TÜKETİCİLER BİRLİĞİ

TÜKETİCİLER BİRLİĞİ

GENEL MERKEZİ´Nİ KAYSERİ´YE TAŞIDI

  Tüketiciler Birliği Genel Merkezini İstanbul´dan Kayseri´ye taşıma kararı aldı. Derneğin Kayseri Şube Başkanı Mahmut Şahin´in Genel Başkan seçilmesinin ardından Genel Merkezinin faaliyetlerini ilimizden yürütmesi kararı alındı? Birlik Başkanı Mahmut Şahin medya mensuplarını Genel Merkezde ağırlayarak taşınma faaliyetleri başta olmak üzere çalışmalar hakkında bilgi verdi?
Sivil Toplum Kuruluşları´nın Genel Merkezlerinin İstanbul veya Ankara´da olmasına alışığız. Fakat son yaşanan gelişme bu genellemeyi bozdu. Tüketiciler Birliği İstanbul´daki Genel Merkezi´ni Kayseri´ye taşıdı. Birilik Gene Merkezi´nde medya mensuplarını ağırlayan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin ve Genel Başkan Vekili Hatice Saadet Kalyoncu, Genel Başkan Yardımcıları Nesih Tanrıverdi, Oğuz Berk, Ergün Sezer ve yönetim kurulu üyeleri artık faaliyetlerin Kayseri´den yürüyeceği bilgisini kamuoyu ile paylaştılar? Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, kouya dair yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti? ?Tüketiciler Birliği genel merkezi şimdiye kadar İstanbul´daydı ama Kayseri´ye genel merkezi taşıdık. İstanbul´un omzundan bir yük alalım dedik. Her şey İstanbul´un omzunda. Biraz rahatlatalım istedik. Türkiye´yi kucaklayan geniş bir yelpazeye yayılan bir yönetim oluşturduk. Yönetimin içerisinde İstanbul´dan, Eskişehir´den, Antalya´dan, Konya´dan, Adana´dan, Kahramanmaraş´tan, Kayseri´den arkadaşlarımız var. Bütün bu faaliyetin Türkiye´de devam etmesi adına herhangi bir şehirde herhangi bir yönetim üyesinin işlerinin yoğunluğu sebebiyle aksamaması için böyle geniş bir yelpazede çalışmaya girdik?
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Nesih Tanrıverdi ise, yeni çıkan ?Tüketici Yasası´nın içerdiği maddelerin tüketicinin lehine değil aleyhine olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu? ?Geçen yıl bildiğiniz gibi Mayıs ayının sonunda yeni bir tüketici yasamız yürürlüğe girdi. Bu yeni yasanın yürürlüğe girmenin nedenleri hem tüketici davranışındaki değişiklikler hem de yeni satış tekniklerinin oluşması tüketici mağduriyetlerinin bu nedenle buna paralel olarak artması ancak eski yasanın buna cevap vermemesi nedeniyle, ayrıca Avrupa Birliği mevzuatına uyum sağlamak açısından yeni bir yasa gerekliliği ortaya çıktı?
Tanrıverdi sözlerinin sonunda tüketicilerin en çok mağdur oldukları kurumun bankalarla münasebetlerde yaşandığının altını çizerek konuya ait bazı rakamları kamuoyu ile paylaştı ?Geçen yıl ki tüketici şikayetlerini baz alarak gördüğümüz sonuç şu; 2014 yılında Bakanlığın verilerine göre yaklaşık 5,5 milyon dosya karara bağlanmış. Bunun 4 milyon 800 bini bankacılık işlemleri ile ilgili. Yani yüzde 90 oranında bankacının tüketiciyi mağdur ettiği bir tablo ile karşı karşıyayız. Bu yapılan şikayetlerin yüzde 95´i de tüketici lehine sonuçlanmıştır. Şimdi yeni yasanın yorumlanmış şekline baktığımızda bu yüzde 90 oranındaki bankacılık işlemlerinin artık yasal hale getirildiğini görüyoruz. Sonuca baktığımız zaman yeni tüketici yasası bizi tamamen geriye götüren, tüketiciyi mağdur eden bir yorumla uygulamaya konulmuş gibi görünüyor. Biz bununla ilgili eski yasamızı istiyoruz?
HABER: M. EMRE KİPMAN



Büyükkılıç'tan "Kitap Kafe" Projesi
Özdoğan; yeni hizmet binasını inceledi
Kayseri Liseliler buluştu
İşaret diliyle ‘afeti’ öğrendiler
Yıldırım Beyazıt mahallesinde kat karşılığı ihale yapılacak
Büyükkılıç'tan "Kitap Kafe" Projesi
Özdoğan; yeni hizmet binasını inceledi
Küçük Dostlar Kedi Kasabası’na bir yılda rekor ziyaret
3 milyon 700 bin TL’lik Hobim Arıcılık Projesi’nde kuralar çekiliyor
Başkan Büyükkılıç ve Üzüm’den Palancıoğlu’na ziyaret
19 Mayıs'a özel "plaj voleybolu" turnuvası
Mahmut Arıkan: “Yerel basın kan ağlıyor”
Patent Tescil Başvurusu’nda ilk 4’te yerini aldı
Cumhurbaşkanı Başdanışmanı KAYÜ’de konferans verdi
Kayseri OSB'de 3. nizamiyenin temeli atıldı