?KIŞ GELMEDEN ARACINIZIN BAKIMINI YAPTIRIN?
Araçların mevsim şartlarına hazır olmasının can ve mal güvenliği açısından önemli olduğuna işaret eden motor ustaları, otomobil sahiplerini araçlarına kışlık bakım yaptırmaları konusunda uyarılarını yinelerken, bizde motor ustası Seyit Ali Tekin´in kapsısını çalıp sizler için detaylı bilgi aldık?
Kış aylarında meydana gelen kazaların temelinde buzlanma, aşırı hız, yolun durumuna göre önlem alınmaması ve araçların kışa hazırlanmaması bulunduğunu belirten motor ustaları, kış öncesi araç bakımlarında kış lastiği takılması, fren, şanzıman, difransiyel bakımları ve motor yağı ve akü kontrolü yapılarak radyatöre antifriz konulması gibi tedbirlerin alınmasını gerektiğini hatırlatarak türlü mecralardan araç sahiplerini uyarmaya devam ederken kapısını çaldığımız Oto Tamir ve Bakım Ustası Seyit Ali Tekin haber ekibimize yaptığı değerlendirmede, aracına kış bakımı yaptırmayan sürücüleri uyararak, bakım yapılmayan araçla yola çıkılmaması tavsiyesinde bulundu. Tekin aracın kışlık bakımı deyince İlk olarak antifiriz olayının akla geldiğini belirtip ?Camlı antifirizler var,motor yağı filtresi, arabanın lastiği,yeni rot ayarı arabanın ön düzeniydi bunlar kışlık bakımlardır. Antifiriz aracın marka ve modeline göre değişebilir. Lüks arabalarda kırmızı antifiriz,normal arabalarda sarı antifiriz veya yeşil antifiriz dediğimiz antifirizler vardır. Onlar konulur,antifirizde en az -35 derecede olması gerekir. Bunun altına düştüğünde radyatörlerde çatlaklar oluşur. Blok çatlamalar,donma dedğimiz olaylar gerçekleşebilir ? diyerek yapılması gerekenleri sıraladı?
Kış gelmeden aracın rutin bakımının da yapılması önemine işaret eden motor ustası Tekin yağışlı ve karlı havalarda ani hareketlerden ve aşırı hızdan kaçınması gerektiğinin altını çizerek "Cam suyu sistemine donma önleyici kimyasalları koyalım. Camların buğulanmasını önlemek için buğu önleyici spreyler kullanabiliriz. Aracımızın klima sistemini tekrar bakımdan geçirerek kullanılabilir hale getirelim. Antifriz motor soğutma sıvısının donma derecesini ölçümünü ihmal etmeyelim. Ayrıca lastiklerin kışlık olmasına özen göstererek, lastik havalarını ölçelim." Değerlendirmesinde bulundu ve ekledi? ?Motor yağ bakımına gelince yağımız normalde evelden 20- 50 yağlarımız vardı. Şimdi artık arabalarımız tam sentetik. Ve yeni nesil otomobillerin motorları geçiyor bu araçların yağları yaz kış standarttır. Ama kışın bir 10 -40 yağımız var 5- 30 a çekebiliyoruz onu,20 -50 yağı kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Çünkü soğuk havalarda donma yapıyor sabahları marşa bastığınızda araba çalışmıyor. Neden motor çeviremediği için donuyor. O yüzden 20 -50 yağı tavsiye etmiyoruz.Yağ filtresi de değişmesi lazım mecburi,yağ yağ filtresi eğer arabamız mazotluysa mazot filtresi polen filtresi bunların hepsinin değişmesi gerekir.Akünün de kontrol ettirilmesi lazım. Bomesi ölçülecek; şarzı nasıl ömrü nasıl kontrol edilecek .Cam antifirizi kışlık lastikler bunların hepsinin değişmesi yada kontrol edilmesi gerekir. Benzinli araçlarda da depo temizliğimiz çok önemli . Benzin mazot bunların depolarının temizlenmesi lazım. Kışa girmeden önce, nedeni ise soğuk ve sıcak havalardan nemden rutubet yaptığı için ve nem olduğundan dolayı su oluyor ondan sonrada rekorlarımız tıkanma yapıyor o yüzden depo temizliği önemli?
HABER: C.ÜSTEN