E-ticaret sitelerinde kırtasiye malzemelerinin satışı arttı

Okul dönemi alışverişlerde e-ticaret sitelerindeki hareketlilik sürerken, kırtasiye ürünleri, kitap, okul çantası, kitaplık, dizüstü bilgisayar, kulaklık gibi pek çok ürün grubunda satış oranları arttı. Detaylar haberimizde...

Güncel 4.09.2024 11:38:00 470 0
E-ticaret sitelerinde kırtasiye malzemelerinin satışı arttı

Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli, özellikle farklı yaş gruplarına yönelik ürünlerde geniş bir çeşitlilik sunmaları sayesinde, velilerin her türlü ihtiyacını karşılayabildiklerini aktararak, "Bu yıl, okul araç gereçleri, kırtasiye ürünleri, çanta ve aksesuarlar gibi temel ihtiyaçların yanı sıra bilgisayar ve tablet gibi teknolojik ürünlere olan talebin de yüksek olmasını bekliyoruz." ifadelerini kullandı.

Okul döneminin e-ticaret platformlarında belirli kategorilerdeki satışların yoğunlaştığı bir dönem olduğuna işaret eden Dereli, "Bu süreçte en çok tercih edilen ürünler kırtasiye malzemeleri, çanta ve aksesuarlar, suluk ve mataralar gibi okul ihtiyaçları olurken aynı zamanda, bilgisayar, tablet, cep telefonu ve aksesuarları gibi teknolojik ürünlerde de belirgin bir artış görüyoruz. Giyim kategorisinde ise özellikle tişört ve çorap gibi temel ürünler öne çıkıyor. Ayrıca, giyilebilir teknoloji ürünleri, taşınabilir bilgisayarlar ve tabletler de bu dönemin en popüler ürünleri arasında yer alıyor." diye konuştu.

Farklı yaş gruplarının ihtiyaçlarına göre tercih edilen ürünlerin de çeşitlendiğini belirten Dereli, şu değerlendirmede bulundu:

"Anasınıfı ve kreş hazırlıkları için en çok tercih edilen ürünler, çocuk okul ayakkabıları, kreş ayakkabıları, yedek kıyafetler, boyalar, dikkat güçlendirme setleri ve hijyen ürünleri oluyor. Birinci sınıf öğrencileri için ise kurşun kalemler, kırmızı kalemler, güzel yazı defterleri, okul çantaları, mataralar, suluklar, boya kalemleri, okul spor ayakkabıları, yedek kıyafetler ve hijyen ürünleri öne çıkıyor. Ortaokul öğrencileri içinse daha çok kız ve erkek sırt çantaları, okul ayakkabıları, kalemler, defterler, versatil kalemler, resim çantaları, mataralar, okul tişörtleri, çalışma odası gereçleri, tabletler ve kitaplar tercih ediliyor. Özellikle Türk ve dünya klasikleri gibi ara sınıf okuma listelerinde yer alan kitaplar da bu yaş grubunda popüler."

Hepsiburada olarak bu yıl kreşten ilkokula, ortaokuldan sınav hazırlığına kadar her döneme özel tüm ihtiyaçların yer aldığı listeler hazırladıkları bilgisini paylaşan Dereli, müşterilerinin tek bir tıkla kendi ihtiyacına yönelik tüm okul alışverişini yapabildiğini aktardı.

Dereli, şirket olarak, tüketicilerin orijinal ürün alırken güvenilir satıcılardan alışveriş yapmalarını, ürün açıklamalarını ve görsellerini dikkatlice incelemelerini tavsiye ederek, "Ürün seçerken yorumları okumalarını, görselleri de incelemeleri de önemli. Hepsiburada olarak, platformumuzda sunduğumuz Hepsiburada satıcılı ürünlerde 'orijinal ürün sözü' veriyoruz. Müşterilerimiz, orijinallik konusunda bir şüphe yaşarlarsa ücretsiz kapında iade hizmetimizle etmek istediği ürünleri 'Kolay iade et' ve 'Adresimden ücretsiz teslim alınsın' adımından seçeceği randevu tarihinde sipariş adresinden iade edebiliyorlar." ifadelerini kullandı.


Pek çok okul ihtiyacını tek tıkla öğrencilerle buluşturuyoruz

Trendyol Grubu Büyüme ve Müşteri Deneyiminden Sorumlu Başkan (CMO) Kutay Konakçı ise okul dönemi satışlarda kategori bazlı olarak 2-3 kata çıkan artışlar beklediklerini bildirdi.

Konakçı, kırtasiye ürünleri, kitaplar, giyim, ayakkabı, okul çantası, kitaplık, dizüstü bilgisayar, kulaklık gibi pek çok ürün grubunda satış oranlarının arttığını vurgulayarak, "Trendyol olarak biz de bu ürün grupları yanı sıra pek çok okul ihtiyacını tek tıkla öğrencilerle buluşturuyoruz." dedi.

Okul öncesi dahil olmak üzere ilk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik tüm ürünlerin platformlarında yer aldığına dikkati çeken Konakçı, "3-6 yaş arası okul öncesi yaş grubunda tulum, kreş ayakkabısı, spor ayakkabı, tayt, alt-üst takım gibi kreşte kolay giyilebilir ürünler ön plana çıkıyor. İlkokul ve ortaokul öğrencilerini içeren yaş gruplarında eşofman, tişört, pantolon, mont, ceket, spor ayakkabı ürün grupları ön plana çıkıyor. Lise ve üniversite öğrencileri ise sırt çantası, omuz çantası, spor ayakkabısı, loafer gibi ürün gruplarına daha fazla ilgi gösteriyor." değerlendirmesini yaptı.

 


Lübnan'da çağrı cihazlarından sonra telsizler de patladı!
Uyuşturucu ve silah operasyonunda 17 tutuklama
Kayseri nöbetçi eczaneler (18 Eylül)
Türkiye, Erciyes Turnuvası'nı kazandı
Migren hastaları dikkat!
Gençlik ve Spor Bakanı Bak, Kayseri'de konuştu
Melikgazi'de yeni meslekler için kayıt zamanı
Hayırsever destekli 'Bağımlılık Merkezi' kuruluyor
Kemik iliği bağışı ile iyileşen Meva'nın hayali
Kayseri'de üç ölümlü davada gelişme
Kayseri'de minibüse silahlı saldırı
Cep telefonları uzaktan patlatılabilir mi?
Fahri itfaiyeciye, Kayseri İtfaiyesi'nden sürpriz kutlama
Hayvancılık istatistikleri masaya yatırıldı
Kayseri güncel hal fiyatları (18 Eylül)