Kayseri Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Ahmet Gödekmerdan, uygulamaya koydukları `90 Gün` çalışmasıyla, kamu hastanelerinde hasta-çalışan memnuniyetinin ve iletişimin güçlendirilmesi ile kaliteli sağlık hizmeti sunumuna katkı sağlanmasının hedeflendiğini bildirdi.
Prof. Dr. Gödekmerdan yaptığı açıklamada, ``Bakanlığımız tarafından 2003 yılında başlatılan Sağlıkta Dönüşüm Programı başarıyla sürdürülmektedir. Halkımızın Kaliteli sağlık hizmetlerine hakkaniyet içinde erişimini amaçlayan bu programın en önemli unsurlarından biri Bakanlığımızın planlama, yönetme ve denetleme kapasitesinin güçlendirilmesidir. Bu kapsamda 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu (TKHK) kurulmuştur. Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu’nun il düzeyindeki yönetim yapısı olan Kamu Hastaneleri Birlikleri sağlık göstergelerinin iyileştirilmesi hususunda büyük bir uyum ve gayretle çalışmalarını yürütmektedir. Bu gayreti daha etkin bir yönetişim modeline dönüştürecek “90 Gün” çalışması Kurum Başkanlığı tarafından hayata geçirilmiştir`` dedi.
Bu çalışma ile kamu hastanelerinde hasta-çalışan memnuniyetinin ve iletişimin güçlendirilmesi ile kaliteli sağlık hizmeti sunumuna katkı sağlanmasının hedeflendiğini belirten Gödekmerdan, ``Çalışmanın hedefi; 90 günlük süreçte Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu merkez ve taşra teşkilatları kapsamında daha etkin bir yönetişimi, halkımızın ve sağlık çalışanlarının memnuniyetini artıracak adımların atılmasının sağlanması hedeflenmektedir. Çalışma, 11 Kasım 2013 - 10 Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olup, çalışmanın izleme ve değerlendirmesinin 30’uncu, 60’ıncı ve 90’ıncı günlerinde İl Genel Sekreterleri tarafından yapılması ve çalışma bitiminde sonuç raporunun oluşturulmasının ardından düzenlenecek sonuç toplantısı ile bilgi paylaşımı ve geri bildirimlerin değerlendirilmesi planlanmaktadır`` ifadelerini kullandı.