EĞİTİM - BİR SEN ŞUBE BAŞKANI KALKAN:

?LİSELİLER ÜZERİNDE YENİ ?GEZİ OLAYLARI´ TEZGAHLANIYOR?

Anahtar Kelimeler: EĞİTİM ŞUBE BAŞKANI KALKAN
EĞİTİM - BİR SEN ŞUBE BAŞKANI KALKAN:
Yaşam 20.06.2016 18:02:14 0
Haberi Sesli Oku

Eğitim Bir-Sen Kayseri Şube Başkanı Aydın Kalkan, sendik hizmet binasında bir basın açıklaması gerçekleştirerek 2015-2016 eğitim ve öğretim yılını değerlendirdi. Kalkan geride kalan eğitim yılına ait tesbit ettikleri sorunları kamuoyu ile paylaşıp, kendilerince tesbit ettikleri çözüm yollarını ortaya koyarak ?Okul yöneticilerine yönelik sistematik protestolarda öğrenciler dışarıdan manipüle ve istismar edilmektedir. Yeni bir Gezi kalkışması zemini arayanlar, bugün liseliler üzerinden yeni bir hazırlık içerisindedir. Eğitim-öğretim ortamlarını, oradaki çocuklarımızın masumiyetini perde arkasında tezgahlanan kirli emel sahiplerinin istismar etmesine fırsat verilmemelidir? ifadesini kullandı?
Eğitim Bir-Sen Kayseri Şube hizmet binasında basın açıklaması gerçekleştiren Şube Başkanı Aydın Kalkan, "2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci kanaat dönemi, öğrencilerimizin çalışma ve özverilerinin karşılığını alacakları karne heyecanıyla sona erdi. Böylece öğrencilerimiz için dinlenme, öğretmenlerimiz için yenilenme, yöneticilerimiz için ise sorunların tespiti ve çözümü için bir fırsat dönemine giriyoruz? diye başladığı sözlerinin devamında ?Öğrencilerimizin daha iyi bir sistemde yetişmeleri; öğretmen, yönetici, şef, memur ve hizmetlilerimizin iş barışı içerisinde daha nitelikli ve verimli bir performans ortaya koyabilmeleri için bazı sorunları ve çözüm önerilerimizi kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz. Bugüne kadar elde edilen haklar, özgürlükler ve kazanımlarımızı kalıcı hale getirecek, millet iradesini önceleyecek, hayatın her alanında kendini hissettirecek yeni bir anayasanın hayata geçirilmesini çok önemli buluyoruz. Yeni anayasa ile birlikte insan gerçeğimiz ve medeniyet değerlerimizle uyumlu bir müfredatın bir an önce yürürlüğe girmesi için üzerimize düşeni yapacağız. Eğitim-öğretim düşü, gerçeği, ideali, kabiliyetleri ile doğrudan insanı, insan kaynaklarını yetiştirme faaliyetlerinden dolayı milletin bugünü ve yarını için hayati öneme sahiptir. İdeolojik kaygılarla bezeli, köhnemiş, verimsizliği ortada bir eğitim programıyla başarıya ulaşılamaz. Araçların, amaç ve yöntemlerin değiştiği, her şeyiyle başkalaşan dünyada sistemi hem maddi hem de milli ve medeniyet değerlerimize uygun format da yenilemek mecburiyete dönüşmüştür. Yeni müfredat, biçimi ve muhtevasıyla akıllı, bilgili, ahlaklı, vicdanlı, özgür, ekip çalışmasını bilen, başaran, cesur, araştırmacı bireyler yetiştirmeyi amaçlamalıdır. Yeni anayasa ile taçlanacak toplumsal bütünleşme ve olgunluk, hazırlanacak yeni müfredatın da daha yararlı sonuçlar almasını kolaylaştıracaktır. Genel yetkili sendika olarak, yeni döneme kadar, 19. Milli Eğitim Şûrası´nda alınan kararların uygulanması başta olmak üzere, eğitim çalışanlarının huzuru ve istihdamı, milletimizin geleceği ve ülkemizin nitelikli bir eğitim sistemine kavuşması için yetkilileri aşağıdaki sorunları çözmeye davet ediyoruz. Eğitim sistemindeki reformların kalıcı olabilmesi için, okullarda boş ders kalmamalı ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenler olmalıdır. Bu konuda köklü bir çözüme gidilmesi ve öğretmen ihtiyacı olan yerlere