KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

 Uğur ALTUNER
 editor@kayserihaber.com.tr

   


SAMİ DAYANGAÇ


ÖĞRETMENLER

GÖZLEM - Sami DAYANGAÇ


Geçtiğimiz hafta bir gazeteci pandemi döneminde ‘öğretmenler hallerinden çok memnunlar, rahata alıştılar’ tarzında bir yazı kaleme aldı. Doğal olarak da hemen tepkiler gecikmedi. Kimse demedi ki acaba haklılık payı var mı? Öğretmenler okullar kapalı olduğundan uzaktan eğitim veriyorlar. Eğitim mi veriyorlar yoksa bolca ödev mi? Bırakın çocukları, anne ve babalar bile geç saatlere kadar ödev derdindeler. O kadar çok yani. Bu eğitimden fayda gelir mi? Ülkemizin eğitim sisteminde başarı neden düşük?

Ülkemizin eğitim seviyesini analiz ederken karşımıza çıkan en önemli figür öğretmenlerdir. Her ana baba çocuklarının iyi eğitim almasını ister, kimi okul, kimi öğretmen araştırmasına girer. Henüz batılı ülkeler gibi küçük yaşta branşlaşma yapılmadığı için her alanda eğitim görür. Özel dersler alınır. Bir de sadece bize özgü aileler övünmek için çocuklarının üzerine titrer, zorlarlar.

Öğrenciler derslerine çalışırlar, sınav olurlar, başarı durumları sık sık ölçülür, not verilir. Peki, öğretmenlerin başarı durumunu ölçen bir sistem var mı? Onların başarı ve başarısızlığı nasıl ölçülecek? Evimizin yanında bulunan bir okul var, ders zili çalar, ama dışarıda öğrenciler vardır. Ders beden eğitimi, kimi top oynar, kimi elindeki telefonla. Öğretmen ise bir ağacın gölgesinde elinde çay. Peki bu beden eğitimi öğretmeni bu maaşı neden alır? Hangi öğrencide yetenek keşfetmiştir? Emekli olana kadar değmeyin keyfine. Elbette sigara serbest.

Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre geçen yıl öğretmen olmak için girilen sınavlarda adaylar kendi alanlarıyla ilgili soruların çoğuna cevap veremediler. En başarısız olan öğretmenler ise sıkı durun lisede matematikçiler oldu. Alan sınavlarında bu öğretmenler sorulan 50 sorudan ortalama 9’unu ancak cevaplayabildiler. En başarılı olan öğretmenler ise 50 sorudan 32’sine doğru cevap veren Türkçe öğretmenleri oldular. Bu verileri devletin Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aytekin açıkladı, iyi mi?

Öğretmenlerin alan bilgisi sınav sonuçlarını takdim ediyoruz:

Türkçe-50 soru-32 doğru

Rehber Öğretmenliği-50 soru-31 doğru

Sosyal Bilgiler-50 soru-29 doğru

İngilizce-50 soru-27 doğru

Tarih-50 soru-27 doğru

Okul Öncesi Öğretmenliği-50 soru-26 doğru

Din Kültürü-50 soru-25 doğru

Sınıf Öğretmenliği-50 soru-24 doğru

Türk Dili ve Edebiyatı-50 soru-22 doğru

İlk Öğrenim Matematik-50 soru-17 doğru

Biyoloji 50 soru-17 doğru

Kimya-50 soru-16 doğru

Fen Bilgisi-50 soru-16 doğru

Fizik-50 soru-15 doğru

Almanca-50 soru-14 doğru

Matematik Lise-50 soru-9 doğru

Bu sonuçlar gösteriyor ki eğitim sistemimizde ciddi sıkıntılar var. Hemen öğrencileri suçlamak çok doğru değil. Öğretmenleri de eğitenler öğretmenler. Bu başarısızlığı çok ciddi analiz edip okul öncesinden başlayarak eğitim sistemimiz defalarca olduğu gibi yeniden elden geçirilmelidir. İlk kez bu işin mutfağından geldiği için çok umutlandığımız Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Bey inşallah düzeltir. Düzeltmelidir. Cumhuriyetimizin kuruluşundan beri üzerinde en çok oynanan, denemeler yapılan alan eğitim sistemimiz olmuş ama asla arzu edilen seviyeye getirilememiştir. Çocuklarımızı eğitecek, öğretecek öğretmenlerimizin durumu yukarıdaki tabloda ve ne yazık ki durum vahim. Önce eğitecekleri, öğretecekleri eğitmeli, öğretmeliyiz. Bu şartlarda, zaten sınıfta kalma yok, ilgili aileler özel ders aldırarak başarı peşinde. Ya asgari ücretle çocuklarını okutmaya çalışanlar?

Milli Eğitim bir milletin can damarıdır ve derhal tedavi edilmelidir.

Gürkan Ofis Mobilyaları