Kayseri Ticaret Odası (KTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Hiçyılmaz, Sigorta Acenteleri Yönetmeliği ve Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinin Uygulanmasına ilişkin Genelge ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Hiçyılmaz, 22 Nisan 2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sigorta Acenteleri Yönetmeliği ile Hazine Müsteşarlığı tarafından 22 Mayıs 2014 tarihinde yayımlanan Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinin Uygulanmasına ilişkin Genelge çerçevesinde eski yönetmeliğin tamamen yürürlükten kaldırıldığını belirtti.
Hiçyılmaz; “Buna göre sigorta acentelerinin fiziki mekan şartlarında, müdürlük hisse oranlarında, eğitim düzeyi ve mesleki deneyim sürelerinde, Teknik Personel ve Yardımcı Teknik Personellerin eğitim düzeyi ve mesleki deneyim sürelerinde, Sigortacılık Eğitim Merkezi şartı gibi kritik konularda değişiklikler yapılmıştır. Mevcut levhaya kayıtlı acentelerin bu bilgilerini 22 Ekim 2014 tarihine kadar güncellemeleri menfaatleri gereğidir” dedi.
Acentelerin; müdürlük ve teknik personel şartlarını 22 Ekim 2014 tarihine kadar güncellemeleri ve mevzuata uygun hale getirmeleri gerektiğini ifade eden Hiçyılmaz, “Üyelerimizin levha durum bilgilerini öğrenmek ve mevzuat açısından gerekli değişiklikleri yaptırmak için Odamız bünyesinde bulunan Sigortacılık Birimine başvurmaları gerekmektedir” diye konuştu.