öğretmen adaylarının dengeli bir şekilde atanması konusunda bir planlama yapılması gerekmektedir. Bu amaçla, bir yandan YÖK ile daha sıkı bir iş birliği içerisinde Bakanlığın orta ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı ile yüksek öğretim kurumlarının eğitim ve fen edebiyat fakülteleri ile pedagojik formasyon kontenjanlarının müştereken belirlenmesi; diğer yandan norm kadro esaslarında köklü değişikliğe gidilerek ders saatinin yanında öğrenci sayısı, okul büyüklüğü, coğrafi konum, bulunulan bölgenin sosyo-ekonomik durumu ve OECD kriterleri gibi çok sayıda değişkenle belirlenen bir norm kadro düzenlemesi yapılmalıdır. Öğretmen ihtiyacı, ücretli öğretmenlik/vekil öğretmenlik gibi palyatif uygulamalarla değil, kadrolu öğretmen istihdamıyla giderilmelidir" ifadesini kullandı?
Kalkan, sözlerinin devamında Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri başta olmak üzere, kalıcı öğretmen istihdamının sağlanması için zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapan öğretmenlere, illerin veya yerleşim yerlerinin sosyal, ekonomik, kültürel ve ulaşım imkanları dikkate alınarak, kalkınmada öncelikli hizmet tazminatı verilmesiyle ilgili düzenleme yapılması gerektiğini iddia ederek ?Bu tür uygulamalar, hem açığın kapatılması hem de bölgenin zorluğuna göre eğitim çalışanlarının yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi bakımından gereklidir. Alkollü içki ve kokteyl hazırlama dersinin kaldırılması, ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ortaokulda hafızlık eğitimi alacak öğrenciler için ara verme süresinin 1 yıldan 2 yıla çıkarılması ve ara verilen sürelerde öğrencilere dışarıdan sınav hakkı verilmesi, değerler eğitimine öğretim programlarında etkin bir şekilde sarmallık anlayışla yer verilmesi, öğretmenlere 3600 ek gösterge ve 4 yıla bir yıpranma payı verilmesi, Osmanlı Türkçesinin Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinde zorunlu, diğerler liselerde ise seçmeli ders olarak okutulması, ortaokullarda 5, 6 ve 7. sınıflarda birer saat rehberlik dersinin konulması başta olmak üzere, 19. Milli Eğitim Şurası´nda alınan kararlar hayata geçirilmelidir. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu´nda yer alan, ?Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır´ ibaresi değiştirilmeli, karma eğitim dayatması yerine, tek cinsiyetli eğitim veya karma eğitim görme konusunda veliye ve öğrenciye seçme hakkı tanıyan bir düzenleme yapılmalıdır. Darbe ürünü, demokrasiye ve insan haklarına aykırı kılık-kıyafet yönetmeliğinin değiştirilmesi için ilk adımı atmak Milli Eğitim Bakanlığı´na düşmektedir. Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı tüm kurum ve kuruluşlarda görev yapanlar, mesai saatleri içinde ve resmi görevlerinin ifasında, mevcut yönetmelik hükümlerine bağlı kalmaksızın, milletimizin değerlerine ve toplumca genel kabul görmüş esaslara göre kılık-kıyafetlerini serbestçe seçebilmelidir. Bu konuda başlattığımız sivil itaatsizlik eylemi, talebimiz karşılanıncaya kadar devam edecektir. Okul yöneticilerinin görevlerini yapmalarının önündeki en büyük engel olan okulların bütçe sorunu; öğretmeni, yöneticiyi ve veliyi karşı karşıya getirmekte, bundan en fazla zararı yine okul yönetimleri görmektedir. Milli Eğitim Şurası´nda, sendikamızın sunduğu tekliflerden olan ve şûra genel kurulunca da kabul edilen okullara bütçe verilmesi