Tarih: 05.10.2011 09:53

2251 TÜKETiCi ŞiKÂYETi!

Facebook Twitter Linked-in

2011 yılı Ağustos ayı sonu itibariyle,1195 Alo 175 Tüketici hattı­na,26 internet ortamın­da,1030 doğrudan ol­mak üzere toplam 2251 tüketici şikâyeti yapılmış ve tüketicilerin sorunla­rının çözümüne yardım­cı olunmuştur. Tüketi­ci şikâyetleri konuları­na göre değerlendirildi­ğinden 456 ayıplı mal ve hizmet,413 kapıdan sa­tış,340 tüketici kredi­si, konut finansmanı ve kredi kartları,291 garan­ti belgesi ve satış sonrası hizmetleri,751’ise diğer uyuşmazlık konularıyla ilgili olarak yapılmıştır. İlimizde tüketici bilinci­nin artışına para­lel olarak tüketi­ci şikâyetlerinde sürekli bir artış gözlemlenmekte­dir. Son sekiz aylık dönemde tüketicile­rin haklarının korun­masına yönelik olarak yapılan piyasa denetimi ve denetimi faaliyetleri kapsamında 422 firma­da,4561 ürün denetlen­miştir. Kanun ve ilgili yö­netmenliklere uygun ha­reket etmeyerek tüketici mağduriyetine yol açan 54 Firmaya 106 bin 552 Türk Lirası ida­ri para cezası uygu­lanmıştır.

 

Tüketiciler satın al­dıkları herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı olduğunu fark ettiklerinde öncelikle o mal yada hizmeti aldı­ğı satıcı veya sağlayıcı ile görüşülmelidirler. Sorunun çözüm­lenmesi ve sonuç alın­ma­sı durumunda Tüketi­ci sorunları Hakem Heyetleri veya Tüketici Mah­kemesine başvu­rulmalı­dır. İlçe Hakem Heyetleri Kaymakamlık hizmet binasın­da İl Hakem Heye­ti ise Kocasinan Bele­diyesi hizmet binasında bilim, sanayi ve Teknolo­ji il müdürlüğünde hiz­met verecektir. Tüketici­ler haklarını bildikleri öl­çüde ve demokratik ör­gütlenmelerini sağlaya­bildikleri oranda ken­di hak ve çıkarları­nı koruyabilirler. Tü­keticiler hakları­nı aramaktan çe­kinmemeli yasalar ile güvence altına alınan hakları­na sahip çıkma­lılardır

 




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —