TÜKETİCİ HAK ARAYIŞI

KAYSERİ'DE 2011 YILI İÇERİSİNDE TOPLAM 5 BİN 458 TÜKETİCİ HAK ARAYIŞINDA BULUNDU

Güncel 16.02.2012 09:30:00 0

Editör

admin

TÜKETİCİ HAK ARAYIŞI
Haberi Sesli Oku

- Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Kamil Akçadırcı, 2011 yılı içerisinde 5 bin 458 tüketicinin hak arayışında bulunduğunu söyledi.

Akçadırcı, yaptığı açıklamada, tüketicilerin hak arayışı ile ilgili değerlendirmede bulundu. 2011 yılı içerisinde tüketici sorunları hakem heyetlerine 2 bin 194 başvuru yapıldığını söyleyen Akçadırcı. yapılan bu başvuruların hakem heyetlerince değerlendirilmesi sonucunda tüketici şikayetlerinin yüzde 73 oranında tüketici lehine sonuçlandığını kaydetti.

Akçadırcı, "İl Müdürlüğümüzce 2011 yılında, 1707 Alo 175 Tüketici Hattına, 38 internet ortamında ve 1519 doğrudan olmak üzere toplam 3 bin264 tüketici şikayeti yapılmış ve tüketicilerin sorunlarının çözümüne yardımcı olunmuştur. Tüketici şikayetleri konularına göre değerlendirildiğinde 1759 ayıplı mal ve hizmet, 1352 kapıdan satış, 1306 tüketici kredisi, konut finansmanı ve kredi kartları, 684 garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri, 257 ise diğer uyuşmazlık konularıyla ilgili olarak yapılmıştır. Görüleceği üzere İlimizde en çok şikayet ayıplı mal veya hizmet ile ilgili olarak yapılmıştır" dedi.

2011 yılında yapılan piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri kapsamında 452 firmada, 4 bin 928 ürünün denetlendiğini söyleyen Akçadırcı, "Kanun ve ilgili yönetmeliklere uygun hareket etmeyerek tüketici mağduriyetine yol açan 35 Firmaya 63 bin 203 Türk Lirası idari para cezası uygulanmıştır. Tüketiciler satın aldıkları herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiklerinde öncelikle o mal ya da hizmeti aldığı satıcı veya sağlayıcı ile görüşmelidirler. Tüketiciler ayıbın tespiti durumunda 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Sorunun çözülmemesi ve sonuç alınmaması durumunda Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemesine başvurulmalıdır. Tüketiciler seçimlilik hakkı olarak ayıplı ürünün yenisi ile değiştirilmesi, bedel iadesi, ayıp oranında bedel indirimi veya onarım haklarından birini tercih edebilirler. Tüketiciler haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabilirler. Tüketiciler haklarını aramaktan çekinmemeli, yasalar ile güvence altına alınan haklarına sahip çıkmalıdırlar" diye konuştu.