kararı, yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmalıdır. Merkezi bütçeden, öğrenci başına ödenek uygulamasına geçilmeli, okullarda tahsildarlık dönemi artık kapanmalıdır. Anayasa Mahkemesi´nin Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme uygulamasına yönelik olarak verdiği iptal kararı ve Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu´nun mahkeme kararıyla kariyer basamağı unvanı elde edilemeyeceği noktasındaki içtihadı sonrasında kariyer basamakları sürecinin yasal belirliliğe kavuşturulmaması, adeta unutulmaya terk edilmesi pek çok hak kaybına neden olmuştur. 9 yıldır öğretmen kariyer basamaklarına ilişkin uygulama yapılmamaktadır. Öğretmenler haklı bir beklenti içerisindedir. Bu çerçevede paydaşların görüşleri ve talepleri doğrultusunda herkesin yararlanmasına açık, özgün, maddi ve manevi açıdan tatminkar bir kariyer sistemi ivedilikle tatbik edilmelidir. 6528 sayılı Kanun´un dershanelere ilişkin hükümlerinin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmesi temel liselerin statüsünü, orta öğretim sistemindeki yerini, bu kurumlardan beklenen fayda ve icra edecekleri fonksiyonu da tartışmalı hale getirmiştir. Fiiliyatta bu kurumların okul adı altında faaliyet gösteren dershanelerden farkı olmadığı yönünde ciddi tereddütler bulunmaktadır. Bu durum, yüksek öğretim programlarını kazanmasına rağmen formel eğitim alamamış bir kitlenin oluşması gibi çok ciddi sıkıntılara gebedir. Bu kurumlar ciddi bir dönüşüme tabi tutulmalıdır. Anayasa Mahkemesi kararı sonrası dershaneler tekrar faaliyete geçmiş; eşitsizliğe ve adaletsizliğe yol açan sistem hızla yeniden organize olmuştur. Dershanelerin ortadan kaldırılmasının yolu, takviye kurslarının niteliğinin artırılarak ders dışı destek hizmeti sunucuları olarak dönüştürülmeleri, orta öğretime ve yüksek öğretime girişte sunulacak rehberlik servislerini de kapsayacak şekilde içeriğinin çeşitlendirilmesi, okulda verilen eğitimle yakın bağlantı içinde yürütülmesi sağlanarak dershanelere olan talebin takviye kursları ekseninde okula yönlendirilmesi hedeflenmelidir. Eğitim kurumları müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı görevlendirme süreci, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine Dair Yönetmelik´in yazılı sınavı düzenleyen 15. maddesinin Danıştay 2. Dairesi tarafından ?yazılı sınav konuları arasında Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda yer verilmemesi? gerekçesiyle yürütmesinin durdurulması kararı üzerine durdurulmuştur. Bu durum, yazılı sınava girerek müdür başyardımcısı/müdür yardımcısı olarak görevlendirilmeyi bekleyen yönetici ve öğretmenlerimizin mağduriyetine sebebiyet vermiştir.?diye konuştu?
Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı Kalkan "Müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından görev süresi sona erenlerin müdürlerin inhaları üzerine görev sürelerinin uzatılmasına ilişkin yönetmelik hükmünün yürütmesinin durdurulması kararının da bir başka mağduriyet olduğunu vurgulayarak ?. Yazılı sınava başvuramayan bu kişiler yönünden yazılı sınav sonucuna göre görevlendirme de mümkün olamayacağından sorun devam etmektedir. Bakanlık, bu konuda hak kayıplarına sebebiyet vermemek ve yönetim boşluğu oluşturmamak adına mevcut müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarını geçici görevlendirme yoluyla kendi eğitim kurumlarında bırakmalı; gerekirse hızlı bir yönetmelik