Pastırma ve sucuk başta olmak üzere özellikle et üretiminde Kayseri'nin Türkiye'de gelişmiş olduğunu dile getiren Çalışkan, "Bizim gönlümüzden geçen hem üretim kalitesi hem de miktarı açısından daha çok gelişmesi." dedi.
2011 yılının başından bu yana 972 üretim ve 708 satış yeri olmak üzere toplam 1680 gıda işletmesini denetlediklerini belirten Çalışkan, söz konusu işletmelerden alınan 378 numuneden, 42'sinde problem görüldüğünü ifade etti. Çalışkan söz konusu problemlerin insan sağlığını tehdit eden problemler olmadığına, gramaj ile etiket ve içerik uyumsuzluğu problemleri olduğuna dikkat çekti. Çalışkan, "Süt ve et ürünlerini de ayrı bir hassasiyetle takip ediyoruz ama biz istiyoruz ki, Kayseri'deki hiçbir üründe herhangi bir eksiklik olmasın. Kayseri'de üretilen her ürün Türkiye'de ve hatta dünyada, bu Kayseri'de üretilmişse, gramajında, etiketinde ve içeriğinde hiç bir sorun olmaz imajı yaratılsın. Kayseri Türkiye'nin diğer illeriyle mukayese edildiğinde son derece iyi durumdadır ama daha iyi olması için çaba sarf ediyoruz." diye konuştu. Çalışkan özellikle ekmek üretiminde ciddi denetimlerde bulunduklarını kaydetti. Standart ekmeğin gramajının 300 gram olması gerektiğini belirten Çalışkan, Kayseri'deki fırıncıların çeşit ekmek bahanesiyle 300 gram altında ekmek ürettiklerini tespit ettiklerini söyledi. Çalışkan, denetimlerle alakalı olarak 11'e yakın davalarının olduğunu, bu davaların 4'ünün kendi lehlerine sonuçlandığını ifade etti. Çalışkan, ekmek gramajlarıyla alakalı olarak, yeni bir taslak üzerinde çalıştıklarını ve yapılan düzenlemeyle gramajların sabitleneceğini, çeşit ekmek yapımı söz konusu olduğunda da ambalajlı ve içerik bilgisi bulunan etiketlerle müşteriye sunulabileceğini kaydetti.
Çalışkan buna dair 2012 yılında başlayacak olan "Tüketicinin Bilinçlendirme Projesi" ile 1000 ev hanımını gıda alımı konusunda bilinçlendirmeyi ve sertifikalandırmayı amaçladıklarını söyledi. Çalışkan, "Bilinçli gıda alımı konusunda en önemli faktörün kadınları olduğunu düşünüyoruz. Biz bin kişiye eğitim verip belgeli ve bilgili hale getirdikten sonra bu bin aile demektir." şeklinde konuştu.
Öte yandan Çalışkan, Alo 174 Gıda Hattı'na başvuru sayısının her geçen gün arttığını da vurguladı. 2011 yılı başından bu yana Gıda Hattı'nı arayan kişi sayısının 1200'e yakın olduğunu belirten Çalışkan, söz konusu şikayetlerin genelinin son kullanma tarihi ve ürün iadesiyle alakalı olduğunu söyledi. Çalışkan, yaşanan sorunların büyük alışveriş merkezlerinden ziyade küçük marketlerde görüldüğüne dikkat çekti ve toplu beslenme noktalarıyla ilgili gıda zehirlenmesi vakıalarıyla ilgili şikayetlerin de olduğunu söyledi. Çalışkan, bu tür şikayetlerin denetlemeleri artırma yönünde faydası olduğunun altını çizdi. Çalışkan son olarak, "En büyük denetçi yine tüketicidir, Kayseri halkını gıda konusunda denetçi olmaya çağırıyorum." dedi.