Kamu Denetçiliği Kurumu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve kurum denetçileri tertiplenen kahvaltılı toplantıda ilimiz medya mensupları ile bir araya gelerek kurumlarını tanıttılar? Vali Süleyman Kamçı´nın da iştirak ettiği toplantıda konuşan Başdenetçi Malkoç, 5 yıl önce kurulan kuruma bugüne kadar 45 binin üzerinde şikayet geldiğini belirterek; bunlardan 17 bin 200´nün 2017 yılında oluştuğuna dikkati çekerek ? İdarecilerin hasmı değil, vatandaşın avukatıyız? dedi? Malkoç, kurumun yurt dışı faaliyetlerine de dikkat çekerek ? 6 milyon Türk vatandaşını da hak arama konusunda bilinçlendiriyoruz? ifadesini kullandı?
Kamu Denetçiliği Kurumu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve kurum denetçileri tertiplenen kahvaltılı toplantıda ilimiz medya mensupları ile bir araya gelerek kurumlarını tanıttılar?
Kamu Denetçiliği Kurumu Başdenetçisi Şeref Malkoç, 5 yıl önce kurulan kuruma bugüne kadar 45 binin üzerinde şikayet geldiğini, bunlardan 17 bin 200´nün 2017 yılında oluştuğuna dikkati çekti. Vatandaşların, STK´ların yaptığı şikayetleri rapora dönüştürdüklerini, dünyada genel adı ombudsmanlık olarak bilinen Kamu denetçiliğini halkın avukatlığı olarak yerine getirdiklerinin altını çizen Malkoç, "Diğer ülkelerle yarışmamız için kalitenin artması, denetime bağlıdır. Osmanlı döneminde uygulanan ombudsmanlık, bize 300 yıl sonra geri döndü. Gelen şikayetler genelde kamu personelinin uygulamaları, mahalli idareler ve SGK´dan kaynaklı. Örneğin Kayseri´de geçtiğimiz yıl yapılan 33 başvuru, mali konularla ilgili. Biz dostane çözümden yanayız. Kesinlikle, idarenin hasmı değiliz" değerlendirmesinde bulundu?
Sözlerinin devamında Kamu Denetçiliği Kurumu´na gelen başvuruların yüzde 75´inin elektronik ortamda yapıldığını ifade eden Malkoç sözlerini şöyle sürdürdü? "Kurum olarak bazı konulara el atamıyoruz. Zira yetkimiz yok. Bize gelen başvuruların yüzde 75´i, elektronik ortamda geliyor. Bunları araştırıp, soruşturup, inceleyip, 6 ay içinde karara bağlıyoruz. Anayasa Mahkemesi kararlarına yakın bir karar mekanizmamız var. Başvuruların yüzde 15´ni dostane dediğimiz yöntemle çözdük. Başvuru olmadan da aile içi şiddet, uyuşturucu, Suriyelilerle ilgili ve son olarak da ÖSYM sınavıyla ilgili resen de hareket edebiliyoruz. Örneğin ÖSYM´ye 09.45 kararın yanlış olduğunu, sınavın 10.00´da başladığını, kapıda sınava girecek öğrenci kalmamasını istedik. Ancak, ´bizim hazırlıklarımız var´ deyip ÖSYM başkanı çıkıp bunu uygulamayız deyip, basına demeç verdi. Bunun üzerine biz de gereğini yaptık. Bazı konularda başvuru olmasa dahi, resen hareket ederek, özel rapor hazırlayıp, ilgililere sunuyoruz. FETÖ şikayetleri bizim konumuz değil. Zira KHK ile ihraçlar olduğu için bu başvuruları olağanüstü hal komisyonuna gönderiyoruz."
Malkoç, kurumun yurt dışı faaliyetlerine de dikkat çekerek ?Avrupa´da seçimler nedeniyle ırkçılık giderek artmakta. Bu nedenle Avrupa´da 6 milyon Türk vatandaşını haklarını arama konusunda bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Maalesef Avrupa´da ırkçılık giderek artıylor ve vatandaşlarımıza akıl almaz uygulamalar, baskılar yapılıyor. Avrupa ne yazık ki seçimler nedeniyle ırkçılara göz yumuyor. Yurt dışındaki Türk vatandaşların hakları konusunda bilinçlendirme çalışmasına Avusturya´dan başladık. Vatandaşlarımızın bulunduğu ülkelerdeki ombudsmanlara başvurması gerekir. Onlara örnek dilekçeler verip, şikayette bulunmalarını sağlıyoruz. Bu amaçla 8 ülkede daha bilinçlendirme toplantısı yapacağız" diye konuştu.
HABER: S.ERDOĞAN
(7 Şubat 2018) BAŞDENETÇİ MALKOÇ,
?İDARELERİN HASMI DEĞİL, VATANDAŞIN AVUKATIYIZ?
Kayseri Haber Gazetesi
Orjinal Habere Git