Tarih: 02.05.2012 10:21

II. ULUSLAR ARASI ADES SEMPOZYUMUNA 9 ÜLKE KATILACAK

Facebook Twitter Linked-in

Sempozyuma Çin, Hindistan, Japonya, Azerbaycan, Sırbistan, İran, Kenya, İtalya ve İsviçre gibi ülkelerin yer aldığı toplam sempozyumda 57 akademisyen bildiri sunacağını açıklayan ERÜ yetkilileri, İki gün sürecek sempozyumda ana tema 21. Yüzyılda Asya Dillerinin Öğretimi olarak belirlenmiş olup Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımı, Dil-Kültür Etkileşimi, Yabancı Dil Öğretimi ve Medya, Yabancı Dil Öğretiminde Çeviri, Yabancı Dil Öğretiminde İdeoloji ve Dil Ötesi Faktörler, Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerine Yeni Yaklaşımlar ve Disiplinler Arası Çalışmalar konu başlıkları altında 2 salonda 11 oturum gerçekleşecektir” diyerek sempozyum hakkında şu bilgileri verdi:
Asya'yı anlamak Avrasya'yı, Orta Doğu'yu, Kafkasya'yı, Orta Asya'yı, Uzak Doğu'yu, Hint Yarımadası'nı, Arap ve Fars Dünyası'nı derin kültürleriyle anlamak; Asya'nın bugününe ve geleceğine daha sağlam bir zemin üzerinden bakabilmek demektir.
Asya dendiğinde dünyanın en büyük kara parçasından, dört milyarlık bir nüfustan, yüzden fazla toplum ve dilden, Mezopotamya, Hint, Çin, Türk, Japon, Pers ve Arap kültürlerinden, üç Semavi dinin ana yurdundan bahsettiğimiz göz önünde bulundurulmalıdır. Bu nedenle, ekonomi, siyaset bilimi ve sosyoloji alanlarında birçok bilimsel toplantıya konu olan Asya; aynı verimliliğin ihtiyacını filoloji alanında da kuvvetle hissetmektedir. Dünyanın en eski alfabesinin, ilk edebi metinlerinin ve hatta bu metinlerin çoğaltılması adına ilk çabaların Asya menşeli oluşu bu ihtiyacın önemini fazlasıyla vurgulamaktadır.
Son yıllarda Asya Dillerinin yabancı dil olarak öğretilmesi ve öğrenilmesine yönelik gittikçe artan talep dolayısıyla alanda yapılan akademik çalışmalar her geçen gün artmaktadır. 21. Yüzyılda Asya ülkelerinin stratejik ve ekonomik öneminin gittikçe artıyor olması inkâr edilemez bir gerçektir. Bu sempozyumla temel amacımız Asya Dilleri öğretimi alanında çalışan bilim insanları, araştırmacı ve eğitmenlerin görüşlerini ve tecrübelerini paylaşmalarını sağlamak, Asya Dillerinin öğretiminde son yıllarda karşılaşılan problemler ve bunların çözümü üzerine akademik tartışmaların yapılacağı bir platform oluşturmaktır.”




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —