MMO BAŞKANI AKİF AKSOY İLE

HAFTANIN RÖPORTAJI

Röportajlar 16.09.2019 17:25:34 0

Editör

Haber Merkezi

MMO BAŞKANI AKİF AKSOY İLE
Haberi Sesli Oku

MMO BAŞKANI AKİF AKSOY:

ÖĞRENCİ SERVİSİ YÖNETMELİĞİ DERHAL UYGULANMALI

 

MMO Kayseri Şube Başkanı Akif Aksoy getireceği maddi külfet gerekçe gösterilerek 2020 yılına ertelenen yeni öğrenci servis yönetmeliğinin en kısa zamanda hayata geçmesi gerektiğini vurgulayarak  ?Yeni  yönetmelik  yayınlandı ancak 2020 yılına ertelendi. Bunların bin an önce yapılması gerekiyor. 2020 yılını beklemenin bir manası olduğunu düşünmüyorum. Bir takım sebeplerden dolayı 2020 ertelendi yani önümüzdeki sene bunlar bir mecburiyet olacak. Nihayetinde can taşınıyor, evlatlarımız taşınıyor. Birçok zaman da servis araçlarındaki kazaları görüyoruz. Ufacık bir kazada hepimizin canı yanabilir. Kapsamında üç boyutlu emniyet kemeri ve sensörlü koltuk gibi uygulamaların yer aldığı yeni yönetmelik derhal uygulamaya konulmalı? ifadesini kullanmalı?

 

 

 

MMO BAŞKANI AKİF AKSOY:

?ÖĞRENCİ SERVİSİ YÖNETMELİĞİ DERHAL UYGULANMALI?

Sevgili Okurlarım ?Hafta´nın Röportajı´ nda ilimizin renkli simalarını sizlerle  buluşturup, kafanızdaki  soru işaretlerini  kaldırma anlamında  gayret göstermeye devam ediyoruz? Bu hafta da yine ilginizi çekip keyifle  okuyacağınız bir ismi  sayfamıza konuk ettik. Bu haftaki konuğumuz Makine Mühendisleri Odası Kayseri Şube Başkanı Sn. Akif Aksoy oldu?  Aksoy ile Öğrencisi Servis araçlarının standartlarından, kombi ve baca temizliğine, araçların kışlık bakımına bir çok konuyu büyüteç altına alarak olması gerekenlerin altını çizdik?

C.Üsten:Sn. Aksoy Makine Mühendisleri Odası olarak Kayseri´de yaklaşık 20 senedir faaliyettesiniz. Kaç üyeniz var, bizlere odanız hakkında bilgi verebilir misiniz?

MMO Başkanı Akif Aksoy: Şu anda yaklaşık olarak 3 bin üyemiz var. Kayseri bölgesi olarak birkaç ilde bize bağlı olarak çalışmalarını devam ettiriyorlar. Erzincan, Sivas, Yozgat, Kırşehir ve Nevşehir illeri merkezi Kayseri olan Makine Mühendisleri odası şubemize bağlı olarak çalışmaları sürdürüyoruz. Tabii bunların yanında kayıtsız olarak da bizlerle beraber olan 2 bin civarında üyemizde var.

C.Üsten: Malumunuz okullar bu hafta eğitime başladı. İlimizde de çok ciddi bir öğrenci servisi yoğunluğu var. Servis araçları ile ilgili yapılması gerekenler dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

ÖĞRENCİ SERVİSLERİNDE ÜÇ BOYUTLU EMNİYET KEMERİ OLMALI?

