KART AİDATLARINA STANDART GELİYOR

Kart Aidatına Standart Geliyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun, Merkez Bankası, SPK ve TMSF'nin katkıları ile iki yılda hazırladığı eylem planında tüketiciler, bankalara karşı güçlü kılınıyor

Ekonomi 2.08.2012 14:34:00 0

Editör

admin

KART AİDATLARINA STANDART GELİYOR
Haberi Sesli Oku

Bu plandaki tüm düzenlemeler hayata geçirilirse, tüketici bankalar karşısında adeta kral olacak.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun , Merkez Bankası, SPK ve TMSF'nin katkıları ile iki yılda hazırladığı eylem planında tüketiciler, bankalara karşı güçlü kılınıyor.

 BDDK Başkanlığının, geçtiğimiz günlerde müjdesini verdiği 'eylem planının' ayrıntıları ortya çıktı. G-20 toplantılarında alınan karar doğrultusunda hazırlanan eylem planının önümüzdeki günlerde önce Finansal İstikrar Komitesi'nde ardın da hükümette ele alınarak kamuoyuna açıklanacak. Eylem planında yer alan bazı düzenlemeler ise şöyle:

Eylem planında, tüketicilerin bankalar nezdinde ki hakları arttırılıyor. Örneğin, kredi kartı ve kredi kullanımlarında, kart verilmesi ve kart iptal edilmesi tamamen 'yazılı' taleplerle yapılacak. Söz konusu talepler, internet üzerinden de gerçekleştirilecek. Sözlü talepler ise geçerli olmayacak. Banka, kendisinden kredi kullanmak isteyen veya kredi kartı almak isteyen müşterisine, rakip bankanın veya diğer bankaların faiz ve komisyon oranları konusunda da bilgi verecek. Ayrıca, banka, tüketiciye önündeki riskler konusunda bilgi sunacak. Örneğin 'Suriye krizindeki gelişmelerin' tüketicilerin geri ödemelerini nasıl etkileyeceği konusunda tüketici bilgilendirilecek.

Düzenleme ile Kredi kartı aidatları, ek hesap faizleri, alınan komisyonlar konusunda da bir çok düzenleme geliyor. Buna 0g0öre, bankaların ücret ve komisyon alma hakları tamamen korunacak. Örneğin aidat yasaklanmayacak, ancak sınır getirilmesi söz konusu olacak. Yine yazılı talebi olmadan ek hesap açılmayacak ve ek hesapların faizlerine de tavan getirilecek. Kredi kartları, kredilerde 'mahkeme' yoluyla çözülen binlerce şikayet, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun 'nun  kuracağı tüketiciler dairesi ile çözülecek. Daire, bankalar ile tüketiciler arasında ombudsmanlık da yapacak.