TÜKETİCİLER BİRLİĞİNDEN KORKUNÇ İDDİA

Bir gecede 3 bin kişi izinsiz sigortalı yapıldı. Sevgili izleyiciler; Vatandaş ile bankalar arasında yaşanan çekişme ve sıkıntılar devam ederken, Tüketici Birliği Genel Sekreterliği korkunç bir iddia gündeme taşıdı. İddiaya göre özel bir banka taraf

Güncel 14.11.2012 08:38:00 0

Editör

admin

TÜKETİCİLER BİRLİĞİNDEN  KORKUNÇ İDDİA
Haberi Sesli Oku

Bankaların oyununa gelip mağdur olan vatandaş sayısı her geçen gün artıyor. Sayı o kadar kabarık ki neredeyse her evden bir kişi bankalar ile yaşadığı bir olaydan dolayı sitem ediyor. Yaşanan mağduriyetlerin başında ise bankaların usulsüzce müşterilerinden kesinti yaptığı paralar geliyor. Sıkıntı sadece bununla da sınırlı kalmıyor... Kendisinin enayi yerine konulduğunu düşünen vatandaş her geçen gün sayılarını git gide arttırarak neredeyse bir çağrı merkezi ordusu kuran bankalarda, kendisiyle muhatap olacak kişiyi bulamıyor. Ya dakikalarca telefon başında beklemekten sıkılarak pes ediyor, ya da telefonu açan görevlinin çözümden uzak kalıplaşmış sözleri yüzünden sitem ederek telefonu kapatıyor.

 

Kredi kartı aidatları ile ilgili her ne kadar Yargıtay'ın kararı olsa da bildiğini okuyan ve kart aidatlarını 35 - 40 TL'lik seviyelerden inat yaparcasına 65 TL gibi bir rakama çıkaran bankalar, son zamanlarda ise meydanı boş bulmuşçasına hareket ediyor.  Kendisinden kart aidatı ücreti kesilen vatandaş telefon ile itiraz etmek üzere bankayı aradığında karşısına çıkan görevlinin üstlerinden aldığı ''Zorlama olursa iptal edin'' talimatı ile ya söz konusu ödemeyi iptal ediyor, ya  da hiçbir yasal dayanağı olmayan ülkemize özgü  '' Faturanıza otomatik ödeme talimatı verirseniz - Yıllık 750 TL harcama taahütün de bulunursanız'' gibi dayatmalar ile kredi kartı aidatının iptal edilebileceğini söylüyor.

 

Bu dayatmalardan ve bankaların keyfi uygulamalarından sıkılıp soluğu önce kaymakamlıklardaki hakem heyetlerinde oradan da savcılıklarda alan vatandaşın kazandığı kanuni zaferin sevinci ise kursağında kalıyor. Çünkü bankalar müşterinin kanuni yolla geri ödemesini talep ettiği aidatları geri öderken bir sonra ki yıl için tekrardan kart aidatı ücreti almaya devam ederek bir nevi müşterisine kanuni yaptırımların zayıf oluşundan ötürü meydan okuyor.

 

Tüm çözüm yollarına başvurmasına rağmen bir türlü çözüme ulaşamayan tüketici, son çare olarak kredi kartını kapatmak için bankaya başvurduğunda ise yeni bir oyun ile daha karşı karşıya kalıyor. Bankalar tüketicinin kartını kapatmaması için yarışma programlarından esinlenmişcesine müşteriye teklif üstüne teklif veriyor.  'Bankamız kartınızı kapatmamanız halinde size bir yıl boyunca her 350 TL'lik alışverişte 40 TL chip para verecek'  diyen  yarışma programı sunucusu kılıklı görevli ''Hayır kapatalım' yanıtını aldığında ise bankamızın size yeni bir teklifi var diyerek chip parayı 50 TL'e ve üstüne çıkarmaya kalkışarak vatandaşın iradesini sınıyor  adeta.

 

Vatandaşların bankalar ile yaşadığı mağduriyetleri  her geçen gün  arta dursun  konuya dair  görüşüne başvurduğumuz Tüketici Birliği Genel Sekreterliği   ise durumun vahametini şu sözler ile ortaya koyuyor; Bir bankacı itiraf mektubu yolladı. Mektubunda şu yazıyor du; Bir gecede müşterilerden habersiz 3 bin kişiyi sigortalı yaptık...

 

Kredi kartı alacak vatandaşların bankaları iyice araştırıp koşullarını öğrenmeleri ve bu koşulları karşıklı imzaların atıldığı bir kağıt üzerinde ibraz etmeleri gerektiğinin altını çizen Tüketiciler birliği yetkilileri   kendisine çıkartılan kart aidatını bankayı arayarak iptal ettiren vatandaşları da uyararak  bankaların vatandaşı tuzağa düşürdüğünü belirtip,  bu cümlenin altını şu sözler ile dolduruyorlar.

 

''Kendisine çıkartılan yıllık aidata itiraz edip bankanın '' Kart aidatınız iptal edildi'' sözü üzerine hesaplarını kontrol etmeyen vatandaş tuzağa düşüyor. Bankanın 'iptal ettim' dediği kart aidatı tutarına otomatikmen temerrüt faizi işlemeye başlıyor. Bu süre 60 günü geçtiği andan itibaren ise ilgili tüketiciye  konu ile alakalı ihbarname yollanıyor ve söz konusu kişi bankalar arası kara listeye giriyolar”   böyle bir durum ile karşılaşmamak için tüketiciye ilgili bankanın genel müdürlüğüne kart numarası ve son ödenen ekstre tutarını yollayarak kalan borcunu, borcu yok ise ''Borcu yoktur'' kağıdı almalarını öneren  Tüketiciler Birliği yetkilileri  tüketicilere dikkatli davranmaları tavsiyesinde bulunuyorlar.

 

Hiçbir geliri olmayan işsiz şahıslar ve ev hanımlarına kredi kartı verilmesinin  bankaların bu niyetlerinin en  somut örneği olduğuna  vurgu yapan  Tüketiciler  Birliği yetkileri  asla  işi bankanın insiyatifine bırakmayın  çağrılarını yineliyorlar…