DÖNGEL: ?SİSTEMİMİZ TEMATİK OKULCULUK ÜZERİNE İNŞA EDİLMİŞTİR?
Bilgenesil Okulları olarak eğitim sistemine yeni bir anlayış kazandırdıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Döngel, az kazanca razı olunması gerektiğini ve az öğrenciyle hizmet paylarının artırılmasının eğitim anlayışlarında önemli yer tuttuğunu söyledi.
2019-2020 eğitim-öğretim hayatına yeni başlayacak olan öğrenciler ve veliler için ilimizde yer alan özel okulların sistemleriyle ilgili kafalarda soru işaretleri olsa da, bu konuda uzman olan ve uzun yıllardır da özel okul işletmeciliği yapan Bilgenesil Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Döngel, kendi sistemleri hakkında çarpıcı bilgiler verdi.
Öğrencilerin eğitim hayatında birçok kuralla karşı karşıya kaldıklarını anlatan Döngel, aslında kendilerinin bu konuda 4 temel esas üzerinde durduklarını ve bu sayede de çalışmaları günü gününe takip ettiklerini ve tematik okulculuk anlayışına göre sistem kurduklarını belirterek şunları söyledi:
?Bilgenesil Okullarının eğitim anlayışı, planlaması ve sistemi, tematik okulculuk üzerine inşa edilmiştir. Burada birkaç husus öne çıkmıştır. Diğer kalabalık ve kitlesel okullardan farkımızı ifade edecek olursak, birincisi okulun genelinde az öğrenci olması. İkincisi hizmet paylarının artırılması. Nesil yetiştirmeye dair idealizm. Dördüncüsü de biraz az kazanca razı olmaktan geliyor. Biz bu dört madde üzerinden eğitim planımızı yapıyoruz. Çünkü başarıyla yüz yüze hizmet payının artması arasında ciddi bir orantı var. Biz öğrencilerimizi sınıf ortamının dışında tam öğrenme adıyla bireysel masa başı dersleri yapıyoruz. Bu çok önemli. Diğer taraftan günü gününe takip yapma fırsatımız var. Haftalık kişisel gelişim anlamında çocuklarımızın gelişim durumları ve eksikliklerini tespit etme çalışmalarımız var. Bu eksiklikleri giderirken, yine küçük gruplar halinde dersler yapıyoruz. Tabii öğretimin yanında her zaman söylüyorum, asıl önemli olan çocuklarımızın yeteneğini açığa çıkarmak, becerilerini geliştirme ve üst düzey düşünmesini sağlamaktır. Kendi kendine iş yapabilme çalışmaları yapmak çok önemli. Çocuğa her şeyden önce özgüven aşılaması yapmış oluyoruz. Dolayısıyla hem öğretmenin yükü azalmış oluyor hem de çocuğumuz başka işler için kendine vakit ayırmış oluyor. Nitelikli ve kaliteli bir yaşamı da okul süresince terk etmemiş oluyor. Bu açıdan biz bunu önemsiyoruz.?