Sempozyuma Çin, Hindistan, Japonya, Azerbaycan,
Sırbistan, İran, Kenya, İtalya ve İsviçre gibi ülkelerin yer aldığı toplam
sempozyumda 57 akademisyen bildiri sunacağını açıklayan ERÜ yetkilileri, İki
gün sürecek sempozyumda ana tema 21. Yüzyılda Asya Dillerinin Öğretimi olarak
belirlenmiş olup Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Dil-Kültür
Etkileşimi, Yabancı Dil Öğretimi ve Medya, Yabancı Dil Öğretiminde Çeviri,
Yabancı Dil Öğretiminde İdeoloji ve Dil Ötesi Faktörler, Yabancı Dil Öğretim
Yöntemlerine Yeni Yaklaşımlar ve Disiplinler Arası Çalışmalar konu başlıkları
altında 2 salonda 11 oturum gerçekleşecektir diyerek sempozyum hakkında şu
bilgileri verdi:
Asya'yı anlamak Avrasya'yı, Orta Doğu'yu, Kafkasya'yı, Orta Asya'yı, Uzak
Doğu'yu, Hint Yarımadası'nı, Arap ve Fars Dünyası'nı derin kültürleriyle
anlamak; Asya'nın bugününe ve geleceğine daha sağlam bir zemin üzerinden
bakabilmek demektir.
Asya dendiğinde dünyanın en büyük kara parçasından, dört milyarlık bir
nüfustan, yüzden fazla toplum ve dilden, Mezopotamya, Hint, Çin, Türk, Japon,
Pers ve Arap kültürlerinden, üç Semavi dinin ana yurdundan bahsettiğimiz göz
önünde bulundurulmalıdır. Bu nedenle, ekonomi, siyaset bilimi ve sosyoloji
alanlarında birçok bilimsel toplantıya konu olan Asya; aynı verimliliğin
ihtiyacını filoloji alanında da kuvvetle hissetmektedir. Dünyanın en eski
alfabesinin, ilk edebi metinlerinin ve hatta bu metinlerin çoğaltılması adına
ilk çabaların Asya menşeli oluşu bu ihtiyacın önemini fazlasıyla
vurgulamaktadır.
Son yıllarda Asya Dillerinin yabancı dil olarak öğretilmesi ve öğrenilmesine
yönelik gittikçe artan talep dolayısıyla alanda yapılan akademik çalışmalar her
geçen gün artmaktadır. 21. Yüzyılda Asya ülkelerinin stratejik ve ekonomik
öneminin gittikçe artıyor olması inkâr edilemez bir gerçektir. Bu sempozyumla
temel amacımız Asya Dilleri öğretimi alanında çalışan bilim insanları,
araştırmacı ve eğitmenlerin görüşlerini ve tecrübelerini paylaşmalarını sağlamak,
Asya Dillerinin öğretiminde son yıllarda karşılaşılan problemler ve bunların
çözümü üzerine akademik tartışmaların yapılacağı bir platform oluşturmaktır.