EN GEÇ 45 SANİYEDE ABONENİN ÇAĞRISINI DÖNECEK?
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu elektrik abonelerinin telefon başındaki çilesine son vermek adına örnek bir karara imza attı? Alınan yeni kararla elektrik şirketi çağrı merkezlerine 45 saniye zorunluluğu getirdi?. Artık elektrik tüketicileri arıza bildirimi, şikayet ve itiraz gibi konularda hizmet sunacak çağrı merkezlerini aradıklarında en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilecekler?
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre kurul, elektrik dağıtım şirketleri tarafından kurulacak çağrı merkezlerinin hizmet kalitesi standartlarına ilişkin usul ve esasları belirledi.
İlgili yönetmelik uyarınca elektrik dağıtım şirketleri ile görevli tedarik şirketleri tarafından ülke çapında kurulması planlanan 9 çağrı merkeziyle, arıza bildirimi, kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanım ihbarı, ödeme bildirimlerine ilişkin itiraz ve şikayet gibi başvurular cevaplandırılacak.
Merkezleri arayan ve sesli yanıt sistemine giriş yaparak 2 dakika içinde işlemini tamamlayamayan abonelerse bu sürenin sonunda otomatik olarak yeniden operatöre yönlendirilecek.
Çağrı merkezi sisteminde 1 yıl boyunca doğrudan erişilebilir biçimde bulunacak işlem kayıtları 5 yıl boyunca merkezlerin yedekleme ünitelerinde saklanacak.
Çağrı merkezlerinin gerekli niteliklere haiz olduğu, ilgili standartlara uygun biçimde işletildiği ve üretilen raporların doğruluğu bu konuda akredite kuruluşlar tarafından incelenerek belgelendirilecek ve her yılın mart ayı sonunda EPDK´ya sunulacak.