değişikliğiyle yazılı sınavda başarılı bulunanlar ile görev süresi inha üzerine uzatılması mümkün olanları da kapsayacak şekilde yönetici görevlendirme sürecine yeniden işlerlik kazandırmalıdır. Eğitim kurumlarının proje okulu olarak belirlenmesinde temel kıstas, kendinden beklenen başarıyı sağlayamayan okulların eğitimin niteliğinin artırılmasında örnek uygulamalar haline getirilmesi, bulunduğu çevredeki diğer okulların kendilerindeki eksikliklerin farkına varmasının ve geliştirmesinin sağlanması olmalıdır. Olumsuz şartlar altında eğitim kurumlarını, bulundukları sosyo ekonomik çevrenin ortalama başarı düzeyinin üzerinde bir başarıya ulaştıran yönetici ve öğretmenlerin haklarının korunması gereklidir. Bu eğitim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenler mağdur edilmemelidir. Eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olayları son dönemlerde iyice artmış ve okullarımızda yaygın bir sorun halini almıştır. Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimcilere yönelik her saldırının sıkı takipçisi olarak, suçluların cezalandırılmasını sağlamalıdır. Bakanlık, Hukuk Müşavirliği kanalıyla yargıya intikal etmiş davalarda kendi personelinin yanında olduğunu göstermeli, nerede duracağı belli olmayan bu şiddet olaylarının bir an önce son bulması için gereğini yapmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerimizin özlük, mali, sosyal hakları ve çalışma şartları, itibar ve saygıyı temsil edecek şekilde düzenlenmeli ve geliştirilmelidir. Geride kalan eğitim-öğretim yılında, maalesef bazı taciz ve istismar olayları gündeme gelmiştir. Eğitim kurumlarında cinsel taciz ve istismar istatistikleri incelendiğinde, konunun acil tedbir gerektiren bir boyuta ulaştığı görülmektedir. Taciz yapan her kim olursa olsun, hak ettiği muameleyi görmeli, en ağır şekilde cezalandırılmalıdır. Bakanlık, taciz ve istismar iddialarının üzerine giderek konu adli makamlara intikal etmeden evvel gerekli tahkikatı tamamlayıp inisiyatifi eline almalı, öğretmenlerin ve eğitim kurumlarının yıpratılmasının önüne geçmelidir. Son günlerde bazı liselerimiz maalesef birilerinin provokatif eylemleriyle gündeme gelmektedir. Okul yöneticilerine yönelik sistematik protestolarda öğrenciler dışarıdan manipüle ve istismar edilmektedir. Yeni bir Gezi kalkışması zemini arayanlar, bugün liseliler üzerinden yeni bir hazırlık içerisindedir. Eğitim-öğretim ortamlarını, oradaki çocuklarımızın masumiyetini perde arkasında tezgahlanan kirli emel sahiplerinin istismar etmesine fırsat verilmemelidir. Velayeti velilerde olan çocuklarımız illegal yapıların telkinlerine terk edilmemeli, velilerimiz çocuklarıyla bu dönemde daha sıkı ilgilenmelidir. Milli Eğitim Bakanlığı, sona eren eğitim-öğretim yılının bilançosunu çıkararak, başta eğitim çalışanlarının mali ve sosyal hakları ile çalışma şartları olmak üzere, eğitim-öğretimin kalitesine ve çıktılarına olumsuz etkisi olan sorunlara, yeni eğitim-öğretim yılından evvel çözüm bulmalıdır.Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz, insan varoluşunun doğal işleyen mahiyeti gereği, anlama ve düşünme faaliyetlerini tatile çıkarmak gibi bir yanılgıya düşmeden, ?insan, bilmekle yorulmaz, tersine bilmemekle atalet kazanır. Asaletle atalet yan yana duramaz´ ilkesi doğrultusunda hareket etmelidir. Bizler, çalışmak için dinlenir, dinlenmek için çalışırız, çalışmalıyız" şeklinde konuştu.


