Kayseri`nin turizm potansiyelinin geliştirilmesi, şehirdeki turizm hareketliliğinin çeşitlendirilmesi ve turizm gelirlerinin artırılması amacıyla, Valiliğin başkanlığında Kayseri`deki çeşitli sivil toplum kuruluşlarının üyesi olacağı bir dernek veya vakıf
Kayseri turizminin gelişmesi için büyük önem taşıyan vakıf ya da dernek oluşumuyla ilgili bilgiler veren Kayseri Turizm İşletmecileri Derneği (KAYTİD) Başkanı Enver Sungur, Kayseri`de hali hazırda 1999 yılında kurulmuş bir turizm işletmeciler derneği bulunduğunu belirterek, ``Bu dernek faaliyetlerini devam ettirmekte ve aktif bir durumdadır. Derneğimizin gayreti ve çabası ile yapılan birçok tanıtımlar ve girişimler oldu. Derneğimizin Kayseri turizmine kazandırabileceği şeyleri hayata geçirebilmek için mücadelelerimizin belli noktalarda tıkandığını gördük. Bunun içerisinde derneğimiz ve yahut alternatif olarak daha zengin daha güçlü olabilmesi adına bir vakfın olabileceğini de düşündük. Bu düşüncelerimizi sayın valimiz Orhan Düzgün`e de anlattık. Sayın Valimiz, geçmişte bu amaçlarla kurulmuş olan bir vakfın olduğunu ve bu vakfın hayata geçirilebilmesi için gerekli girişimleri başlattıklarını söyledi`` dedi.
Turizm sektörünün gelişmesi için kurulacak bu vakfın sadece turizm sektörünün ve vilayetin değil ama şehirdeki diğer aktörlerin, Ticaret Odası, Sanayi Odası, Ticaret Borsası ve diğer kuruluşların, sivil toplum örgütlerinin yer almasıyla bir anlam kazanacağını vurgulayan Sungur, ``Valiliğin de içerisinde başkanlığını yürüteceği şekilde yer almasıyla şehrin turizm kalkınma projelerini üretmesi, şehrin turizm ile ilgili yapabilecekleri noktasında neler olabilir, hedef odaklı gidilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu vakıf veya dernek, şu anda toparlanma aşamasında. Önümüzdeki ay içerisinde zannediyorum hayata geçecektir. Dernek veya vakıf üzerinden bu işler yürütülecek`` ifadelerini kullandı.
Dernek ve vakıf hangisi olursa olsun, her ikisinin de bütçesi olacağını kaydeden Enver Sungur, ``Bir havuzda toplanan üretebileceğimiz bütçesi olacaktır. Bu da şehrin turizm ile tanıtımına harcanacak bütçe demektir. Şimdi bizler bireysel olarak ya da kurumsal olarak her birimiz kendi işletmemizi veya şehirdeki bir şeyi anlatmaya tanıtmaya çalışıyoruz. Bunları anlatırken ve tanıtırken bütçelerimiz bazen yetiyor bazen ise yetmiyor. Bu noktada toplu ve doğru bir tanıtıma ihtiyacımız olduğunu gördük yıllardır bunu söylemekteyiz. Bu tanıtımlar farklı farklı bakış açılarından değil tek elden doğru bir bakış açısı ile tek bir tanıtım şekliyle ama güçlü bir tanıtım şekli olması gerekiyor. Şehrin turizm değerlerini ve rotalarını çıkarabilmek ve bunları ortaya çıkardıkça satılabilir, pazarlanabilir ve tanıtılabilir ürünlerin bu işleri yürüten seyahat acenteleri ve tur operatörlerin listelerine girmesi. Bizim turizm portföyümüzde bunlara var. Turizm acentalarına, `Bu şu gruplara hitap edebiliyor, siz de bu işin pazarında iseniz bu pazar içerisinde bizim de yer almamız gerekliliğini` onlara anlatmak gerekiyor. Örnek olarak Erkilet havaalanına inen turistler kafileler halinde çevreyolu üzerinden Kapadokya bölgesine geçerler. Orada konaklama yaparlar ve konaklamanın çoğunluğu oradadır. Kayseri veya Niğde’yi günü birlik gezerler. Bunun neden Kayseri’de bir veya iki gece konaklamaları olmasın. Tabi bunun alt etkenlerinin araştırılması gerekir. Fiyat politikası mıdır, sosyal politika mıdır bunlara da bakmak gerekir. Kapadokya, Kayseri’nin ayrılmaz bir parçasıdır. Kayseri, Kapadokya’nın giriş kapısıdır. Böyle bir durumda Kayseri’nin bu pastadan pay almaması Kayseri açısından olumsuz sonuç doğurmaktadır`` diye konuştu.