Tarih: 02.05.2014 09:26

BANKA BANKA DOLAŞMANIZ GEREK

Facebook Twitter Linked-in

Türkiye Bankalar Birliği’nin, 180 gün süreyle hareketsiz olan hesaplardan ücret alınmasının önünü açan tebliği nedeniyle ortaya çıkan hesap kapatma telaşında kafa karışıklığı sürüyor.

Türkiye Bankalar Birliği’nin 1 Eylül 2013’te yayımladığı tebliğe göre, kesintisiz olarak, en az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplar hareketsiz hesap kabul edilecek ve bunlardan işletim ücreti alınacak.

Ancak bankalar, tüketiciyi bilgilendirmeden bu konuda bir ücret talep edemeyecek.

Bu noktadaki kilit konu ise, tüketicinin yıllardır kullanmadığı unutmuş olduğu hesaplarını kendisi bulup, bankaya doğru iletişim adresini bildirmek zorunda.

Bankacılık Kanunu gereği banka hesap bilgilerinin topluca bildirilmesi mümkün değil. Tüketicinin banka banka dolaşıp, bir hesabı olup olmadığını kendisi tespit etmesi ve adresini güncellemesi gerekiyor. 

Tebliğin yayınlandığı 1 Eylül 2013’ün başlangıç tarihi olarak kabul edilmesi durumunda, hiç hareket görmeyen hesaplar için 180 günlük süre Mart ayı başında biterken, bankaların bu hesaplardan ücret talep etmek üzere tüketiciye 30 gün önceden haber verme süresi de  sona erdi. Ancak tüketicilerin aklındaki ‘Ya benim bir bankada unuttuğum hesabım varsa ve banka beni bulamadıysa, şimdi ücret mi ödeyeceğim, hangi bankada hesabım var, bunu nasıl kapatırım’ şeklindeki sorulara hala net bir cevap verilebilmiş değil.

Türkiye Bankalar Birliği  konuyla ilgili yayınladığı son duyurusunda, akıllardaki soruları yanıtlarken, tüketicilerin izleyebileceği yolu şöyle özetledi:

*Türkiye Bankalar Birliği’nin son tebliğine göre, 180 gün süreyle hiç işlem görmeyen bir hesaplar, kullanılmayan hesap kabul edilecek.

*Bankalar kullanılmayan hesaplardan tüketicinin bilgisi olmadan ücret alamayacak.

*Ücretlendirme ile ilgili bilgi gelen tüketiciler, 30 gün içinde hesabı kapatabilirler.

 

*Banka müşterilerinin hesap bilgilerine topluca erişim sağlanabilecek ortak bir kaynak bulunmuyor.

*Dolayısıyla tüketicilerin bu konuda tek tek bankalardan bilgi almaları gerekiyor.

*Banka nezdinde ki bir hesabın, bağlı olduğu şube dışında bir şube ya da kanaldan kapama işleminin yapılabilmesi için, teknik ve hukuki bir engel   bulunmuyor.

Peki bu hengam içersinde  hesap kapatmalarda nasıl bir yöntem uygulanacak  diye merak  ediyorsanız işte sorunuzun cevabı….

*Bazı bankaların, hesap kapatma konusunda şube dışındaki kanalların kullanılabilmesi için altyapı çalışmaları devam ediyor.

*Bankalar, hesabın kapatılması için hangi kanaldan başvuru yapıldığına bağlı olarak, şubeden yapılan başvurularda, kimlik, hesap kapatma talimatı / formu, hesap cüzdanı ya da hesap cüzdanı kaybedenlerden alınacak ibraname gibi belgeler talep ediyorlar.

*Çağrı merkezinden yapılan başvurularda ise, çağrı merkezi kullanımı için gerekli olan kimlik doğulama bilgileri, çağrı merkezi kullanımı için gerekli olan parola ve şifreler.

Öte yandan İnternet Şubesi ve ATM’lerden yapılan başvurularda da, internet şubesi ve ATM kullanımı için gerekli olan parola ve şifreler isteniyor.

Bankalarca talep edilen asgari unsurlar bu şekilde belirtilen bilgi ve belgeler olmakla birlikte, aşağıda sıralanan durumlarda farklı uygulamalara yer verilebiliyorlar:

Hesapta bakiye bulunması halinde, hesap sahibinin tercihine göre hesap bakiyesinin başka bir hesaba aktarılması ya da nakden ödenmesi.

Hesapta bloke olması, kredili mevduat hesabından doğan borç ya da otomatik ödeme talimatı, çek karnesi gibi hesapla bağlantılı başkaca ürün ve hizmetler olması halinde, blokenin kaldırılması ya da hesapla bağlantılı ürün / hizmetin iptal/iade sürecinin gerektirdiği işlemlerin yapılması, örneğin, hesabın aynı zamanda çek hesabı ya da üye işyeri hesabı olması, müşterinin açıkta bulunan çeklerinin ya da POS  makinesinin iade edilmesinin ardından hesabın kapatılabilmesi gibi….




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —