Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasının ardından reklam gelirlerinde büyük düşüş yaşayan X, yasa dışı boykotlarla milyarlarca dolar kaybettiğini belirterek reklamverenlere karşı dava açtı. Detaylar haberimizde...
X Üst Yöneticisi (CEO) Linda Yaccarino, sosyal medya hesabından reklam verenlere yönelik açık bir mektup paylaştı.
Mektupta, Yaccarino, X'in Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM), Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve üyelerine karşı bir dava açtığını bildirdi.
Yaccarino, geçen ay ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi'nin "GARM'ın Zararı" başlıklı raporunu okuduğunu ve raporda X'in de dahil olduğu birçok şirkete karşı yasa dışı boykot yapıldığına dair kanıtlar bulunduğunu aktardı.
Bu kuruluşların ve yöneticilerinin yasa dışı eylemlerinin X'e milyar dolarlık zarar verdiğini ifade eden Yaccarino, Texas'taki federal mahkemede açılan dava dilekçesinde, bu kuruluşların Twitter'dan elde edilen milyarlarca dolarlık reklam gelirini "toplu olarak alıkoymak için komplo kurduklarını" iddia etti.
Dava dilekçesinde, boykotun Musk'ın Twitter'ı satın almasının ardından Kasım 2022'de başladığı, Twitter'ın içerik ve güvenlik standartlarının değiştirileceği endişesi nedeniyle başlatıldığı belirtildi.
X'in şikayetinde, "Rakip reklam verenler arasında toplu eylem, sosyal medya platformları tarafından uygulanacak marka güvenliği standartlarını belirlemek amacıyla rekabet sürecini kısaltır ve pazar gücüne sahip bir grup reklam verenin kolektif görüşlerinin tüketicilerin çıkarlarının önüne geçmesine olanak tanır." değerlendirmesinde bulunuldu.
Elon Musk'ın 2022'de Twitter'ı satın almasının ardından platformun reklam gelirlerinde düşüş yaşanmıştı.