Eğitim-Bir-Sen Kayseri Şube Başkanı Aydın Kalkan düzenlediği basın toplantısında 24 Kasım Öğretmenle Günü’ne ilişkin açıklamalarda bulundu.
Sendika binasında düzenlenen toplantıda Kalkan, ‘Türkiye ve Dünyada Öğretmenlik’ raporunu açıkl
Öğretmenlik mesleğinin ekonomil ve mesleki itibarını hedef alan yaklaşımlar bertaraf edilmedikçe öğretmenler günü kutlanmaması gerektiğini söyleyen Kalkan, halihazırda böyle bir yaklaşım güdülmediği için öğretmenler günü kutlaması yapmayacaklarını ifade etti. Kalkan, öğretmenler gününün kutlanması için şu yaptırımların yerine getirilmesi gerektiğini söyledi: “Ülkenin geleceğini inşa eden eğitimin en önemli unsuru olan öğretmenlerin fedakârlığının görmezden gelinmesi, itibar kaybına uğratılması, ek ödemeden mahrum edilerek kamuda en az maaş alan çalışan konumuna düşürülmesi, ayrıca, 18. Milli Eğitim Şurası’nda alınan; Öğretmen ve yöneticilerin ekonomik durumlarının iyileştirilmesi amacıyla her yıl kasım ayında bir maaş tutarında ikramiyenin verilmesi, ek ders ücretinin 12 TL’ye çıkarılması, görev alınan projeler için ek ders ücreti tahakkuk ettirilmesi, eğitim kurumu yöneticilerine makam tazminatı ödenmesi ve ek ders ücretinin maaşlara, ek ödemenin ise emekli maaşlarına yansıtılması kararları da hayata geçirilmemiştir.” Emeklilik yaşları gelmesine rağmen, ekonomik koşullardan dolayı öğretmenlerin emekli olmak istemediklerine de değinen Kalkan, “Türkiye’de emeklilik yaşı bugün itibariyle kadın öğretmenler için 58, erkek öğretmenler için ise 60 yaştır. Türkiye’de genel olarak öğretmenler süreyi doldurdukları halde fiilen çalıştıkları dönemdeki aylık gelirlerin büyük oranda düşmesi ve emekli maaşının son maaşlarının yüzde 60 seviyelerine inmesi nedeniyle emekli olmayı tercih edememektedir. Emeklilikteki maaş kaybı, öğretmenlik mesleğinin saygınlığını tehdit edecek seviyeye ulaşmıştır.” diye konuştu. Türkiye’de öğretmenlerin OECD ülkelerinin ortalamasının üzerinde çalıştığını da dikkat çeken Kalkan, var olan atamalara rağmen, halen 285 bin öğretmen açığı olduğunu kaydetti. Kalkan, “Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı açısından OECD ortalamaları esas alınırsa, Türkiye’nin bu ortalamaları yakalaması için, ilköğretim düzeyinde yaklaşık 175 bin, ortaöğretim düzeyinde ise yaklaşık 110 bin olmak üzere toplam 285 bin yeni öğretmen istihdam etmesi gerekir. Türkiye’de zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması ile birlikte, 2012 yılından itibaren ortaöğretimdeki toplam öğrenci sayısının ve dolayısıyla da öğretmen ihtiyacının artması beklenmektedir. Bu ihtiyacın dikkate alınarak Şubat’ta ve Ağustos’ta en az 100 bin öğretmen atanmalıdır.” ifadelerini kullandı.