MMO Başkanı Akif Aksoy: Öncelikle yeni eğitim ve öğretim yılında tüm öğrencilerimize başarılar diliyoruz. Tabii ki öğrencilerimiz okula gidip gelirken servislere binmeleri gerekiyor. Servislerde olması gereken birçok kriter var. Emniyet kemeri, koltuklarda ki sensorlar ve buna benzer bazı konular vardı. Bunlara ilişkin yeni  yönetmelik  yayınlandı ancak 2020 yılına ertelendi. Bunların bin an önce yapılması gerekiyor. 2020 yılını beklemenin bir manası olduğunu düşünmüyorum. Bir takım sebeplerden dolayı 2020 ertelendi yani önümüzdeki sene bunlar bir mecburiyet olacak. Nihayetinde can taşınıyor, evlatlarımız taşınıyor. Birçok zaman da servis araçlarındaki kazaları görüyoruz. Ufacık bir kazada hepimizin canı yanabilir. Bunların en önemlilerinden biri üç boyutlu emniyet kemeri sistemidir. Bunun bir an önce olması gerekiyor. Sensorlu koltukların kullanılması, bunlar yönetmelikteki en önemli konuların başında geliyor. Sensorlu koltuklar öğrencilerin koltuktan kalktığı zaman uyarı veren bir sistemdir ve önemli olduğunu düşünüyorum.

C.Üsten:  Servis araçlarında sensorlu koltukların olması çok ciddi maddi kaynak gerektirir mi?

SENSÖRLÜ KOLTUKLAR ÖĞRENCİ SERVİSLERİNİN OLMAZSA OLMAZIDIR?

MMO Başkanı Akif Aksoy:Çok ciddi dersek yanlış olur ama bir maddi kaynağı var bunun.  Yapılması gereken en ciddi şeylerden birisi budur. Servis araçlarında sensorlu koltukların olması aracın içerisindeki 20 çocuğumuzun emniyetinin alınmış olması demektir. Geleceğimiz olan çocuklarımız var ve bunun bir an önce uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Bu konulara hassas yaklaşılmasını istiyoruz. Denetimlerin artırılarak sürmesini istiyoruz. Bizim üzerimize düşen bir görev varsa da destek olalım. Bu amaçtayız ve bu şekilde de devam ediyoruz.

C.Üsten:  Kış geliyor ve hazırlıklı olmamız lazım. Şehrimizde de doğalgaz kullanımı yaygınlaştı. Kombi bakımlarının, kazan dairelerinin sisteminin kontrol edilip bakımının yapılması gerekiyor. Bununla ilgili neler söylersiniz?

KARBONMONOKSİT ZERHİRLENMELERİ İÇİN ÖNLEM ALMAK GEREK

MMO Başkanı Akif Aksoy:İç Anadolu ciddi anlamda kış mevsimini geçiren bir bölgedir. Kömür çok fazla kalmadı, tamamen doğalgaza geçmiş durumdayız ama kömürlü sobalardan başlayalım. Sobayı nasıl yakarsınız, ne zaman yakmanız gerekiyor öncelikle bunun bilinmesi gerekiyor. Bir soba yakılacaksa öncelikle kömür koyduğunuz da tutuşturmasının üstten yapılması gerekiyor. Sobanın çok aşırı doldurulmaması gerekiyor. Lodos estiği an kömürlü sobaların yanmaması gerekiyor. Ters bir tepki oluyor ve bacadan çıkacak gaz rüzgârla birlikte evin içerisine geliyor ve zehirlenmelere neden oluyor.  Gece yatarken sobanın sönmesi gerekin ona da dikkat etmemiz gerekiyor. Soğuk bir memleketteyiz ama can güvenliği için de bunların yapılması gerekiyor. Kömür kalitesi çok önemli bu konuda. En önemlilerinden biri de hem doğalgaz hem de sobalı evlerde baca temizliğidir. Her yıl bu bacaların temizlenmesi bizim nefes aldığımız gibi sobanın da o bacadan nefes alması gerektiğini unutmamamız gerekiyor.  Bunları yaptığımız zaman daha güvende olacağımızı söyleyebiliriz.

C.Üsten:  Baca temizliği konusunda kimler yapıyor bu temizliği ve kimler denetliyor?