Haber Kaynak : KURUM BÜLTENİ

Geri dönüşümle 90 bin ağacının kesilmesi engellendi!

Kayseri'nin Melikgazi Belediyesi 2024'te 65 tona yakın atık yağ toplayarak 65 milyon metreküp temiz suyun kirlenmesini önledi. Kayseri son dakika haberleri Kayseri Haber'in bülteninde...

Erciyes sezonu erken açtı, işletmeciler sevindi

Kasım ayının son haftasında etkili olan kar yağışı, Türkiye'nin önemli kayak merkezlerinden Erciyes'teki işletmecileri umutlandırdı. Detaylar Kayseri Haber'de...

900 dekarlık pancar hasat edildi

Kayseri'nin Özvatan ilçesinde şeker pancarı hasadı tamamlandı. Detaylar Kayseri Haber'de...

Tomarza'da içme suyu sorunu çözülüyor

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, tarım ve hayvancılığı güçlendirmek için Tomarza ilçesi Pusatlı Mahallesi'nde hayvan içme suyu ihtiyacını karşılamak amacıyla su hattı kurdu. Detaylar Kayseri Haber'de...

Şirinyazı Göleti'nde sonbahar güzelliği

Şirinyazı Göleti'ni ziyaret edenler sonbahar renkleri eşliğinde vakit geçiriyor. Detaylar Kayseri Haber'de...

Kayseri'de hava nasıl olacak? 'Pastırma yazı' bitti mi?

Hava sıcaklıkları yurdun kuzey ve batı kesimlerden başlayarak 6-12 derece azalacak. Kayseri'de de soğuk hava etkisini göstermeye başladı. Detaylar Kayseri Haber'de...

Sıcak çarpmasını önleyen su deposu 5 yiyecek

Sizin için vücudunuzun susuz kalmasını ve sıcak çarpmasını önleyen su deposu 5 yiyeceği araştırdık. Detaylar haberimizde…

Kocasinan Belediyesi dronla ilaçlama yapıyor

Kocasinan Belediyesi, park ve açık alanlarda dron kullanarak ilaçlama yaparak maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor. Detaylar haberimizde...

'Maharetli Eller' bu pazarda Mevlana'da

Talas Belediyesi’nin Maharetli Eller Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi ile birlikte hayata geçirdiği ‘Maharetli Eller Kadın Üretici Pazarı’ yine Mevlana Pazar yerinde tezgah açacak. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nde.

Hürmetçi Sazlığı'na 'hafta sonu daveti'

Hacılar Belediye Başkanı Bilal Özdoğan, Hürmetçi Sazlığı'nın doğal güzelliklerini keşfetmek isteyen herkesi hafta sonu bu eşsiz bölgeye davet etti. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nde...

Kırlangıç Vadisi turizme kazandırılıyor

Melikgazi Belediyesi, doğal güzelliğiyle ilgi çeken, şehrin en önemli vadilerinden Kırlangıç Vadisi’ni turizme kazandırmak için proje hazırlıklarına başladı. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nde...

Kayseri'de otomobil ve ambulans çarpıştı

Kayseri'de Bekir Yıldız Bulvarı ile Çınarcık Caddesi'nin kesişiminde ambulans ve otomobil çarpıştı. Kazada yaralananlar çevredeki hastanelere sevk edildi. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nin bülteninde...

Hacılar'da orman varlığı artıyor

Hacılar Belediye Başkanı Bilal Özdoğan, son 10 yılda Lifos, Kefeli ve Kuzey Erciyes bölgelerine yaklaşık 2 milyon ağaç dikildiğini belirterek, ‘Hacılar ilçesinde orman varlığını artırıyoruz’ dedi. Detaylar haberimizde....

Kocasinan'dan daha fonksiyonel parklar

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, “Çocuklarımızın hayalini süsleyen yeni ve farklı parklar yapıyoruz” dedi. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nde...

Büyükkılıç sabah sporunda gençlerle buluştu

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, sabah yürüyüşünde KAYMEK Talas Gençlik Merkezi öğrencileri ile buluştu. Detaylar Kayseri Haber Gazetesi'nde...

42 yıllık anılarla dükkanını süsledi

Kayseri'de 42 yıldır çaycılık yapan Murat Ildız, babasının vasiyetini yerine getirirken iş yerini eski eşyalarla donatıyor. Esnaftan topladığı anı eşyaları, dükkanında geçmişin izlerini yaşatıyor. Detaylar haberimizde...