha konu arz ederim size...

Sayın Cumhurbaşkanımız, son seçimde % 49.5 oy veren?Sivas´a geçtiğimiz ay ziyaretinde ?Bak Cahit´ demişti. O´ndan başka da size böyle hitap edecek kimse yok. Kayseri´de de, ?Cahit, Kayserililere bu meydanda çok söz verdik, YHT için bir kaynak bulun´ der mi bilmiyorum. Havaalanı genişleme sözü ve Belsin-Şehir?Hastanesi raylı sisteminin ihale sözü, darılmak-gücenmek yok, açıkça ifade edeyim, hoşgörün benim beklentimi karşılamaz... Emin olun?Kayserililerin beklentisini de karşılamaz...

Sayın?Bakanlarım; mektup uzadı; sanırım daha fazla uzatmanın da anlamı yok. Meramımı arz edebildim mi bilmiyorum. Yüksek takdir ve tensiplerinize halkımızın bu taleplerini sunuyorum.