TCDD yetkilileri: Kurumumuzun izni olmadan bu alanda çalışma yapılamaz Firma yetkilileri: İhale doğrultusunda çalışma yürütüyoruz TCDD yetkilileri, Ankara-Kayseri demiryolu hattının geçtiği, Kızılırmak'ın üzerindeki 1919 yapımı köprünün ayakları
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) yetkilileri, Kayseri-Ankara demiryolu hattının geçtiği, Kızılırmak'ın üzerindeki 1919 yapımı köprünün ayaklarının çevresinde su akış kotu düzenleme çalışması yürüten firmayı ''köprüye zarar verdiği'' iddiasıyla jandarmaya şikayet etti.
TCDD Kayseri Gar Müdürlüğü yetkilileri, Ankara-Kayseri demiryolu hattının 349. kilometresinde bulunan Kızılırmak Köprüsü'nün yakınında, ırmak yatağında kot düzenleme çalışması yapan iş makineleri olduğu ihbarını aldı.
Bu çalışmayla ilgili olarak kurumlarına bilgi verilmediğini belirten yetkililer, 1919'da Alman mühendislerce yapılan 110 metre uzunluğundaki çelik köprünün ırmak tabanına basan 2 ayağının yakınında kot düzenleme çalışması yürütülmesinin köprüye zarar verebileceği iddiasıyla jandarmaya haber verdi.
Olay yerine gelen jandarma ekipleri, çalışmayı yürüten firma yetkililerinden bilgi alarak, faaliyetle ilgili evrakı inceledi.
TCDD yetkilileri, 1919'da yapılan köprünün doğu ve güney hattını batıya bağlayan stratejik konumda olduğunu belirterek, ''Köprünün sağ ve solundan 10'ar metre alan TCDD'nin mülkiyetinde. Kurumumuzun izni olmadan bu alanda çalışma yapılamaz. Firmayla ilgili yasal girişimlerde bulunulacak.'' dedi.
Firma yetkilisi Gökhan Altunkaya da Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) düzenlediği ihale doğrultusunda çalışma yürüttüklerini, köprü ayaklarına zarar vermelerinin söz konusu olmadığını belirtti.
Kurumlar arasındaki bilgilendirme eksikliğinin kendilerinden kaynaklanmadığını ifade eden Altunkaya, ''DSİ 12. Bölge Müdürlüğü, Yamula Barajı gövdesinin aşağısından başlayarak bulunduğumuz yere kadar olan 6 kilometre ırmak yatağının temizlenmesi yönünde hazırladığı raporu EPDK'ya bildirdi. EPDK'nın açtığı ihaleyi firmamız aldı ve bu doğrultuda çalışmalarımız sürüyor. Bu tür çalışmalarda ırmak üzerine kurulu köprü çevresinde gerekli hassasiyeti zaten gösteriyoruz. Köprü ayağının çevresi oyulduğunda köprüde yıkılma riski oluşacağını herkes bilir. Endişelenmeyi gerektirecek bir durum yok'' dedi.
Jandarmanın incelemesinin ardından 3 iş makinesi, kot düzenleme çalışmasını sürdürdü.