KTO Başkanı Ömer Gülsoy: “E-ticaret ve e-ihracat, KOBİ’ler için çok büyük fırsatlar barındırıyor”
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Boğaziçi Üniversitesi, Kayseri Ticaret Odası ve Amazon Şirketi işbirliği ile ilimizde faaliyet gösteren KOBİ temsilcilerine yönelik olarak tertiplenen E-ihracat seminerinde konuşan Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy, “E-ticaret ve e-ihracat, KOBİ’ler için çok büyük fırsatlar barındırıyor” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Boğaziçi Üniversitesi, Kayseri Ticaret Odası ve Amazon Şirketi işbirliği ile ilimizde faaliyet gösteren KOBİ temsilcilerine yönelik olarak tertiplenen E-ihracat seminerinde internet teknolojileri ile birlikte hayatımıza giren e-ticaret ve e- ihracatın sunmuş olduğu fırsatların altı çizilip, bu alanlarda nasıl faaliyet gösterileceğine dair yönlendirici bilgiler verildi.
Kayseri Ticaret Odası Konferans Salonu'nda "BiTıklaAvrupa" programı kapsamında gerçekleştirilen eğitimin açılışında konuşan Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alan Amazon'un 1994 yılında, arama motoru Google'ın ise 1998'de kurulduğunu kaydedip, 2000'li yıllarda ‘Balon Patladı’ ifadesiyle piyasadaki internet şirketlerinin pek çoğunun battığını, kalanların ise bugünkü şirketler olduğunu belirtti.
Dünya ticaretinin yüzde 15'ini e-ticaretin oluşturduğunu anlatan Toker, Türkiye Bilişim Sanayicilerinin yayınladığı rapordan veriler paylaşarak "Türkiye'de 2014-2018 yıllarında e-ticaretin yılık ortalama büyümesi yüzde 33. Bu çok büyük bir büyüme rakamı. Online yasal bahisin ortalama yılık büyümesi yüzde 28, tatil ve seyahatin ise yüzde 36. Türkiye'de e-ticaret pazar büyüklüğü 2017 yılında 42,2 milyar TL iken 2018 yılında 59,9 milyar TL'ye ulaşmış. Ülkemizde internetten e-ticaret rakamlarının artmasının bir nedeni akıllı telefonlar. Bu çağdaki tüketici daha mobil, daha çok seyahat ediyor. Her şeyi anında istiyor ama vakit harcamak da istemiyor." İfadesini kullandı.
Kayseri Ticaret Odası Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen eğitimin başlangıcında konuşan bir diğer isim KTO Başkanı Ömer Gülsoy, “ Bildiğiniz üzere, dijital teknolojilerle birlikte dünya daha hızlı dönmeye başladı. Bu hıza ayak uyduramayanlar maalesef sınıfta kalırken, çağı yakalayanlar fırsatı değerlendirerek hızlarına hız katıyor, hedeflerine ulaşma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Rakiplerimizin bir adım önüne geçmek için önemli bir fırsatta e-ihracattır. E-ihracat, ihracatçı sayımızla birlikte ihraç ettiğimiz ürün ve ihracat yaptığımız ülke sayısını artırmak için son derece etkili bir araç. Eskiden ihracatçı firmaların hedef pazarlarında bir satış ve pazarlama ağı kurmaları ya da ürünlerini satacak bir aracı bulmaları gerekirdi. Artık devir değişti. KOBİ’ler e-ticaret platformları sayesinde yurtdışındaki tüketicilere doğrudan ulaşabiliyorlar. Bu minvalde çatı kuruluşumuz olan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Amazon işbirliğinde KOBİ’lerimize Avrupa’ya ihracat için Amazon platformunu nasıl kullanabileceklerini öğretmek adına bir yola çıkıldı. Bu yolculukta Türkiye’nin 20 ilinde 40 eğitim semineri yapılması planlanmaktadır. Bugün biz de burada Kayserili işletmelerimizin e-ihracat yolculuğuna rehberlik ve yoldaşlık etmekten büyük heyecan duyuyoruz” ifadelerini kullandı.
E-ticaret ve e-ihracatın KOBİ’ler için çok büyük fırsatlar barındırdığını kaydeden Gülsoy, “Bu güç birliğini en iyi şekilde değerlendirmemiz, dünyanın hızla yol aldığı ihracat yarışında Türkiye ve Kayseri olarak geride kalmamamız gerekmektedir. Müthiş bir rekabet ortamının olduğu dünyada, bütün dünyayı rakip aynı zamanda tüm dünyayı müşterimiz olarak görmeliyiz. Hedefimiz Türkiye ihracatındaki payımızı artırmaktır. Bu kapsamda gerçekleştirilen eğitimimizin verimli geçeceğine inanıyor, üyelerimiz ve şehrimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
Etkinlik büyük çoğunluğunu kobi temsilcilerinin oluşturduğu e- ticaretin önemi ve yöntemleri ile yasal prosedürlerinin anlatıldığı sunumlarla sona erdi.