BACA TEMİZLİĞİ GİDERİ GAZ TASARRUFU OLARAK GERİ DÖNER.

MMO Başkanı Akif Aksoy:Her sene bu baca temizliğinin yapılması gerekiyor. Birkaç yılda bir temizlenen bacalarda bize sorun yaratabilir. Doğalgazlı bacaların temizliğinin akrediteli kuruluşlar tarafından yapılması gerekiyor. Bina Enerji Performans Yönetmeliği yayınlandı. Burada binalardaki bacaların yılda bir defa muhakkak ve muhakkak baca temizliğinin yapılması gerekiyor. Bunu da idarelerin kontrol etmesi gerekiyor. Burada ki sorumluluk tamamen bina yöneticisine ve bina sahibine aittir. Biz hep şunu söylüyoruz. Binalarda çok ciddi sayıda insanlar oturuyor.  Yapılan baca temizliği bakımından sonra vatandaşlara tasarruf olarak da geri dönüşü sağlanıyor. Vatandaşlarımız bu baca temizliklerini kesinlikle yaptırmasını söylüyoruz. 

C.Üsten:  Kış öncesi araç bakımlarını da ihmal etmememiz lazım. Kazalara sebep olmadan mağduriyet yaratmadan araç bakımında neler yapmamız gerekir?

ARAÇ BAKIMLARINI UZMAN KİŞİLERE YETKİLİ SERVİSLERE YAPTIRALIM

MMO Başkanı Akif Aksoy:Kış şartları ağır geçiyor. Bizim öncelikle yapmamız gereken araçların kış bakımlarını şimdiden yapmamız gerekiyor. Sileceklerin bakımları, akünün kontrolü, kalorifer tesisatının, lastiklerin kontrolleri ve aydınlatma sistemlerinin kontrolleri bunların tamamının yetkili servisler tarafından bakımları yapılarak kışa hazır vaziyette girmeleri gerekmektedir. En önemlilerinden biride lastik ve lastik seçimidir. Kış lastiklerinin hazır olup, kar yağmadan takılması gerekiyor. Ticari araçlar da bir tarih var. O tarihlerde mutlaka takılması gerekiyor. Az önce konuştuğumuz servis araçları da dâhil bunlara. Ne zaman karın yağacağı ne zaman kışın geleceği belli değil, onun için hazırlıkları yapmamız gerekiyor. Ne canımızı ne de malımızı riske atmayalım. Tedbir almak da her zaman fayda vardır. Araç bakımlarını uzman kişilere yetkili servislere yaptıralım, bu da önemlidir.

C.Üsten:  Asansör bakımlarına gelmek istiyorum. Asansör bakımlarında neler yapılmalı, kimler bu asansör bakımlarını yapabilir?

ASANSÖR KONUSUNDA BİNA YÖNETİCİLERİ ÇOK CİDDİ RİSK ALTINDALAR

MMO Başkanı Akif Aksoy:En önemli konuların birisi de asansör konusu. Burada da bir can güvenliği söz konusudur. Asansörlerin yılda bir defa muayenelerinin yapılması yine bakanlığın yayınlamış olduğu genelgeyle yasal bir zorunluluk haline geldi. Bunu Makine Mühendisleri Odası ve benzer kuruluşlar olarak kontrollerini yapıyoruz. Denetlemesini yine idare tarafından yapılıyor. Türkiye genelinde bu sistem oturmuş vaziyettedir. Daha önceki yıllarda asansörlerde çok ciddi eksiklikler vardı. Yavaş yavaş bu kontroller yapılarak asansörlerdeki eksikler giderilmeye çalışılıyor. Bizlerde tabii ilimizde kontrolleri yapıyoruz. Bizler ve akredite kuruluşlar bu konu üzerinde çok duruyoruz ve dikkat ediyoruz. Dediğimiz gibi can güvenliği söz konusu burada. Bina yöneticileri çok ciddi risk altındalar. Birinci derecede sorumlu kendileridir. Şimdi burada yeşil, mavi ve kırmızı etiket veriyoruz.

