Geçtiğimiz günlerde Başbakan Ahmet Davutoğlu´nun Kayseri´de yaptığı mitingde tramvayın yerin altına alınacağını açıklamasının ardından Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Kocasinan Meclis üyesi Kazım Yücel, konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede, ?Tramvayın yer altına alınması büyük Kayseri projesinin olmazsa olmaz ayağıdır? dedi.
Geçtiğimiz Cumartesi günü Kayseri´ye miting yapmak için gelen Başbakan Ahmet Davutoğlu, yaptığı konuşmada tramvayın yerin altına alınacağını açıklamıştı. Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan MHP Kocasinan Meclis üyesi Kazım Yücel, ?Biz sayın Başbakanımızın Kayseri ziyaretinden önce Milliyetçi Hareket Partisi grubu olarak televizyonlarda ve meclis oturumlarında bu konuyu gündeme getirdik. 3-4 yıl önce Mehmet Özhaseki´ye de bu ifadeyi kullanmıştık. Metronun yer üzerine yapılmış olması artık metronun üretim yılının 1870´li yıllara dayandığını düşününce çok geri bir teknoloji fakat ucuz maliyetli bir iş gibi ve kendisi de Kayseri´nin önde gelen insanları ile görüşüp Sivas Caddesi dahil olmak üzere bunun uygun olacağı kararını verdiler. 2050 yılına kadar da metronun Kayseri için çok lüks olacağını, Kayseri´de bir yoğunluğun olmayacağını söylemişti. Dolayısıyla bizim meclis üyeliğimiz döneminde bunu dile getirdik. Biz Anatamir ile Kümbet´in arasındaki oluşumun trafik yoğunluğunu hat safhaya getirdiğini söylemiştik. Sayın Mustafa Çelik Başkan bunu dinlemişti hatta kısmen de bir cevap vermişti. Bu cevabını ben aldığımda sanki yeterli gibi düşünmüştüm ama bu hafta sayın Başbakanımızın Kayseri ziyaretinde Mustafa Çelik başkanın rica edip ?metroyu yer altına alalım´ dediği anda ben ?oh´ demiştim. Yani bu Kayseri´nin olmazsa olmazlarından birisi. 10 yıl süre biçmiştim ama 10 bile geçmedi. Kayseri bu yoğunluğu kaldırmıyor. Tramvayın yer altına alınması büyük Kayseri projesinin olmazsa olmaz ayağıdır? diye konuştu.
Tramvaya bugüne kadar yapılan yatırımın çöpe atılacağını belirten Yücel, ?İlk etapta 17,8 kilometre tramvay hattı yapıldı. Bir sonraki hatta bu Beyazşehir´e uzatılarak 28 kilometreye çıkartıldı. Sonra Talas´a bir güzergah yaptılar. Bu yamalarla 33kilometreye çıkan hafif raylı sistem şuanda tamamıyla kaldırılacak olursa ilk ayağında 100 milyon Euro belki sonraki ayağında 150 milyon Euro´ya ulaşan bir maliyet doğal olarak kaldırılıp çöpe atılacak. Tramvay ile ilgili ilk etapta Anatamir ile Kümbet arasındaki mesafenin yer altına alınması bir zorunluluk. Bu şekilde şehrin trafik yoğunluğu rahatlayacak. 1 yıl buna tahammül var mı? bilmiyorum ama 5 yıl asla yok. Konya bu hafif raylı sistemi 1980 yılında getirmiş. Biz bu sistemi yapmakla aslında eski bir teknolojiyi Kayseri´ye getirdik. Mustafa Çelik Başkanın bu konuyu çözecek olması çok isabetli bir karardır. İlk etapta 100 milyon Euro çöpe atılacak diyorum ama raylı sistem bu yıl olmazsa önümüzdeki yıllarda kaldırılacak? şeklinde konuştu.
Yücel ayrıca, ?Beyazşehir´den Organize Sanayiye bölgesine ulaşım tramvayla aşağıyukarı 1,5 saat sürüyor. Şehir içine girdiği anda her ışık beklemekle 1,5 dakika kaybediyor. Aşağıyukarı 25 kavşak ve ışık var. Bunların iptal edilip metronun yer altına alınması ile kişiler 40 dakika daha erken Beyazşehir´den Organize Sanayi Bölgesine ulaşmaları sağlanacak. Sonuçta nereden bakarsanız bakın hem ulaşımda trafiği kitlemesi hem raylı sistem ile yolculuk edenlerin zamanını çalması hem de gelecekte büyük Kayseri projeniz varsa ki bizim var. Metronun yani 2009 yılında yapıldığı ama 2015 yılında Kayseri´nin kaldırmadığı görüldü. Hangi parti olursa olsun bu işin yapılması gerekmektedir? ifadelerini kullandı.