2011 yılı Ağustos ayı sonu itibariyle,1195 Alo 175 Tüketici hattına,26 internet ortamında,1030 doğrudan olmak üzere toplam 2251 tüketici şikâyeti yapılmış ve tüketicilerin sorunlarının çözümüne yardımcı olunmuştur. Tüketici şikâyetleri konularına göre değerlendirildiğinden 456 ayıplı mal ve hizmet,413 kapıdan satış,340 tüketici kredisi, konut finansmanı ve kredi kartları,291 garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri,751’ise diğer uyuşmazlık konularıyla ilgili olarak yapılmıştır. İlimizde tüketici bilincinin artışına paralel olarak tüketici şikâyetlerinde sürekli bir artış gözlemlenmektedir. Son sekiz aylık dönemde tüketicilerin haklarının korunmasına yönelik olarak yapılan piyasa denetimi ve denetimi faaliyetleri kapsamında 422 firmada,4561 ürün denetlenmiştir. Kanun ve ilgili yönetmenliklere uygun hareket etmeyerek tüketici mağduriyetine yol açan 54 Firmaya 106 bin 552 Türk Lirası idari para cezası uygulanmıştır.
Tüketiciler satın aldıkları herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı olduğunu fark ettiklerinde öncelikle o mal yada hizmeti aldığı satıcı veya sağlayıcı ile görüşülmelidirler. Sorunun çözümlenmesi ve sonuç alınması durumunda Tüketici sorunları Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemesine başvurulmalıdır. İlçe Hakem Heyetleri Kaymakamlık hizmet binasında İl Hakem Heyeti ise Kocasinan Belediyesi hizmet binasında bilim, sanayi ve Teknoloji il müdürlüğünde hizmet verecektir. Tüketiciler haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabilirler. Tüketiciler haklarını aramaktan çekinmemeli yasalar ile güvence altına alınan haklarına sahip çıkmalılardır
Orjinal Habere Git