Yuvacı, öğrencilerin Türkiye'yi nasıl algıladıklarını amaçlayan araştırmada, öğrencilerin Türkiye bilgisini ölçmek için Türkiye'nin başkenti (Ankara), kurucu önderi (Atatürk), dili (Türkçe) ve dini (İslam); Türkiye algısını ölçmek için ise öğrencilere Türkiye'yi bir demokratik, gelişmiş ve güvenli bir ülke olarak görüp görmedikleri soruldu. Ayrıca, öğrencilere genel anlamda Türkiye'ye olumlu ya da olumsuz bir gözle bakıp bakmadıkları da soruldu.
Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yüzde 62'sinin İstanbul'u Türkiye'nin başkenti olarak bildiği, yüzde 81'inin Atatürk'ü tanımadığı, yüzde 45'inin Türklerin Türkçeden başka bir dil konuştuğunu zannettiği ve yüzde 35'inin de Türklerin Müslüman olduğunu bilmediği ortaya çıktı. Ayrıca, çalışmada öğrencilerin yüzde 18'inin Türkiye'nin konuşma dilinin Arapça olduğunu zannettiğini gösterdi. Genel olarak, öğrencilerin sadece yüzde sekizi Türkiye hakkındaki bütün bilgi sorularına doğru olarak cevap verebilirken, yaklaşık olarak yüzde 14'ü hiçbir bilgi sorusuna doğru cevap veremedi.
Bunun yanı sıra öğrencilerin yüzde 55'i Türkiye'yi demokratik, yüzde 57'si seyahat için güvenli, yüzde 81 ekonomik açıdan modern bir ülke olarak biliyor. Öğrencilerin yüzde 37'sinin Türkiye hakkındaki genel düşünceleri olumlu iken yüzde 4'ünün olumsuz. Öğrencilerin yüzde 59'unun ise Türkiye hakkında bir fikri olmadığı ortaya çıktı. Araştırma, ayrıca Türkiye'yi tanıyan öğrencilerin Türkiye algılarının pozitif yönde değiştiğini de gösterdi. Buna göre, Türkiye konusunda bilgi seviyesi yüksek olan öğrencilerin Türkiye algıları daha olumlu. Ayrıca, bizzat kendileri ya da bir yakınları Türkiye'yi ziyaret etmiş öğrencilerin Türkiye imajları daha pozitif. Bir diğer önemli bulgu da kendilerini Demokrat partili olarak tanımlayan liberal öğrencilerin Cumhuriyetçi yani muhafazakâr öğrencilere göre Türkiye hakkında daha olumlu görüş bildirmeleri. Öğrenciler Türkiye'yi tanıdıkça Türkiye hakkındaki görüşleri de olumlu yönde değişiyor.