C.Üsten:  Asansörlere yapıştırılan etiketler ne anlama geliyor?

KIRIMIZI ETİKET ÖLÜM RİSKİ DEMEKTİR?

MMO Başkanı Akif Aksoy:Yeşil etiket olduğu zaman bu asansörde hiçbir eksiklik yok, binilmesinde hiçbir sakınca yok anlamına geliyor. Eğer mavi etiket varsa can sağlığı ile sıkıntı yok ama asansörün ufak tefek eksiklikleri var. Bunların giderilmesi gerekiyor anlamına geliyor.  En önemlisi kırmızı etikettir. Kırmızı etiketin olduğu asansörde kesinlikle canla ilgili bir risk olduğu belirtilir. Bizler kontrolü yaptığımız zaman kırmızı etiket veriyorsak bunu idarelere bildiriyoruz ve idareler asansörlerin kapatılması olayını gerçekleştiriyorlar. İdare asansörü kapatıyor ve bina yönetimi asansör bakım firmasıyla görüşerek eksikleri gideriyorlar. İkinci kontrolde giderilmişse mavi veya yeşil etiketi tekrar verip asansör kullanımı tekrar başlıyor. Burada kırmızı etiket verilmiş asansöre kesinlikle binilmemesi gerekiyor. Bir kaza durumunda sorumluluk bina yönetimlerindedir. Buna çok dikkat etmeleri gerekiyor. Bazı binalarda asansörlere kırmızı etiket vermişiz ama asansör hala kullanılıyor. Bu eksikliklerin bir an önce kesinlikle giderilmesi gerekiyor.

C.Üsten:  Makine Mühendisliği halen cazip bir meslek mi? İş potansiyeli geniş mi?

MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ GÜZEL BİR MESLEKTİR?

MMO Başkanı Akif Aksoy:Her zaman bahsettiğimiz gibi aktif bir meslek odasıyız. Asansörlerin periyodik kontrolleri, bilirkişilikler, araçların şase tespiti, mühendis ve mezunlarımıza vermiş olduğumuz eğitimlerimiz, belgelendirmelerimiz buna benzer pek çok şeyi ilimizde ve bize bağlı şehirlerde yapıyoruz. Gözümüzün alabildiği ne varsa bir makine mühendisinin imzası vardır. İşin içerisine imalat girdiği zaman bir makine mühendisi olmazsa olmazdır. Bundan dolayı çok geniş bir iş potansiyelimiz var. Makine mühendisliği güzel bir meslektir. Bun her zaman söylüyorum, iyi ki makine mühendisi olmuşum. İş alanımız kesinlikle kısıtlı değil bu yüzden gençlerimize mesleğimizi öneriyorum. Kamuda da çalışan mühendislerimiz var ve bu yönden de kamuda da çalışabilirler.

C.Üsten:  Peki üyelerinizin odaya ilgisi nasıl, üyelerinizle diyaloglarınız, iletişimleriniz nasıl?

İLETİŞİM İÇİNDE ÇÖZÜM ARIYORUZ?

MMO Başkanı Akif Aksoy:Bu konu da üyelerimizle alakalı irtibatımızı hiç kesmedik. Odanın kuruluşundan bu yana bu ikili diyalogları sürekli geliştirmeye çalıştık. Her zaman kendileriyle ya da çalıştıkları yerlerle alakalı bir problemleri olduğu zaman beraber güzel iletişim içinde çözüm arıyoruz. Sağ olsunlar üyelerimizle irtibatı hiç kesmedik. Burada 27 Mayıs caddesindeki yerimize gelirler sohbet ederiz. Her zaman birlik beraberlik içerisinde çalışmalarımıza devam ederiz.