İlimizde yaşayan Kafkas kökenli vatandaşlar Kayseri Kafkas Derneği'nin öncülüğü'nde Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelerek Milli Eğitim Bakanlığı'nı protesto ettiler Çerkesler olarak isimlendirlen Kafkas kökenli vatandaşlar okullarda seçmeli dil olarak okutulan Adige' dilinin latin alfabesiyle öğretilmesini ve müfredatın değiştirilmesine tepki göstererek Milli EğitimBakanlığı'nı protesto ettiler
Kayseri'deki Kafkas Derneği üyeleri ve ona destek veren Kafkas kökenli akademisyenlerle öğrenciler Milli Eğitim İl Müdürlüğü önünde bir araya gelerek, Bakanlığın seçmeli ders olarak müfredata aldığı Adige' dili dersinde Latin alfabesi ile ders yapılması kararını ve müfredat üzerinde yapılan değişiklikleri protesto etti. Uydurulmuş alfebe istemiyoruz', Anadil alfabemizi istiyoruz', Alfabe dokunma', dövizlerin yanı sıra Çerkesce dövizlerde taşıyan Kafkas Dernekleri Federasyonu üyeleri, Adige Cumhuriyeti bayrağı taşıdılar.
Kayseri'deki Kafkas Derneği adına bir konuşma yapan Mutlu Akkaya taleplerinin nedeni ve isteklerine dair şunları kaydetti . Milli Eğitim Bakanlığı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokullarında ADİGE' seçmeli ders eğitiminde uygulanmakta olan müfredat, ana vatanımız Kafkasya`da 80 yıldır kullanılan resmi Kiril alfabe ile hazırlanmıştır. Kafkas Dernekleri Federasyonu tarafından hazırlanan bu müfredat 7 Eylül 2012 tarihinde 153 sayıyla Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilerek yürürlüğe girmiştir. Bu uygulama başarıyla devam ederken Adige Dil Derneği tarafından Latin harflerle hazırlanmış ikinci bir müfredat 27 Şubat 2015 tarihinde bakan tarafından imzalanarak ve Tebliğler Dergisi`nin nisan sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu uygulama başarıyla devam ederken Adige Dil Derneği tarafından Latin harflerle hazırlanmış ikinci bir müfredat, 27 şubat 2015 tarihinde Bakan tarafından imzalanarak ve Tebliğler Dergisinin Nisan sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı müfredat uygulamalarında her dersin tek müfredatı ve tek alfabesi vardır. Değil bir dil dersinin nakış dersinin bile tek bir müfredatı vardır. Ancak bugün Bakanlık tarihinde bir ilk yaşanmış ve ortaokullarda ki Çerkez dili seçmeli dersinin iki ayrı müfredatı ve iki ayrı alfabesi olmuştur. Bu durum Milli Eğitim Bakanlığı`nın eğitim programı tekniklerine aykırıdır