BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ´NDEN ULAŞIMLA İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR YAPILDI
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım, Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanı Ferhat Bingöl, son günlerde trafikle ilgili yapılan eleştirilere cevap verdi. Bingöl, siyasi partiler, gazeteciler ya da diğer kişi, kurum ve kuruluşlarca yapılan makul eleştirilerin hepsinin dikkate alındığını; ancak eleştirilerin bilimsel ve teknik bilgilerle yapılması halinde değerlendirilebileceğini belirtti. Ferhat Bingöl, raylı sistem yerine metro yapılmadığı açıklamalarını da hesap bilmezlik şeklinde değerlendirdi.
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım, Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanı Ferhat Bingöl, son birkaç gündür trafik sıkışıklığına ilişkin yapılan açıklamaların 27 Kasım Pazar günü meydana gelen trafik sıkışıklığından sonra başladığını belirtti ve bu açıklamaları yapanların en önemli noktayı her nedense es geçtiklerini söyledi. 27 Kasım Pazar günkü trafik yoğunluğunun Açıköğretim sınavlarından kaynaklandığını ve bu durumun herkes tarafından bilindiğini ifade eden Bingöl, "Her nedense eleştiri yapan insanlar trafik sıkışıklığının kaynağını es geçiyorlar. Bilerek ve isteyerek bu noktayı görmezden geliyorlar. Böyle kurnazlıklarla yapılan açıklama ve haberleri yol gösterici değil art niyetli değerlendiriyoruz" dedi.
Büyükşehir Belediyesi´nin ulaşımın çok daha konforlu olması için büyük bir gayretle çalıştığını belirten Ferhat Bingöl, "Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mustafa Çelik, ´Elbette her işimizi iyi yapacağız; ama trafik ve ulaşım konusunda çok daha hassas olacağız´ ifadesini defalarca dile getirdi. Bu vizyon doğrultusunda çok önemli çalışmalar yapıyoruz. ´Trafik Master Planı derhal hazırlanmalı´ şeklinde eleştiriler yapanlar Ulaşım Master Planı çalışmalarının çoktan başladığından bihaberler. Oysa kamuoyuna defalarca bu konuyla ilgili bilgiler sunduk. Ulaşım Master Planı için bir taraftan 15 bin hanede anket çalışmaları yaparken bir taraftan da araç yoğunluğunun fazla olduğu yaklaşık 100 kavşakta Türkiye´de ilk kez helikopter kameralar (drone) kullanarak sayım gerçekleştiriyoruz. Master Plan çalışmalarını yürütürken bir taraftan nokta-kavşak bazlı iyileştirmeler yapıyor diğer taraftan da yeni yollar açmaya devam ediyoruz. Gültepe Bulvarı, Bekir Yıldız Bulvarı, Mimarsinan-TOKİ arasına yaptığımız yol gibi çok önemli alternatif yollar yapıyoruz. Mimarsinan Kavşağı-Harikalar Diyarı arası, Fuzuli Kavşağı-Tuna Kavşağı arası gibi trafik yoğunluğu yaşanan caddelerimizi ilave bir şeritle genişlettik. Bazı kavşaklarda çalışma yapıyoruz. Bunlara ilave olarak Ulaşım Master Planı´nın da tamamlanmasıyla birlikte hayata geçireceğimiz projeler Kayseri´de trafik sorununu çözecek. Biz bilimsel ve planlı çalışıyoruz. 6 ay sonrasını değil 60 yıl sonrasını düşünerek bir planlama yapıyoruz. Hemşehrilerimiz yakın zamanda yapmış olduğumuz çalışmaların neticesini görecektir" diye konuştu.
"YOLLARIMIZ DARALMIYOR, ARAÇ SAYISI ARTIYOR"
Yapılan bazı eleştirilerin "Eskiden düz ve geniş yollarımız vardı ve bunlarla övünürdük" şeklinde başladığını belirten ve bu yaklaşımın anlamsız olduğunu ifade eden Ulaşım, Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanı Bingöl sözlerini şöyle sürdürdü: "Eskiden düz ve geniş yollarımız vardı da, o yollar yağmur yağınca çekti mi? Eğilen ve daralan caddemiz mi var? Eskiden 50 metre olan caddemiz bugün de 50 metre. Yollarımız daralmıyor, yollardaki araç sayısı artıyor. TÜİK verilerine göre 2002 yılında Kayseri´deki motorlu araç sayısı 130 bin 604 idi. En son veriler olan Eylül 2016´da motorlu araç sayısı 340 bin 016´ya yükseldi. Görüldüğü üzere şehrimizdeki araç sayısı 14 yılda yüzde 160 oranında arttı. Bu artış dikkate alınmadan yapılan değerlendirmeler doğru neticeler vermez."
"EN UCUZ VE EN MODERN RAYLI SİSTEM KAYSERİ´DE"
Açıklamasında raylı sisteme ilişkin eleştirilere ve metro isteklerine de cevap veren Ferhat Bingöl, "Kayseri´de raylı sistem 2009 yılında faaliyete geçti. Şunun altını özellikle çizeyim ki, dünyadaki raylı sistemin gelmiş olduğu en son nokta olan modern bir raylı sisteme Türkiye´deki en ucuz maliyetle kavuştuk. Kayseri´deki raylı sistemin kilometre maliyeti 8,5 milyon TL iken metronun kilometre maliyeti 120 milyon TL´yi buluyor. Dolayısıyla 10 kilometrelik bir raylı sistemin maliyeti Kayseri´dekini baz alırsak yaklaşık 85 milyon lira iken 10 kilometrelik metronun maliyeti 1 milyar 200 milyon liraya aşıyor. Bu da 15 katına tekamül ediyor. Bu paranın Büyükşehir bütçesinden temin edilmesi mümkün değil. Biz böyle bir parayı sadece metroya ayırırsak, 20-30 yıl başka hiçbir iş yapamayacak ve taş üstüne taş koyamayacak duruma geliriz. Bununla birlikte raylı sistemin bir bölümünün genel bütçe kaynaklarıyla yer altına alınması konusunda çalışmalarımız devam ediyor" dedi.