Söz konusu taslak, 9 Ağustos 2012'de Başbakanlık'a sevk edildi. Önümüzdeki günlerde Bakanlar Kurulu'nda imzaya açılması planlanan taslak, ardından Meclis'e gönderilecek. Elektronik tebligatın uygulanmasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanan yönetmeliğe göre kamu idareleri, özel bütçeli idareler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, sosyal güvenlik kurumları, il özel idareleri, belediyeler, köy hükmi şahsiyetleri, barolar ve noterler tarafından yapılan bütün tebligatlar e-postayla olacak. Kanunda anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunlu hale getirildi. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler, elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanabilecek. Gerçek kişi muhataplar, güvenli elektronik imza vasıtasıyla elektronik tebligat adresi almak için PTT dışındaki hizmet sağlayıcılarına da başvurabilecek.
PTT Genel Müdürlüğü'nün sorumlu kuruluş olarak yürüteceği çalışma kapsamında, PTT'den vatandaşlık numarasıyla "ptt.net.tr" uzantılı eposta adresi alınacak ve sisteme kaydedilecek. Böylece tebligatlar, vatandaşların eposta adreslerine kısa zamanda iletilecek. Kullanıcılar, eposta adreslerine PTT'nin internet sitesi üzerinden ulaşabilecek. PTT, bu adresleri kayıtlı hale getirerek postanın gönderildiğini ve okunup okunmadığını belgeleyecek sistemin altyapısını hazırladı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'ndan gerekli izinleri alan PTT, yönetmeliğin çıkarılmasını bekliyor.
Sistem, yapılacak başvuru üzerine kişiye verilecek eposta adresini kayıt altına alacak. Gönderinin içeriği depolamaksızın ne zaman gönderildiği, gönderilen hesaba ne zaman düştüğü ve ne zaman okunduğu gibi veriler kaydedilerek ilgili kuruma bildirilecek. Sistem sayesinde kurumlardan çıkacak tebligat, saniyeler sonra ilgilisine ulaştırılacak.
Orjinal Habere Git