Emniyet, savcılığa şikâyet edince asılsız ihbarlar yüzde 25 azaldı. Emniyet, 112 ambulans ve itfaiye yetkilileri, acil çağrılara cevap vermek üzere her an telefon başındalar. Ancak hepsinin en temel sıkıntısı, asılsız ihbar yapan kişiler, özellikle de çoc
Acil çağrı hizmeti veren Emniyet, 112 ambulans ve
itfaiyenin en büyük sıkıntılarından biri asılsız ihbarlar. Bu türden şikâyetler
ihbar sürecinde zaman israfına sebep olduğu kadar büyük iş yükünü de
beraberinde getiriyor. Bu duruma çözüm bulmak isteyen emniyet, özellikle
asılsız ihbarlarda başı çeken çocukları ailelerine şikâyet ediyor. Ayrıca sahte
ihbarcıları da mahkemeye veriyor. Sadece İstanbul'da polisin şikâyetiyle 1
yılda 3 asılsız ihbarcı hapis cezasına çarptırıldı. Böylece emniyet
müdürlüklerine gelen asılsız ihbarlar da rekor düzeyde azaldı. İstanbul Emniyet
Müdürlüğü'ne 2009 yılında gelen 2 milyon 650 bin çağrıdan 836 binini asılsız
çağrılar oluştururken, 2010 yılında gelen asılsız ihbar sayısı 707 bine düştü.
Geçtiğimiz yıl ise 3 milyon 760 bin çağrıdan 661 bini asılsız çıktı. Emniyet
yetkilileri, asılsız ihbar yaptıkları tespit edilen kişileri arayarak sahte
şikâyetlerin, söz konusu gerçek bir ihbara müdahaleyi geciktirebileceği, belki
de yüzlerce insanın hayatını tehlikeye attıklarını anlatıyor. Özellikle asılsız
ihbarlarda başı çeken çocukların ailelerini arayan polis, çocuklarının Alo
155'i arayarak sahte şikâyet yaptığını bildiriyor. Polis, asılsız ihbarın
niteliğine göre ihbarcıdan şikâyetçi de oluyor. Son 1 yılda polisin davacı
olduğu 3 asılsız ihbarcı 1 yıl hapis cezası aldı. Ayrıca mahkeme, masrafların
da ihbarcılar tarafından ödenmesine hükmetti. Sabıkalılarla, polisle herhangi
bir biçimde sorun yaşamış kişiler de asılsız ihbarda çocukları takip ediyor.
Alınan bilgilere göre merkeze gelen ihbarlar en fazla mayıs ayında toplanıyor.
İhbarlar daha çok cuma, cumartesi ve pazar günleri yapılıyor.